فرهنگی‌هنری 03:51 - 27 دی 1396
وب سایت «بیزینس اینسایدر» به توصیه فعالان حوزه گردشگری، فهرستی از مکان‌های دیدنی را به عنوان برترین مقاصد گردشگری سال جدید میلادی پیشنهاد داده است.

پیشنهاد حرفه‌ای‌ها برای سفر در سال ۲۰۱۸

به گزارش ایسنا، «بیزنس اینسایدر» از مراکز تخصصی گردشگری جهان همچون «ایر بی.ان.بی» و «لونلی پلنت»،‌ وبلاگ‌نویسان مستقل و مسافران کوله‌گرد فعال در اینستاگرام خواسته تا مکان‌های پیشنهادی خود را برای سفرهای سال ۲۰۱۸ اعلام کنند و سپس از آن میان، لیستی از مکان‌هایی را که هر کسی باید ببیند، تهیه کرده است. در این گزارش با ۱۵ رتبه اول این فهرست آشنا می‌شوید:

۱. سری به جشنواره کوهستانی سلطنتی بزنید

«لایا» ـ بلندترین اقامتگاه در بوتان

«سباستین ریجنجس» از بنیان‌گذاران وبلاگ «گمشده از عمد» معتقد است: نام بلندترین اقامتگاه کشور بوتان باید در لیست سفر سال ۲۰۱۸ تمام گردشگران فصلی باشد. او در این‌باره می‌گوید: «بوتان در ماه اکتبر سومین جشنواره سالانه کوهستانی خود را جشن می‌گیرد. این جشنواره در لایا که یکی از مرتفع‌ترین اقامتگاه‌های جهان است و ۴۰۰۰ متر ارتفاع دارد، برگزار می‌شود.

این فستیوال در واقع بزرگداشت فرهنگ کوچ‌نشینی است و ورزش‌های مردم کوهستان از جمله تیراندازی و اسب‌سواری و لباس‌های زیبای محلی مردم آن منطقه را به نمایش می‌گذارد. اگر خیلی خوش شانس باشید، شاید موفق شوید پادشاه بوتان را هم ملاقات کنید.»

۲. به تماشای ماشین‌های کلاسیک بروید

وینالس / کوبا

«تام مک‌درموت» دبیر مجله و فروشگاه آنلاین «هاکبری» معتقد است؛خیابان‌های رنگارنگ و منطقه روستایی باشکوه وینالس کوبا، مقصدی پرهیجان برای هر گردشگری است که می‌خواهد در سال ۲۰۱۸ سفر کند. او می‌گوید: «روستای اطراف این منطقه به طور باورنکردنی زیباست و میدان شهر تا پاسی از شب مملو از موسیقی زنده و رقص‌های محلی است.»

وی ادامه می‌دهد: «چند روزی در اقامتگاه «کاسا دووالس» بمانید و از غذاهای خانگی لذت ببرید، تا دیوار «Mural de la Prehistoria» (نقاشی دیواری به طول ۱۲۰ متر) پیاده بروید و منظره خوش‌رنگ و شاد واقع در دامنه تپه‌ها را تماشا کنید. می‌توانید در کافه‌های محلی وقت بگذرانید و از دیدن ماشین‌های کلاسیک پایین خیابان لذت ببرید.»

۳. سوار موج‌های ساحلی شوید

آلنتجو / پرتغال

«مایا گلدفاین» مسئول فروش «هاکبری» شیفته امواج شفاف و منظره نفس‌گیر صخره‌های «سینز» و «پورتو کوو» در نوار ساحلی «آلنتجو»ی پرتغال است. او می‌گوید: «سائو تورپس» منطقه محبوب من برای موج‌سواری است. آنجا ساحل‌ها خلوت و موج‌ها رام‌شدنی هستند. برعکس اکثر سواحل اقیانوس اطلس، آب آن‌قدر سرد نیست که آزارتان دهد. این مکان درست به اندازه ساحل پرطرفدار «آلگارو» شگفت‌انگیز است، اما گردشگران کمتر آن را می‌شناسند. این ساحل را تقریبا می‌توان منطقه گردشگری مخصوص تعطیلات محلی‌ها دانست که هنوز توسط توریست‌ها کشف نشده.»

۴. با طعم فرهنگ سفر کنید

والِتا / مالتا

والتا پایتخت مالتاست و به گفته «دمیتریجوس کونووالوواس» ـ از بنیان‌گذاران و مدیران وب‌سایت گردشگری «آی‌کیو پلنر» ـ یکی از مقاصد گردشگری جذاب اما از قلم افتاده است. والتا که در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده، امسال بیش از گذشته برای سرگرم و متحیر کردن مسافرانش برنامه دارد.

