سیاسی 15:09 - 30 تیر 1397
در گزیده اخبار سیاسی ۳۰ تیر بخوانید؛
حمله تروریست های ضد انقلاب به پاسگاه مرزی نیروی زمینی سپاه و شهادت تعدادی از رزمندگان اسلام، ۱۴ مرداد؛ ارائه گزارش رییس‌جمهور به مردم در امور حقوق شهروندی، دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب، انتقاد از انتساب خطاهای مکرر به خلبان پرواز تهران-یاسوج، پیشنهاد توسعه فعالیت خودروسازان چینی همزمان با خروج اروپایی‌ها از ایران، حضور متهم بازداشتی پرونده «ثامن الحجج» در دادگاه، حضور مهران مدیری در دادسرای رسانه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، سی ام تیر ماه ۱۳۹۷ است.

بازگشت "سپنتا"/۱۴مرداد؛ ارائه گزارش حقوق شهروندی/حمله تروریستی در مریوان و...

به گزارش ایسنا، شهیندوخت ملاوردی خبر داد که رییس‌جمهور ۱۴ مرداد گزارش‌های مربوط به منشور حقوق شهروندی را به مردم ارائه خواهد کرد. وی افزود: همه وزارتخانه‌ها با نهاد حقوق شهروندی ارتباط خوبی دارند، در چارچوب منشور حقوق شهروندی از تمام وزارتخانه‌ها گزارش گرفته‌ایم و این گزارش را ۱۴ مرداد منتشر خواهیم کرد.

در پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رئیس جمهور و با حضور سران قوا، نیز  راهکارهای کنترل و مدیریت نقدینگی بررسی و مصوب شد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از حمله تروریست های ضد انقلاب به پاسگاه مرزی نیروی زمینی سپاه و شهادت تعدادی از رزمندگان اسلام خبر دادو گفت: در حمله تروریست های ضد انقلاب و انفجار زاغه مهمات پاسگاه مرکزی در روستای دری منطقه مریوان ۱۰ تن از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.

در همین رابطه مدیرکل امنیتی استان کردستان از شهید و مجروح شدن ۱۹ نفر از نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان مریوان خبر داد.

وزیر و مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار تصور حل مشکلات کشور با مذاکره یا رابطه با امریکا را خطایی واضح خواندند و افزودند: امریکا با اصل نظام اسلامی مشکل اساسی و مبنایی دارد، ضمن اینکه کشورهای فراوانی در افریقا، آسیا و امریکای لاتین هستند که با امریکا رابطه دارند اما همچنان با مشکلات فراوان دست به گریبانند.

در همین مراسم وزیر امور خارجه کشورمان  با بیان اینکه  با حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی توانستیم پروژه ایران‌هراسی صهیونیست‌ها را شکست دهیم، خاطرنشان کرد: ترامپ و نتانیاهو تلاش می‌کنند با نمایش‌های سخیف، پروژه ایران‌هراسی را تکرار کنند اما امروز حتی در میان متحدان خود نیز تنها و منزوی هستند.

در اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان آذربایجان غربی، سردار غلامرضا جلالی گفت: ما هنوز نتوانسته ایم بیگ دیتاهای تلگرام را در داخل کشور حذف کنیم و دشمنان می‌توانند از اطلاعات موجود این داده ها استفاده کنند که این اطلاعات تسلطی به دشمن می‌دهد تا مسائل جامعه ما را بهتر از ما رصد کنند.

با انتقاد از انتساب خطاهای مکرر به خلبان پرواز تهران-یاسوج، بهرام پارسایی گفت:نتایج کار کارشناسی کمیسیون اصل ۹۰ با کمیته بررسی سانحه کاملا متفاوت است. عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR تهران یاسوج که باید مستقل باشد به دلیل اینکه رئیس آن از سوی سازمان هواپیمایی کشور منصوب شده از استقلال خارج شده ولی شایسته است در داوری بی طرفی خود را حفظ کند.

سبحانی‌فر از پیشنهاد توسعه فعالیت خودروسازان چینی همزمان با خروج اروپایی‌ها از ایران خبر داد و گفت: با خروج شرکتهای خودروسازی فرانسوی و اروپایی از ایران زمینه کار و توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای برندهای خودروسازی چینی در ایران بیش از گذشته وسعت می‌یابد که البته خودروسازان چینی پیشنهاد توسعه فعالیتهای خودرویی و تجاری‌شان در کشورمان را به مقامات کشورمان ارائه داده‌اند.

