فرهنگی‌هنری 12:01 - 04 مهر 1396
گرامی:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید برلزوم تداوم مسیر ترسیم شده توسط حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، هدف نهایی در این مسیر را حاکمیت تمدن اسلام دانست.

هدف نهائی حاکمیت تمدن اسلامی است

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی در جلسه هم‌اندیشی با استادان دانشگاه آزاد واحد شیراز، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ارایه درس دفاع مقدس گام‌های بسیار خوبی برداشته و بقولی پای کار بوده و این قابل تحسین است اما باید بازنگری شده و قانونمندتر عمل شود.

وی اضافه کرد: استادان دانشگاه همیشه با محور قرار دادن ولایت فقیه در همه امور چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چه در دوران پیروزی انقلاب و چه ایام دفاع مقدس، در همه صحنه‌ها حضوری پررنگ داشته‌ و گام‌های موثری در جهت حفظ و توسعه آرمان‌های شهدا و امام شهدا برداشته‌اند.

گرامی گفت: هدف نهایی در این مسیر، حاکمیت تمدن اسلام است و برای رسیدن به این هدف مسیرهای مختلفی طی می‌شود و در این مسیرها، افراد و گروه‌هایی به نوعی برای ایجاد موانع تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند و به واسطه نوع درک، فهم و بصیرت غلطی که دارند، دچار انحراف و خطا شده و از قطار در حال حرکت پیاده می‌شوند.

او ادامه داد: خوش به حال آنان که با باور قلبی، درک صحیح و بصیرت آگاه، این مسیر را طی می‌کنند و در رسیدن به هدف، ذره‌ای شک و تردید در رفتارشان ایجاد نمی‌شود.

گرامی با گرامی‌داشت ایام دفاع مقدس و با اشاره به نقش فرماندهی امام راحل در آن دوران، گفت: ما چقدر توانسته‌ایم نقش و جایگاه فرماندهی حضرت امام راحل را تببین کنیم؛ حال آنکه همه به محوری بودن این نقش اعتقاد داشته و داریم و تبعیت از آن را اصل می‌دانیم؛ یک گفتمان که همراهی و حمایت مردم گواه مردمی بودن آن است.

او حضور بسیجیان و پیشکسوتان عرصه هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه را مایه آرامش و امید دانست و گفت: رسالت اصلی دانشگاه‌ها تربیت انسان‌هایی پاک و مجاهد است؛ افرادی با باور عمیق نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی که در این راه تلاشی مضاعف داشته و دارند.

براساس این گزارش دکتر حمید محمودیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با ذکر حدیثی از امام حسین(ع) به بررسی و تحلیل سندی و معنایی این حدیث پرداخت .

دکتر عبدالحمید فرزانه از اساتید دانشگاه آزاد واحد شیراز نیز با بیان اینکه حماسی و انقلابی بودن، شرط تداوم یک حیات عزت‌آمیز و سربلند است، خواستار برقراری و پیوند نزدیک میان نسل جوان و هشت سال دفاع مقدس شد .

دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز گفت: اولویت در دانشگاه با کارهای فرهنگی است و ولایت معنوی باید در راس امور استادان قرار گیرد و بصورت یک فرهنگ درآید.

این جلسه هم‌اندیشی با محوریت رسالت انقلابی و فرهنگی استادان دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام

9439214
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است