۵. از آسیب‌دیدگان طوفان‌های سال ۲۰۱۷ حمایت کنید

جزایر کارائیب

«کونووالوواس»، در کنار پیشنهاد دادن «والتا»، معتقد است با حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی، صنعت گردشگری برخی نقاط می‌تواند در سال ۲۰۱۸ شاهر رشد و ترقی امیدوارکننده‌ای باشد؛ او در این‌باره توضیح می‌دهد: «با اتفاقاتی که سال گذشته افتاد و رویدادهایی که در منطقه کارائیب ترتیب داده شد، می‌توانیم آغازگر جنبشی باشیم که در سال جدید میلادی گردشگری مقاصد آسیب‌دیده و محبوب این منطقه را تحت حمایت خود بگیرد. حالا که این منطقه دوران نقاهت پس از طوفان ماریا و ایرما را سپری می‌کند، زمان حمایت از گردشگری کم‌هزینه جزایر کارائیب فرا رسیده است.»

۶. سفر به عمق ژرف‌دره آنتلوپ

یوتا / آمریکای شمالی

ژرف‌دره (کانیون) آنتلوپ در یوتا واقع شده و تمام زیبایی‌های طبیعی گرند کانیون را به همراه دارد. به گفته «پابلو کارینگتون» ـ مدیر مجموعه هتل‌های مجلل «ماروگال» ـ کانیون آنتلوپ کمتر از گرند کانیون شناخته شده و کوچک‌تر است، اما بافت طبیعی آن در ساعات مختلف روز به همان اندازه بیننده را به حیرت وامی‌دارد. این مکان هم جزو آن مقاصدی است که کمتر گردشگران به آن تردد می‌کنند.

۷. در صلح و آرامش غرق شوید

توکیو / ژاپن

«گیلبرت اوت» بنیان‌گذار سایت «God Save the Points» درباره توکیو می‌گوید: «شهر محبوب من در کره زمین، توکیو است. همیشه برای رفتن به آن جا مناسب است. اما حالا که شهر در حال آماده شدن برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ است، شور دیگری در گوشه، گوشه آن به چشم می‌خورد.»

او ادامه می‌دهد: «توکیو را شهری دیوانه می‌دانند، اما بیشتر مناطق آن این‌طور نیستند. در واقع این شهر یکی از منظم‌ترین نقاط روی زمین است. ادب و فرهنگ مردم آن جا را تنها باید با چشم دید تا باور کرد.»

۸. قایق‌سواری تا رسیدن به بهشت خلوت

لِمبونگان / اندونزی

«اوت» در ادامه سخنانش از شهر آسیایی دیگری هم نام می‌برد: «جایی که امسال دلم را برده و بدون شک تا پنج سال آینده به آن برمی‌گردم، لمبونگان اندونزی است. این جزیره نیم ساعت با بالی فاصله دارد که باید سوار بر قایق آن را طی کنید. زیبایی این جا درست به اندازه بالی شما را شگفت‌زده می‌کند. اما آنچه لمبونگان را متمایز می‌کند، خلوت بودن آن است. گردشگران این روزها کم کم دارند با این مقصد آشنا می‌شوند. زیبایی لمبونگان نفس را در سینه حبس می‌کند و اقامت در آن بسیار ارزان تمام می‌شود. یک ساعت ماساژ در این جزیره هفت دلار تمام می‌شود و استخدام یک آشپز حرفه‌ای برای انواع و اقسام غذاهای اصلی و پیش‌غذاها به مدت یک شب برای چهار نفر، ۵۰ دلار.»

۹. خود را خوب بپوشانید و به تماشای شفق قطبی بروید

ایسلند

«نیام والش» ـ سردبیر موتور جست‌وجوی گردشگری «هالیدی پایرتس» ـ سفر به شمال کره زمین را برای سال ۲۰۱۸ پیشنهاد می‌دهد: «چه حرکت به سمت شفق‌های قطبی در ایسلند باشد، یا به نروژ یا حتی سفر ساده‌ای به شمال فنلاند برای دیدن بابانوئل، این روزها مردم قطعا ترجیح می‌دهند به جای مقاصد آفتابی و معمولی، راهی مکان‌هایی هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی‌تر شوند.»

او ادامه می‌دهد: «برای گردشگران هیجان‌طلب، دیدن این نورهای آسمانی در سال ۲۰۱۸ آسان است. تا همین اواخر سفر به بهترین نقاطی که می‌شد شفق قطبی را با قدرت و زیبایی بیشتر دید، سخت و پرهزینه بود اما با فعالیت خطوط هوایی بیشتر و پایین آمدن هزینه سفر به ایسلند، دیدار از این پدیده طبیعی نفس‌گیر آسان‌تر شده و نباید آن را از دست داد.

۱۰. سرک کشیدن به طبیعت وحشی و دورافتاده

مجمع‌الجزایر ترا دوفوگو / شیلی

«دیوید وارن» ـ مدیر تولید و بازرگانی کمپانی گردشگری «وکساس تراول» ـ می‌گوید: «شیلی مسلما مقصد جذابی برای مسافران انگلیسی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. طی سال‌های اخیر گردشگاه‌های رویدادمحور شیلی، عامل جذب گردشگر به این کشور شده‌اند. پاتاگونیا و آتاکاما مقاصدی هستند که دیدنشان جزو بایدهاست، مخصوصا «تیرا پاتاگونیا»، هتلی شگفت‌انگیز که لب دریاچه سارمینتو بنا شده و «آلتو آتاکاما» که به خاطر موقعیت فوق‌العاده‌اش برای علاقه‌مندان به رصد ستاره‌ها شهرت دارد.

