اجتماعی 16:39 - 20 تیر 1398

مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، نخستین پل ارتباطی مردم با پلیس است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار پرویز یعقوبی به تشریح عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پرداخت و گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ، ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی، رسالت تکریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس پایتخت، بیان داشت: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحت‌ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است، با ۱۰۰ خط فعال، به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و اهالی شهر تهران می‌توانند، در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به اینکه فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیس ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، عنوان داشت: از دستاوردهای مهم این سیستم می‌توان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه ای و نظام‌مند اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه حدود ۳۳ هزار تماس با این مرکز برقرار می‌شود، گفت: ۵۰ درصد تماس‌های ورودی به این سامانه، عملیاتی می‌شود که به بیان دقیق‌تر می‌توان گفت، هر سه ثانیه یک تماس برقرار شده و هر هفت ثانیه یک تماس عملیاتی می‌شود.

سردار یعقوبی، در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۹۸، حدود سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۴۷ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که از این میزان، ۴۶ درصد تماس‌ها، عملیاتی شده و به واحدهای عمل کننده، ابلاغ شده است و باقی تماس‌ها در قالب تماس‌های مشاوره و راهنمایی، اختلافات خانوادگی و جرایم غیرفوریتی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور مأموران در اغلب مأموریت‌های ۱۱۰، به طور میانگین ۱۰ دقیقه صورت گرفته است، گفت: از کل تماس‌های برقرار شده گزارش‌های مربوط به جرایم عمومی، تخلفات راهنمایی و رانندگی و نزاع و درگیری به ترتیب با ۲۹، ۲۵ و ۱۸ درصد بیشترین تماس‌های شهروندان را شامل می‌شود.

سردار یعقوبی، مشاوره و راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد و افزود: در راستای تحقق شعار پلیس پاسخگو و رفع معایب و کاستی‌ها، به صورت مداوم نسبت به برقراری تماس کنترل لحظه‌ای با شهروندان و تماس گیرندگان اقدام می‌کنند که بر این اساس، بیش از ۶۶ هزار مورد تماس کنترلی انجام شده که در بازه زمانی مذکور (سه ماه ابتدایی امسال)، نشان از رضایت ۹۳ درصدی شهروندان دارد.

معاون عملیات پلیس پایتخت، با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا کنون از سوی اپراتورهای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مفقوده، کشف شده است، تصریح کرد: با ایجاد و اجرای روش منسجم در این حوزه توسط پلیس پایتخت همواره بستر و زمینه‌های مورد نیاز برای انجام مأموریت‌های فوریتی پلیس مهیا و بابهره گیری از توان و دانش موجود این اقدامات به صورت فعال در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس‌های مردمی با تلفن ۱۱۰ فاتب، این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود: پلیس پایتخت این اعتماد را ارج نهاده و تمامی توان خود را در مسیر جلب رضای باری تعالی و افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان به کار خواهد بست.

این مقام مسئول در پلیس پایتخت، با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم عنوان کرد: از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سویی دیگر، مردم نیز پلیس را ملجأ و پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلتشان می‌دانند که آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی را دارد.

سردار یعقوبی، همچنین به اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی این مرکز اشاره کرد و گفت: بازدیدهای علمی دانشجویان، دانش آموزان، کارکنان ادارات دولتی و خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت‌خانه‌ها، سفارت‌خانه‌ها و… از جمله تعاملات برون سازمانی این مرکز در طول مدت فعالیتش بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در خاتمه با اشاره به اینکه تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان به خصوص خانواده‌های تهرانی، خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت‌ها، نزاع و درگیری دسته‌جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند؛ تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری مهر» محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه علی رغم مصوبه شورا هنوز اسامی خبرنگاران و رسانه های دریافت کننده طرح ترافیک منتشر نشده است گفت: متاسفانه شاهد تخطی مکرر معاونت حمل و نقل از مصوبات شورا هستیم. اینکه چرا تا این حد در مقابل ان...
اجتماعی
«خبرگزاری مهر» به گزارش خبرگزاری مهر، سید آرش حسینی میلانی نایب رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها با حضور در جمع اصحاب رسانه از نحوه برگزاری انتخابات و نیز تبلیغات پنجمین دوره شورایاری ها سخن گفت. میلانی در ابتدای سخنان خود به تشریح آمار و ارقام ثبت نام کنندگان پرداخ...
اجتماعی
«خبرگزاری مهر» به گزارش خبرنگار مهر، اولین جشنواره فرشتگان اوتیسم با حضور مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران و سمیه حاجوی؛ شهردار منطقه ۷ در فرهنگسرا اندیشه برگزار شد. در این جشنواره مجید فراهانی با تاکید بر لزوم بهسازی تهران برای قشرهای مختلف، ایجاد امکانات مناسب ش...
اجتماعی
«خبرگزاری مهر» به گزارش خبرگزری مهر، سعید جعفری گفت: بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شرق مازندران ایجاد کرده، هم‌چنین ۵۹۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های نکا، گلوگاه و بهشه...
اجتماعی
در گزیده اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:
«خبرگزاری ایسنا» ۴۰ درصد عطاری‌ها غیرمجازند، استان‌های رکورددار سالک/ علت ابتلا به این بیماری، ۶۰ درصد شاغلان کشور بیمه تامین اجتماعی‌اند، علل شیطنت کودکان؛ از ژنتیک تا تربیت خانوادگی، ارائه الکترونیکی «کارنامه» به دانش‌آموزان از مهرماه، اصلاح شعاع سبز تهرا...
اجتماعی
«خبرگزاری مهر» جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: ساعت ۱۷ و ۲ دقیقه عصر امروز یک مورد حادثه تخریب یک منزل مسکونی در محدوده غرب تهران شهرک دانش خیابان شورا به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد. ملکی افزود: ...
اجتماعی
«خبرگزاری ایسنا» رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: به دنبال عقد تفاهم‌نامه با اورژانس پزشکی و ایجاد سامانه هستیم که طی آن افرادی که با 115 تماس بگیرند در صورت داشتن مشکل و آسیب اجتماعی به اورژانس اجتماعی متصل شوند.
اجتماعی
«خبرگزاری ایسنا» شهاب منتظری به عنوان مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد.
اجتماعی
«خبرگزاری ایسنا» شهردار تهران گفت: خدمات شهر هوشمند کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین نوع خدمات است و امیدوارم حرکتی که با پروژه «تهران هوشمند» آغاز شده در همه زمینه‌ها بتواند موثر واقع شود. به باور من، همین موضوع تفاوت جدی با دوره‌های قبل مدیریت شهری است.
اجتماعی
«خبرگزاری ایسنا» دبیر ستاد هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری‌ها با تشریح نحوه رای‌دهی الکترونیکی شهروندان در انتخابات روز جمعه شورایاری‌ها گفت:‌این انتخابات در 352 محله شهر تهران به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

تبلیغات متنی (ویژه)

تبلیغات متنی










زندگی سالم و موفق







تبدیل درب چوبی به درب آکوستیک








نیازمندیهای پزشکی پیراپزشکی وزیبایی









صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است