ورزشی 12:37 - 01 مرداد 1397
کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت : در لیگ والیبال بانوان ایران فقط چند باشگاه خوب حضور دارند و باقی تیم ها حتی پول بازیکن هایشان را هم نمی دهند و در واقع یک لیگ همین طوری داریم.

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان: تا لیگمان قوی نشود پیشرفت بانوان در آسیا کند خواهد بود

مائده برهانی، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران در گفت و گو با ایسنا ، اصلی ترین عامل ضعف والیبال بانوان ایران را وضعیت لیگ برتر این رشته دانست و گفت: برای پیشرفت نیاز به لیگ پویا داریم و در این شرایط اقتصادی که خوب نیست و متاسفانه روز به روز بدتر هم می شود فکر می کنم اگر لیگ والیبال بانوانمان با تعداد تیم های کمتر و سه دور بازی و یک مرحله پلی آف برگزار و شرایطی مهیا کنند که هر تیم بتواند تعداد محدودی مثلا چهار بازیکن ملی و در کنارش دو بازیکن خارجی داشته باشد علاوه بر اینکه از نظر بودجه خیلی به تیم ها فشار وارد نمی شود، لیگمان هم در مسیرپیشرفت قرار می گیرد و شرایط خیلی فرق می کند.

او با تایید بر این موضوع که بعضی از تیم ها حتی نمی توانند دو بازیکن ملی هم جذب کنند بیان کرد: تیم هایی که شرایط این چنینی دارند بهتر است در بخش نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری کنند، مثلا شاکله این تیم ها را در دست بگیرند و آنها را به لیگ برتر وارد کنند. همین کار در بخش مردان انجام می شود تیم های شمس و کاله در سال های قبل چنین وضعیتی داشتند. به نظرم با این کار حتی برای خود بازیکنان هم پیشرفت حاصل می شود.

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران به پیشرفت قابل توجه تیم اندونزی در مسابقات باشگاه های آسیا اشاره کرد و گفت: این موضوع به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در سطح لیگ برترش بر می‌گردد. چند سال است که حرفه‌ای کار می‌کند. بازیکنان خوب خارجی و اسپانسرهای قوی به لیگ‌شان وارد شده‌اند و از بازیکنان و مربیان سطح اول دنیا استفاده می‌کند. این موضوع باعث پیشرفت بازیکنان‌شان شده است. فکر می‌کنم اگر همین مسیر را ادامه‌ دهند جزو چهار تیم اول آسیا قرار می‌گیرد.

او با اشاره به جام باشگاه‌های والیبال بانوان آسیا، بیان‌ کرد: مثل هر سال سطح مسابقات بالا بود. هیچ کشوری مسابقات را  دست کم نمی‌گیرد. حتی امسال تیمی مثل اندونزی که اولین حضورش در این رقابت‌ها بود، بدون بازیکن خارجی با تیم خوبی شرکت کرد و سطح شان از تیم‌های ویتنام، فیلیپین و چین تایپه هم بالاتر بود. فوق‌العاده‌ قدرتمند ظاهر شد و در واقع شگفتی ساز  تورنمنت این تیم بود که کسی فکر نمی‌کرد این گونه خوب کار کند.

برهانی در واکنش به این موضوع که  نماینده ایران  نسبت به دور قبل جام باشگاه‌های والیبال بانوان آسیا ارتقای جایگاهی نداشته است، گفت‌: ارتقای جایگاه ابزار می‌خواهد. با مسیری که در والیبال بانوان‌مان طی می‌کنیم مردم نباید منتظر نتایج فوق العاده باشند. با همه لیگ‌های آسیایی در ارتباط هستیم. چین تایپه، ویتنام، فیلیپین و اندونزی رقیبان مان هستند  و همگی آنها لیگشان را تقویت می‌کنند،  ولی در لیگ برتر والیبال بانوان ایران فقط دو باشگاه خوب حضور دارند، باقی تیم‌ها حتی تیم پول بازیکنانشان را هم پرداخت نمی‌کنند. در واقع یک لیگ همین طوری داریم و تا زمانی که لیگ ما پویا و غنی نشود پیشرفت والیبال بانوان ایران در آسیا به همین نحو خواهد بود.

