اجتماعی 16:39 - 20 تیر 1398

مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، نخستین پل ارتباطی مردم با پلیس است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار پرویز یعقوبی به تشریح عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پرداخت و گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ، ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی، رسالت تکریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس پایتخت، بیان داشت: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحت‌ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است، با ۱۰۰ خط فعال، به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و اهالی شهر تهران می‌توانند، در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به اینکه فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیس ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، عنوان داشت: از دستاوردهای مهم این سیستم می‌توان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه ای و نظام‌مند اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه حدود ۳۳ هزار تماس با این مرکز برقرار می‌شود، گفت: ۵۰ درصد تماس‌های ورودی به این سامانه، عملیاتی می‌شود که به بیان دقیق‌تر می‌توان گفت، هر سه ثانیه یک تماس برقرار شده و هر هفت ثانیه یک تماس عملیاتی می‌شود.

سردار یعقوبی، در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۹۸، حدود سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۴۷ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که از این میزان، ۴۶ درصد تماس‌ها، عملیاتی شده و به واحدهای عمل کننده، ابلاغ شده است و باقی تماس‌ها در قالب تماس‌های مشاوره و راهنمایی، اختلافات خانوادگی و جرایم غیرفوریتی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور مأموران در اغلب مأموریت‌های ۱۱۰، به طور میانگین ۱۰ دقیقه صورت گرفته است، گفت: از کل تماس‌های برقرار شده گزارش‌های مربوط به جرایم عمومی، تخلفات راهنمایی و رانندگی و نزاع و درگیری به ترتیب با ۲۹، ۲۵ و ۱۸ درصد بیشترین تماس‌های شهروندان را شامل می‌شود.

سردار یعقوبی، مشاوره و راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد و افزود: در راستای تحقق شعار پلیس پاسخگو و رفع معایب و کاستی‌ها، به صورت مداوم نسبت به برقراری تماس کنترل لحظه‌ای با شهروندان و تماس گیرندگان اقدام می‌کنند که بر این اساس، بیش از ۶۶ هزار مورد تماس کنترلی انجام شده که در بازه زمانی مذکور (سه ماه ابتدایی امسال)، نشان از رضایت ۹۳ درصدی شهروندان دارد.

معاون عملیات پلیس پایتخت، با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا کنون از سوی اپراتورهای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مفقوده، کشف شده است، تصریح کرد: با ایجاد و اجرای روش منسجم در این حوزه توسط پلیس پایتخت همواره بستر و زمینه‌های مورد نیاز برای انجام مأموریت‌های فوریتی پلیس مهیا و بابهره گیری از توان و دانش موجود این اقدامات به صورت فعال در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس‌های مردمی با تلفن ۱۱۰ فاتب، این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود: پلیس پایتخت این اعتماد را ارج نهاده و تمامی توان خود را در مسیر جلب رضای باری تعالی و افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان به کار خواهد بست.

این مقام مسئول در پلیس پایتخت، با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم عنوان کرد: از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سویی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجأ و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلتشان می‌دانند که آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی را دارد.

سردار یعقوبی، همچنین به اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی این مرکز اشاره کرد و گفت: بازدیدهای علمی دانشجویان، دانش آموزان، کارکنان ادارات دولتی و خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت‌خانه‌ها، سفارت‌خانه‌ها و… از جمله تعاملات برون سازمانی این مرکز در طول مدت فعالیتش بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در خاتمه با اشاره به اینکه تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان به خصوص خانواده‌های تهرانی، خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت‌ها، نزاع و درگیری دسته‌جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند؛ تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.


10174361
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است