اقتصادی 13:33 - 03 آبان 1393
نماینده جدید سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد در ایران:
نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد در ایران با اشاره به اینکه کم‌آبی و خشک‌سالی به سرعت در حال پیشروی است، گفت: به سرعت عمل نیاز داریم و باید برنامه‌ جامعی را فراهم کنیم تا این وضعیت بدتر نشود.

کم‌آبی با سرعت در حال پیشروی است/ نیاز به برنامه جامع با همکاری فائو

  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز سرج ناکوزی نماینده سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران با اعطای اعتبارنامه خود به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر  با چالش‌های بسیار مهمی از جمله کمبود منابع آب و تغییرات اقلیمی روبرو هستیم و سازمان فائو با توجه به تجربیات خود در توسعه پایدار کشاورزی می‌تواند در تمام زمینه‌ها کمک‌های فنی به کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد.

ناکوزی اظهارداشت: با توجه به ارتباط نزدیک سازمان جهانی فائو با سایر سازمان‌های جهانی می‌توانیم زمینه‌های همکاری و کمک‌های فنی به ایران را در موضوع توسعه پایدار کشاورزی ایجاد کنیم و با توجه به ظرفیت کشور ایران تلاش داریم تا با مشارکت افراد و سازمان‌های ذیصلاح برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: در همین راستا برای 5 سال آینده‌ای که پیش رو داریم تغییری بر رویکرد و نگرش بوجود آوردیم تا رویکردمان از پروژه محور با یک دید استراتژیک به سمت رویکرد برنامه محور تغییر کند.

وی افزود: این همکاری نه تنها محدود به افزایش بهره‌وری می‌شود بلکه هدف آن توسعه و تداوم پایدار فعالیت‌ها نیز می‌باشد.

ناکوزی بیان داشت: از جمله رویکردها و نگرش ما حرکت به سمت کشت‌های گلخانه‌ای، باغبانی و کشاورزی ارگانیک است که وزارت جهاد کشاورزی هم به آن توجه دارد.

وی بیان داشت: مسائل عمدتاً بین بخشی است و به یک وزارتخانه تعلق ندارد و همچنین این مسائل نیاز به تدوین یک برنامه جامع بین وزارت جهاد و فائو دارد تا تمام مسائل پایه‌ای را پوشش دهد و برای تحقق این موضوع باید گذشته را فراموش کرده و به سمت یک کار جامع بزرگ حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه فائو یک سازمان مالی نیست، گفت: این سازمان یک سازمان فنی و دارای توان تخصصی است که تمایل دارد آن را در اختیار کشور جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

نماینده سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: اما با توجه به همه این مسائلی که بیان شد و طبق گفته وزیر، خود مردم ایران باید این تحولات را در بخش کشاورزی انجام دهند و ما فقط در این مسیر به آنها کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه چالش‌ها از قبیل مسائل کم‌آبی و خشک‌سالی به سرعت در حال پیشروی است، گفت: ما به سرعت عمل نیاز داریم و باید برنامه‌ جامعی را فراهم کنیم  زیرا چالش‌ها منتظر تدوین برنامه نمی‌مانند و من تعهد می‌کنم که اگر در مدت کوتاهی به آنچه که سازمان فائو ارائه می‌دهد حرکت کنیم به سرعت وضعیت خوب می‌شود.

ناکوزی اظهار داشت: از معاونان وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم تا سه هفته آینده مشکلات را فرموله به ما ارائه کنند تا در جهت حل آن‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: سازمان فائو سازمانی است که دانش خود را در سطح جهان ارائه می‌کند و اینطور نیست که این خدمات را فقط به ایران ارائه دهد.

ناکوزی اظهارداشت: در اوایل سال آینده میلادی آقای داسیلوا دبیرکل فائو برای تجدید دیدار با مقامات ایرانی به ایران سفر خواهد کرد برنامه جامعی دارد که می‌خواهد آن را در ایران ارائه کند.

وی افزود: همچنین قصد آمدن آقای داسیلوا به ایران تقویت سطح نمایندگی دفتر فائو در ایران است و ایشان یکسری ابتکار عمل دارد که می‌خواهد با کمک مقامات ایرانی آن را اجرایی کند.


5034781
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است