فرهنگی‌هنری 01:16 - 30 بهمن 1397
گفت‌وگو با محمدمهدی قاسمی، مدیر شبکه شما
پس از گذشت سال‌ها از کش و قوس‌های فراوان برای اختصاص شبکه‌ای به گردشگری، رییس سازمان صداوسیما این مأموریت را به شبکه شما ابلاغ کرده است. با این وجود این شبکه هنوز کاملا ماهیت گردشگری پیدا نکرده است و قرار است در روز ساعاتی را به این موضوع اختصاص دهد.

گردشگری بالاخره صاحب شبکه می‌شود؟

محمد مهدی قاسمی، مدیر شبکه شما در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر ابلاغ مأموریت گردشگری از سوی رئیس سازمان صدا و سیما به شبکه شما، گفت: به تازگی مأموریت رسمی حوزه گردشگری به شبکه شما از سوی رئیس سازمان ابلاغ شده است و ما در حال حاضر قرار است روزانه سه ساعت برنامه به حوزه گردشگری اختصاص دهیم.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه شما رسماً شبکه گردشگری می‌شود؟ توضیح داد: در حال تصمیم‌گیری و رایزنی هستیم که این شبکه کاملاً گردشگری می‌شود یا نه. در حال حاضر بحث گردشگری قرار است یکی از مأموریت‌های اصلی شبکه شما باشد.

او درباره ضرورت راه‌اندازی شبکه گردشگری نیز گفت: بحث گردشگری یکی از موضوعات بسیار مهم در کشور ما است. هم از نظر اشتغال‌زایی و هم از نظر بازده و هزینه‌هایی که وجود دارد. مباحث دیگر از جمله قیمت دلار و… همگی نیاز به وجود شبکه‌ای همچون گردشگری دارد، اما اینکه شبکه گردشگری می‌شویم یا نه، اتفاقی است که فعلاً ابلاغ شده است و ما قرار است به موضوع گردشگری بپردازیم.

وی درباره طراحی برنامه‌های مربوط به حوزه گردشگری در شبکه شما گفت: در حال حاضر در حال طراحی هستیم و از ساعت‌های محدود به عنوان پایلوت پیش می‌رویم تا در آینده ببینیم از سوی سازمان صداوسیما چه تصمیمی برای رسمی شدن شبکه گردشگری گرفته می‌شود.

شما برای گردشگری چه تدارک دیده است؟

مدیر شبکه شما با بیان اینکه ابلاغ مأموریت پرداختن به موضوع گردشگری به شبکه شما یکی از اتفاقات خوبی است که به زودی در حوزه گردشگری رقم می‌خورد، یادآور شد: در حال حاضر بنا بر این شده است، روزانه سه ساعت برنامه داشته باشیم ولی ممکن است با توجه به شروع‌مان کمی محدودتر برنامه‌سازی صورت بگیرد. قرار است در ابتدای کار به موضوع کلان گردشگری، موضوع گردشگری داخلی و روش‌های جذب توریست بپردازیم.

او در عین حال درباره لزوم ساخت برنامه‌های جذاب با موضوع گردشگری در شبکه شما نیز یادآور شد: ساخت برنامه جذاب نیاز به بودجه دارد. باید دید که چه میزان بودجه به برنامه‌های مربوط به حوزه گردشگری تعلق می‌گیرد اما باید گفت، تنها سازمان صدا و سیما نمی‌تواند در راستای حوزه گردشگری کار کند. چرا که نیاز به همراهی مسئولان، نهادها، وزارتخانه‌های مربوط با حوزه گردشگری دارد تا این اتفاق به درستی شکل بگیرد.

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره اینکه آیا تفاهم‌نامه‌ای مابین سازمان صداوسیما و سازمان گردشگری برای همکاری و راه‌اندازی این شبکه صورت گرفته است، اظهار کرد: پیش از این صحبت‌هایی با سازمان گردشگری داشته‌ایم. آنها قول همکاری داده‌اند و قرار است این حوزه را فعال کنیم اما هنوز تفاهم‌نامه اصلی امضا نشده است.

مدیر شبکه شما گفت: رئیس سازمان صدا و سیما که پیش از این از مدیران حوزه سازمان گردشگری بوده است، علاقمند به راه‌اندازی این شبکه است. همچنین آقای مونسان از راه‌اندازی این شبکه استقبال کردند که امیدواریم در ادامه اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد. اما در نهایت اگر تفاهم‌نامه‌ای از سوی دو طرف امضا نشود، کار به جایی پیش نمی‌بریم؛ بنابراین نیاز به این است که دوستان به جد به این حوزه ورود کنند و برای راه‌اندازی این شبکه نیاز به عزم جدی است.

قاسمی سپس به یکی از نکات مهمی که در برنامه‌سازی و راه اندازی این شبکه وجود دارد، اشاره و بیان کرد: به هر حال اینکه منابع مالی از کجا تأمین می‌شود مساله جدی است. با توجه به اینکه بخشی از اسپانسرها در اختیار سازمان گردشگری است در ارتباط با این مباحث و موارد دیگر باید به فهم مشترک برسیم. این روزها ما در حال طراحی برنامه هستیم و امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

مدیر شبکه شما با یادآوری اینکه در زمینه راه‌اندازی شبکه گردشگری جلسات متعددی با مسئولان سازمان گردشگری داشته‌اند، یادآور شد: به نظرم این اتفاق نیاز به عزم جدی‌تری از سوی سازمان گردشگری دارد. زمانی که راه‌اندازی شبکه روی غلتک بیفتد خود شبکه درآمدزایی خواهد کرد. پیش از این نیز در ارتباط با راه‌اندازی شبکه گردشگری صحبت‌های بسیاری با مسئولان حوزه گردشگری داشتیم اما یا به دلیل تغییرات مدیریتی و یا انگیزه‌های مدیریتی به بن بست خورده است و در حال حاضر مأموریت پرداختن به حوزه گردشگری به شبکه شما از سوی رئیس سازمان صدا و سیما گام خوبی است که برداشته شده است.

انتهای پیام


10058415
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم انیمیشن «بی‌پلاک» در خیمه حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) برای مخاطبین اکران خواهد شد و ساعات برگزاری نمایشگاه تا ۲۲:۰۰ خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت آیت الله خامنه‌ای، حکم بخار آب حمام برای روزه‌دار را بیان کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است