سیاسی 07:00 - 08 شهریور 1394
نشریه پنجره پس از چهار سال دیدگاهی متفاوت با دیدگاه صاحب امتیاز و مدیرمسئول خود درباره حمله به سفارت انگلیس منتشر کرده است.

زاکانی سال90:حمله به سفارت انگلیس،خشم مقدس بود/نشریه زاکانی سال94:اشتباه بود/حافظه کوتاه15

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشتم آذر سال 90 تعدادی از دانشجویان با تجمع در مقابل سفارت انگلیس در تهران و ورود به آن و همچنین ورود به باغ قلهک باعث شدند دولت انگلستان سفارت خود را در تهران تعطیل و دیپلمات‌های خود را خارج کرد. این اقدام دانشجویان با حمایت برخی از سیاستمداران همراه شد که یکی از آنها علیرضا زاکانی بود.

حمایت زاکانی از دانشجویانی که به سفارت انگلیس حمله کرده بودند

 او یک روز پس از حمله به سفارت انگلیس گفت که اقدام خودجوش دانشجویان در اعتراض به سفارت انگلیس، برآمده از یک خشم مقدس بود.  زاکانی در آن روزها رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم بود. او با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه کاهش سطح روابط با انگلیس و اعتراض دانشجویان درمقابل سفارت این کشور خاطرنشان کرده بود: معتقد هستم که انگلستان در این رخدادها حاصل گوشه‌ای از جنایاتی را که در طول قرن‌ها در اقصی نقاط جهان و به ویژه در ایران انجام داده بود مشاهده کرد. اعتراض شدید دانشجویان تنها بخشی از خشم متراکمی است که در دل جوانان این کشور وجود دارد و انگلستان ظهور و بروز آن را به دلیل دخالت‌های خود می‌بیند.

زاکانی صحبت‌های خود را در ادامه معطوف به دانشجویان معترض کرده و تأکید کرده بود: دانشجویان باید به اعتراضات خود به صورت جدی ادامه دهند و با بیانی رسا مراودات سلطه جویانه انگلستان را تبیین کنند ضمن آنکه معتقدم دانشجویان باید مسیری را برای اعتراض انتخاب کنند که شأن نظام اسلامی و چارچوب‌های آن شکسته نشود و بهانه‌ای به دست بدخواهان نیفتد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفته بود: آنچه که باید نسبت به آن اعتراض شود اعتراض به رفتارهای جنایتکارانه و اندیشه‌های ناپاک عناصر چپاولگر انگلیس است که در سالیان اخیر پیروی‌های کورکورانه‌ای هم از سیاست‌های آمریکا داشته است. انگلستان باید پاسخگوی سیاست‌های خصمانه خود در قبال ملت مسلمان ایران باشد. باید از دانشجویان به دلیل این اعتراضات تشکر کرد و در عین حال از آنها درخواست کرد با نوع اعتراض شرایط را به سمتی ببرند که حربه‌ای به دست دشمنان انقلاب و کفتارپیر(انگلستان) نیفتد. ضمن آنکه مسئولان هم باید تلاش کنند ریشه‌های نفوذ استعمار پیر را در همه عرصه‌ها بخشکانند و فقط به کاهش سطح روابط باانگلستان بسنده نکنند.

تغییر موضع در نشریه زاکانی

حالا پس از گذشت حدود چهارسال و در حالی که بالاخره یخ روابط ایران و انگلیس شکسته شده و سفارت های دو کشور بازگشایی شده اند، نشریه پنجره که صاحب امتیاز و مدیرمسئولش علیرضا زاکانی است گزارشی درباره اشتباه بودن حمله به سفارت انگلیس در سال 90 منتشر کرده است. نگارنده این گزارش حتی تجمع محدودی که زمان بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران را نادرست و کار دانشجویان احساسی دانسته که در بزنگاه‌ها قدرت تشخیص ندارند. حتی این نشریه تاکیده کرده که عکس هایی که از شکنجه های آن روز در شبکه های اجتماعی منتشر شده، جعلی بوده اند.

در متن این گزارش آمده است: اما در این میان بودند افرادی که احساسات انقلابی خوبی دارند لیک در بزنگاه‌ها قدرت تشحیص ندارند. افرادی که صرفا با تجمع‌های غیرقانونی احساسی دنبال مطالبات خود هستند. همان طور که ورود اولیه به سفارت انگلستان در آذرماه سال 90 اشتباه بود و رهبری به صراحت، این مخالفت را ابراز کردند در هفته اخیر نیز رفتارهایی از همان طیف سر زد که زیبنده نظام اسلامی نیست، نظیر خبرسازی‌های افراطی درباره برخورد نیروی انتظامی با ایشان. تا جایی که در شبکه‌های اجتماعی با عنوان شکنجه نیروهای انقلابی از آن یاد شد! عکس‌های دروغینی که کاملا غیرمرتبط با این ماجرا بود. گویی برخی از جوانان انقلابی امروز روبه‌روی انقلاب ایستاده‌اند.

 

17213


6977115
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است