اجتماعی 23:09 - 09 مرداد 1394
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه وضعیت استان هرمزگان کاملا عادی است، گفت: حوادثی همچون آتش سوزی در مناطق مختلف اتفاق می افتد و پس از وقوع، باید این حوادث و بحران را مدیریت کنیم.

وضعیت استان هرمزگان کاملا عادی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، دکتر جاسم جادری امشب(نهم مرداد ماه) در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان که به منظور بررسی دو حادثه آتش سوزی در بندرعباس تشکیل شد، ضمن تسلیت به بازماندگان و عزاداران این حادثه و قدردانی از همه نیروهای خدمت رسان در این حوادث، عنوان کرد: ما انتظار داریم تمامی نیروها برای وقوع چنین حوادثی هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشند تا خدمات مناسب به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از وقوع این حوادث نباید در جامعه بار منفی و التهاب ایجاد شود و مدیران باید آمادگی لازم را برای بحران ها و حوادث داشته باشند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه وضعیت استان هرمزگان کاملا عادی است، افزود: حوادثی همچون آتش سوزی در مناطق مختلف اتفاق می افتد و پس از وقوع، باید این حوادث و بحران را مدیریت کنیم.

جادری تصریح کرد: یک کمیته کارشناسی برای بررسی علل و خسارات وارده در هر دو حادثه آتش سوزی در بندرعباس باید تشکیل شود و مسئولیت آن نیز زیر نظر مدیریت بحران استان خواهد بود و طی یک هفته باید گزارش این کمیته تهیه شود.

وی اضافه کرد: همچنین وضعیت ایمنی تمامی مجتمع های تجاری و مسکونی باید طی مدت یک ماه توسط تیم کارشناسی بررسی و گزارش آن به شورای مدیریت بحران استان جهت بررسی ارائه شود و بازگشایی مجتمع ستاره جنوب و هتل هرمز نیز پس از بررسی توسط مدیریت بحران و بعد از نظر قاضی پرونده تعیین تکلیف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از محل عوارض ارزش افزوده نیز شهرداری بندرعباس موظف است، آتش نشانی را تقویت و هرچه تجهیزات نیاز دارد برای آن تهیه کند و در اکثر نقاط شهر بندرعباس که احتمال بروز حادثه وجود دارد پس از بررسی باید آتش نشانی مستقر شود.

جادری با بیان اینکه شورای فنی استان نیز بررسی های لازم از حیث بهره مندی ساختمان ها از ضوابط و تجهیزات ایمنی را با همکاری نظام مهندسی انجام دهد، اظهار داشت: شهرداری نباید مجوز پایان کار ساختمان ها را بدون نظر آتش نشانی صادر کند که این یک قانون است و در حال حاضر اجرا می شود و کمیسیون ماده 5 نیز باید در مورد میزان تراکم و معابر منتهی به مراکز تجاری اقدام و پیشنهاد اصلاحی دهد.

وی با اشاره به فداکاری آتش نشان شهید برکت جوذری در حادثه آتش سوزی هتل هرمز، بیان کرد: این آتش نشان ایثارگری بزرگی را انجام داد که نشان دهنده اهمیت وظیفه شناسی است و ما مدیران نیز باید از چنین افرادی درس بیاموزیم و به مردم خدمت کنیم و از شهید سرافراز و فداکار جوذری تاسی بگیریم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید هر لحظه برای وقوع حادثه آماده باشیم و خود را یک مجموعه بدانیم و در این گونه مواقع همه باید کمک کنند و با مدیریت استان هماهنگ باشند.

انتهای پیام


6837032
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است