۱۱. کایاک‌سواری در رودخانه «بلِد»

اسلوونی

وقتی حرف زیبایی‌های طبیعی شگفت‌آور به میان می‌آید، «جیمز آسکویت» ـ‌ بنیان‌گذار اپلیکیشن «هالیدی سواپ» ـ می‌گوید گردشگران نباید به چیزی بهتر از رودخانه «بلد» اسلوونی فکر کنند. «آسکویت» جوان‌ترین فردی است که به تمام کشورهای جهان سفر کرده.

او درباره پیشنهاد سال ۲۰۱۸ خود می‌گوید: «دیدن «لیک بلد» از واجبات گردشگری جهان است. این منطقه همه‌جوره شما را سرگرم می‌کند و تفریحات مناسب هر آب و هوایی را ارائه می‌دهد. طبیعت این مکان نظیر ندارد.»

۱۲. با تاریخ حیرت‌آور برده‌داری آشنا شوید

مزرعه ویتنی / لوئیزیانا

«ابی کینگ» ـ بنیان‌گذار و نویسنده وبلاگ «اینساید تراول لب» ـ می‌گوید: «مزرعه «ویتنی» در جاده «گریت ریور» لوئیزیانا، علاوه بر مناظر فوق‌العاده‌ای که پیش چشم بازدیدکنندگان می‌گذارد، مکان‌های تاریخی باورنکردنی دارد که اطلاعاتی را در زمینه تاریخ خرید و فروش برده در جنوب ایالات متحده آمریکا، ارائه می‌کند.»

وی ادامه می‌دهد: «با سفر به این منطقه، نه تنها با میهمان‌نوازی افسانه‌ای مردم جنوب مواجه می‌شوید و از مناظر زیبای کنار رودخانه لذت می‌برید، بلکه از اولین موزه‌ای بازدید می‌کنید که در آن زندگی برده‌داری را با جزییات پیش چشمتان می‌گذارد.»

۱۳. به سویل بروید و تاپاهای اسپانیایی را بچشید

سویل/ اسپانیا

«تام هال» ـ‌ متخصص گردشگری و مدیر ویراستاری «لوملی پلنت» ـ با قوت تمام پشت شهر سویل اسپانیا ایستاده و آن‌ را به عنوان مقصد پیشنهادی خود در سال جاری میلادی معرفی می‌کند: «غذاهای فوق‌العاده، معماری زیبا و هوای عالی. هیچ تعجبی ندارد که «لونلی پلنت»، سویل را درصد فهرست شهرهای پیشنهادی خود در سال ۲۰۱۸ قرار داده است.»

(«تاپا» پیش‌غذای اسپانیایی به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود که می‌توانند به عنوان مزه در کنار نوشیدنی صرف شوند یا این ‌که مجموع آن‌ها به عنوان یک ناهار یا شام کامل خورده شود.)

۱۴. در دل طبیعت وحشی عکس یادگاری بگیرید

جزیره «سائو میگوئل» / پرتغال

«جیمز مک‌کلر» ـ مدیر بخش اروپای شمالی سایت «ایر بی.ان.بی» ـ می‌گوید: «گردشگران می‌توانند برای تعطیلات خود به جزیره «سائو میگوئل» پرتغال سفر کنند. سال گذشته، من از «آزورس» دیدن کردم و در صف سفر به جزیره «سائو میگوئل» ماندم. این منطقه روستایی ترکیبی زیبا از نیوزیلند، پارک «پیک دیستریکت» و «ژوراسیک» است. دریاچه‌های آتشفشانی، تپههای جنگلی، چشمه‌های آب گرم و خیابان‌های سنگفرش شده، این مکان را تبدیل به یک مقصد ایده‌آل کرده است.

۱۵. سفری روی آب

ترولفیورد / نروژ

به گفته «کریس آستن» - معاون ارشد شرکت قایق‌های تفریحی «سی بورن» - هیچ چیز دوست‌داشتنی‌تر از تابستان‌های اسکاندیناوی نیست، مخصوصا روی آب. در این سفر دریایی از بندرگاه‌های استکهلم، اسلو، هلسینکی و سن پترزبورگ عبور می‌کنید. از بنادر ناپیدا، خلیج‌های سرپوشیده عبور می‌کنید و به صخره‌های شگفت‌انگیز و عظیم‌ ترولفیورد نروژ می‌رسید. از اینجا به بعد می‌توانید سرگرم کایاک‌سواری و قایق‌سواری شوید و ساعات هیجان‌انگیزی را روی آب تجربه کنید.

ترجمه گزارش: مهری محمدی مقدم

انتهای پیام


9641323
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است