بین‌الملل 11:50 - 21 مهر 1394
پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن نوشت: تا ماه سپتامبر سال جاری از 376 فرمانداری (ولسوالی) افغانستان 186 مورد در معرض تهدید قرار گرفته‌اند که این آمار نسبت به سال 2001 رشد چشمگیری داشته است.

سایه تهدید بر سر 186 منطقه افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،نیروهای طالبان چندی با حمله به شهر «قندوز» با وجود حضور 7 هزار نیروی امنیتی افغانستان، آنرا به تصرف خود درآوردند.

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند تنش‌های قومی و قبیله‌ای در افغانستان و نیز عقب‌نشینی ائتلاف ناتو، زمینه تجدید حیات طالبان را فراهم ساخته است.

پیشروی طالبان در افغانستان تا حدودی در آمارهای رسمی منعکس شده است؛ آمار تلفات غیرنظامیان در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسید؛ در ماه نخست سال 2014، حدود یک هزار و 386 غیرنظامی و در نیمه نخست سال 2015 میلادی هزار و 592 تن کشته شدند.

میزان مرگ و میر در میان نیروهای امنیتی به مراتب بیشتر است؛ بیش از 5 هزار تن در سال جاری توسط طالبان کشته شدند که افزایش قتل‌های هدفمند نشان دهنده سطح بالای خشونت است.

پایگاه خبری واشنگتن‌ فری‌بیکن نوشت: اطلاعات جدیدی که هنوز منتشر نشده نشان می‌دهد که مقامات امنیتی سازمان ملل اعلام کرده‌اند سطح تهدیدات تروریستی در نیمی از مناطق افغانستان بسیار بالا است.

بر طبق این گزارش، تا ماه سپتامبر سال جاری، از 376 منطقه(فرمانداری) موجود در افغانستان، 186 مورد در معرض تهدید قرار گرفته‌اند که این آمار نسبت به سال 2001 رشد چشمگیری داشته است.

این گزارش می‌افزاید: طالبان پیشروی خود را در مناطقی از افغانستان که پیش از حضور نداشت، سرعت بخشیده است.

واشنگتن‌ فری ‌بیکن دلیل پیشروی‌های طالبان را طرح اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دانست که تعداد نیروهای خود را در افغانستان به کمتر از 10 هزار نفر کاهش داده و تنها بخش کوچکی از آنها برای کمک به مبارزه با تروریست‌ها اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، مقامات محلی افغانستان اعلام کرده‌اند که همزمان با افزایش تهدیدات گروه طالبان، هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما) 4 دفتر ولایتی خود را تعطیل کرده است؛ این در حالی است که مقامات یوناما این ادعا را تایید نکردند.

این پایگاه خبری در ادامه به اظهارات «جان کمپل» فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان اشاره کرد و نوشت: نیروهای امنیتی افغانستان از خود شجاعت و مقامت زیادی نشان دادند و قادر به دفاع از کشورشان هستند.

در پایان این گزارش آمده است: تعدادی از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا با نوشتن نامه‌ای به باراک اوباما از وی خواسته‌اند تا در برنامه عقب‌نشینی از افغانستان تجدیدنظر کرده و نیروهای خود را در این کشور حفظ نماید.


7203092
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است