کاپیتان تیم‌ ‌ملی والیبال بانوان ایران در مورد پخش تلویزیونی لیگ برتر والیبال بانوان، گفت‌: این موضوع به وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما بر می‌گردد که باید به تعامل برسند،  ولی در صورتی که این اتفاق رخ دهد، 100 درصد شرایط از نظر اسپانسری، مالی و انگیزشی متفاوت‌تر خواهد بود و در مسیر پیشرفت قرار می‌گیریم.

او در واکنش به انتشار خبر "پخش رادیویی ورزش بانوان"، بیان‌ کرد: برای شروع خوب است و از آن استقبال می‌کنیم،  ولی سال‌های قبل هم چنین برنامه‌ای خیلی کوتاه انجام شد. مثلا یک مسابقه بین دانشگاه آزاد و گاز را در رادیو به عنوان گزارش پخش کردند، ولی شاید 10 ‌دقیقه هم نشد. یک توضیح مختصر و کوتاه بود. پخش رادیویی به این شکل دوام نخواهد داشت. باید یک بازی کامل  گزارش و نقد و بررسی و حتی از کارشناسان خبره مرد هم استفاده  شود.

برهانی در ادامه‌ به مشاوره فنی مردان اشاره کرد و گفت‌: یکی از دلایل پیشرفت کم والیبال بانوان این است که باید شرایطی فراهم شود تا از مردان به عنوان مشاوره فنی در کنار تیم‌های لیگ برتری استفاده شود، چون در والیبال آقایان شرایط خیلی متفاوت است و همه نگاه‌ها جهانی شده است.

او در پاسخ به این سوال که با وجود حجاب آیا امکان انجام یک بازی تدارکاتی با تیم مردان وجود نداشت؟ بیان‌ کرد: فکر می‌کنم این کار نشدنی است. حتی اگر چیزهایی که گفتم انجام شود بعید می دانم این قضیه امکان پذیر باشد،  ولی اگر کمی برنامه‌ریزی ‌دقیق تری صورت می گرفت امکانش بود که تیم‌هایی را از کشورهایی مثل ترکیه، آذربایجان و کشورهای همسایه به ایران دعوت کنیم تا با آنها بازی‌های دوستانه‌ای داشته باشیم، اما در مجموع باشگاه پیکان اولین سال حضورش در بخش بانوان بود و به نظرم در شان یک باشگاه حرفه‌ای عمل کرد.

کاپیتان تیم‌ ‌ملی والیبال بانوان ایران در مورد صعودهای کم رنگ تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان در  آسیا با وجود اردوهای طولانی مدت تیم‌ها، گفت‌: حرکت والیبال مان خیلی آهسته و لاک پشتی است. فکر می‌کنم باید تغییرات اساسی در بخش والیبال بانوان ایجاد شود. همیشه اردو باید تا حد مشخصی باشد و بیشتر از آن پیشرفت نمی‌کنیم. همین اتفاق تیم‌های نوجوانان و جوانان دختران ایران  و ‌زمان زیادی را در اردو حضور داشتند اما مقامی را که کسب کردند هفتمی و هشتمی بود.

او در ادامه‌، افزود: مقام‌هایی که در رده‌های بزرگسالان و پایه تکرار می‌شود، قدرت واقعی والیبال بانوان ایران را در آسیا نشان می‌دهد، اما پتانسیل‌ ایران خیلی بالاتر از این مقام‌ها است. باید تغییراتی ابتدا از لیگ شروع و بعد به اردوهای تیم‌های‌ ‌ملی وارد شود.

برهانی در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر مرد بودن روسای فدراسیون‌ها در توجه یا عدم توجه به بخش بانوان تاثیر دارد؟ گفت‌: به نظرم بحث جنسیت نباید مطرح شود،  ولی چه مرد و زن باید توجه ویژه‌ای به بخش بانوان داشته باشند. درست است که والیبال بانوان حدود 12 سال سابقه دارد، اما این سابقه در مقابل رقیبان آسیایی و جهانی تاثیر زیادی ندارد. هر کسی که در جایگاه ریاست فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد، باید نگاه ویژه‌ای به بخش بانوان داشته باشد و از بهترین شرایط برای پیشرفت ورزش بانوان استفاده کند.

انتهای پیام


9851025
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است