استانی 20:23 - 05 آذر 1393
استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در استان یزد مشکل آب است، گفت: برای رفع مشکل آب در این استان 10 برنامه در دست پیگیری است.

10 برنامه برای آب در یزد در دست پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی، عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به بیان ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، پزشکی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی، علمی، گردشگری و ... پرداخت و اظهار داشت: یزد به رغم همه ظرفیت‌هایی که از آن بهره‌مند است با مشکلات عدیده‌ای نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

وی عنوان کرد: وقتی به هرم جمعیتی کشور نگاه کنیم، تهران با ارتقاعی بسیار بالا و استان‌های محور شرق کشور نظیر یزد و سیستان و بلوچستان و ... ارتفاع پایینی دارند در حالی که پراکنش جمعیت از محورهای امنیت به شمار می‌رود.

میرمحمدی تاکید کرد: هرچه بتوانیم امکانات توسعه را در محور شرق کشور فراهم کنیم، طبیعی است که جمعیت به دنبال بسترهای توسعه حرکت می‌کند و ضمن ایجاد آبادی در منطقه، شاهد توسعه و گسترش جمعیت انسانی در این منطقه از کشور نیز خواهیم بود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برای گسترش آبادانی در این مناطق نیاز به آب، برق، گاز، راه، راه‌آهن و ... است، تصریح کرد: اگر این امکانات به منطقه‌ای برود، سرمایه‌گذار نیز به آن منطقه خواهد رفت همچنان که اگر مشکل آب در استان یزد حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر قابل رفع است.

میرمحمدی ادامه داد: منطقه شرق کشور با برخی مشکلات مشترک نظیر بی‌آبی و خشکسالی دست به گریبان است و لازم است دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به این بخش نشان دهند و اگر این اتفاق رخ دهد، مزایای بسیاری برای کشور خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در بسیاری از موارد و توسعه‌ای که بخش خصوصی رقم زده است، عنوان کرد: برای توسعه مشارکت بخش خصوصی محدودیت‌های قانونی داریم در حالی که باید میدان برای بخش خصوصی باز باشد و باز کردن میدان نیاز به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها هم به لحاظ امکانات و هم به لحاظ قوانین دارد.

استاندار یزد در مورد طرح انتقال آب از خلیج فارس به یزد نیز به وجود برخی موانع قانونی اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه اگر در مسیر انتقال، مالکی حاضر به فروش ملک خود نشود و قانونی نیز برای حمایت از پروژه‌های بزرگ نباشد، طرح‌ به این بزرگی متوقف می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه یک تبصره الحاقی پیشنهاد دادیم که طرح های بزرگ به تصویب هیئت دولت برسد و هر طرحی که مصوبه هیئت دولت را داشت، بتواند تملک اراضی اجرای طرح‌های بزرگ را انجام دهد.

میرمحمدی در مورد مشکلات آب استان یزد نیز گفت: برای حل این مشکلات 10 برنامه در یزد تدوین شده که در حال پیگیری آنها هستیم که انتقال آب از بهشت آباد، انتقال آب از خلیج فارس، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، باروری ابرها، استفاده از پساب فاضلاب در شهرهای مختلف، اجرای طرح‌های آبخوان‌داری و ... از آن جلمه هستند.

استاندار یزد همچنین با اشاره به مشکل اتباع بیگانه در استان یزد نیز اظهار داشت: اتباع بیگانه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ماست اما برنامه‌ای جامع برای رفع این مشکل تهیه شده که امیدواریم در بودجه 94 برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته شود.

در این مراسم همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به خاطر 21 سال صدرنشینی دانش‌آموزان استان یزد در کنکور سراسری از سوی علی لاریجانی تجلیل شد.


5279776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است