بین‌الملل 18:51 - 29 آذر 1393
نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر تشکیل گارد ملی عراق اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد حضور افسران وفرماندهان فاسد و نظامیان «جعلی» در ارتش بیشتر شود.

حیدر العبادی: گارد ملی تشکیل خواهیم داد/ اجازه حضور بیشتر «سربازان خیالی» را نخواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که دولت قانون پاسخگویی و عدالت و مساوات برای به کار گرفتن کارکنان دولتی سابق را تغییر و همچنین گارد ملی تشکیل خواهد داد.

وی ضمن تاکید بر تلاش دولت بر تجهیز و آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد اعلام کرد که اجازه حضور بیشتر «سربازان خیالی» که اسامی آنها در ارتش جعلی است و همچنین افسران و فرماندهان فاسد در ارتش عراق را نخواهد داد.

نخست وزیر عراق چندی پیش از وجود 50 هزار «سرباز خیالی» که با جعل و تقلب نام آنها در ارتش عراق ثبت شده است، خبر داده بود.

حیدر العبادی در مقاله‌ای که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» آن را منتشر کرده است، نوشته که عراقی‌ها از خود در برابر تروریست ها دفاع می کنند و در عین حال برای آزادسازی هر وجب از اراضی اشغال شده عراق تلاش می کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: اقدام نظامی برای بیرون کردن داعش از سرزمینی که به آن علاقه دارد ضرورت دارد اما پیروزی همیشگی بدون در نظر گرفتن منافع ملی و بازسازی زیربنای اقتصادی و اجتماعی و اصلاح نهادهای دولتی امکان پذیر نیست.

العبادی گفت: ما تلاش می کنیم گارد ملی که در کنار ارتش باشد، تشکیل می دهیم و در عین حال بر تجهیز و آموزش نیروهای پیشمرگه جهت ضمانت تحرکات آن در کنار ارتش عراق تاکید داریم.

وی در ادامه افزود: با کمک آمریکا و شرکای بین المللی خود مبارزان قبایل را که در کنار نیروهای امنیتی عراق می جنگند آموزش و تجهیز کنند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می کنیم با قبایل سنی مذهب در مناطقی که تحت سیطره داعش قرار دارد، روابط مجدد برقرار کنیم.

نخست وزیر عراق گفت: قانون پاسخگویی و عدالت و مساوات در خصوص موضوع غربالگری حزب بعث و بعثی‌ها پس از سقوط صدام را تعدیل خواهیم کرد تا بر اساس آن کارکنان سابق دولت و نظامیانی که دستان آنها به خون مردم عراق آلوده نیست بتوانند به نهادهای دولتی و ارتش بازگردند.

پیش از این نیز دفتر حیدر العبادی با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که اقدامات قانونی و اجرایی برای تشکیل نیروی گارد ملی در حال پیشرفت است.

در این بیانیه آمده است: با وزارت دفاع عراق، سازمان نیروهای مردمی و کمیته آشتی ملی در مناطق درگیری با داعش برای تشکیل نیروی گارد ملی هماهنگی می شود.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که تشکیل گارد ملی باید به تصویب مجلس عراق برسد.

انتهای پیام/ح

 


5456892
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است