در همین ارتباط یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه پیش‌قرارداد حقی را برای دریافت غرامت از خودروسازان فرانسوی ایجاد نمی‌کند، توضیح داد: وقتی توافقات خودروسازان فرانسوی و ایرانی در مرحله قرارداد و پیش‌قرارداد باقی مانده باشد طرف ایرانی نمی‌تواند شکایتی برای دریافت غرامت از طرف فرانسوی داشته باشد.

جان مرشایمر، استاد دانشگاه شیکاگو پس از اعلام خروج آمریکا از برجام در گفت‌وگویی با شبکه رادیویی ای بی سی استرالیا به بیان نظرات خود در رابطه با خروج آمریکا از برجام و ابعاد این تصمیم پرداخت که بازخوانی این گفت‌وگو در حالی که مذاکرات ایران و اروپا به نقاط قابل اتکا رسیده است خالی از لطف نیست و این فرصت را به مخاطب می‌دهد تا یک بار دیگر به ارزیابی اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی به اضافه چین و روسیه در رابطه با برجام بپردازند.

مرشایمر در این گفت و گو  با اشاره به اینکه ملی‌گرایی ایرانی بسیار قدرتمند است، گفت: آن‌ها فکر می‌کنند که این حق آن‌هاست که به انرژی هسته‌ای دسترسی داشته باشند، که البته بر اساس ان پی تی که به امضای ایران رسیده این حق را دارند. آن‌ها معتقدند اقدامات غرب غیرمنصفانه است. بدین ترتیب من تصور نمی‌کنم که آایرانی ها تسلیم شوند. وی تاکید کرد که "راه تغییر رفتار ایران دخیل کردن آن‌ها (ایرانی‌ها) در عرصه بین‌المللی و از طریق دیپلماسی است نه آنکه اسلحه را به سمت آنها نشانه بگیریم. "

کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد: مبنای همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعهدات پذیرفته شده کشور بوده و آژانس هیچ‌گونه دسترسی فراتر از این تعهدات ندارد. وی با تاکید بر اینکه برخی دسترسی‌ها به آژانس بر اساس تصمیمات در سطح عالی نظام ارایه می‌شود، افزود: دو دسته تعهدات کشورها تحت موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی برای تمامی کشورها یکسان بوده و این‌گونه نیست که برخی دسترسی‌ها صرفا از جمهوری اسلامی ایران انجام شوند. از آنجا که ایران پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجراء می‌کند، از این‌رو به الزامات آن نیز پایبند است و برخی دسترسی‌ها در این چارچوب و بر اساس تصمیمات سطوح عالیه نظام انجام می‌شوند. وی تصریح کرد: هیچ توافق پنهانی برای انجام برخی بازدیدها از دانشگاه‌ها یا اماکن دیگر وجود ندارد و هر آنچه که انجام شده، طبق تعهدات کشور است.

همچنین بهرام قاسمی در خصوص تصویب قانون نژادپرستانه دولت یهود در مجلس رژیم صهیونیستی، ضمن محکومیت این اقدام اظهار کرد: آپارتاید با مقاومت مردم فلسطین برچیده خواهد شد.

با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بازمی‌گردد. نماینده زرتشتیان در مجلس با اعلام این خبر گفت: با تایید نظر مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام، از این پس مانعی برای کاندیدا شدن پیروان ادیان الهی در شوراهای شهر وروستا وجود نخواهد داشت و سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد نیز به این شورا بازمی‌گردد.

همچنین امروز دهمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی مالی - اعتباری ثامن الحجج در دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. در این جلسه نیز متهمان آقای (الف - م) و خانم (ر-الف) در جلسه حضور داشتند، اما به دلیل عدم حضور متهم سوم آقای (م- ر) در جلسه، پرونده وی به طور غیابی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مهران مدیری در دادسرای رسانه حاضر شد تا شکایت خود بر علیه روزنامه شرق و فیلم آنلاین را پیگیری کند. روزنامه شرق ۲۷ تیر ماه مطلبی را منتشر کرد و در این مطلب مدعی شد، مهران مدیری ـ بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون ـ علاوه بر دریافت مبلغی به عنوان هدیه از موسسه اعتباری ثامن‌الحجج، مبلغی را هم به عنوان وام دریافت کرده است. احسان علیخانی ـ مجری و تهیه‌کننده «ماه عسل» ـ دیگر فردی است که به دریافت وام سه میلیاردی متهم شده است که او هم با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود به این اتهام واکنش نشان داده است.

همچنین وکیل مدافع محمدعلی طاهری از تعیین وقت رسیدگی به پرونده موکلش در دادگاه تجدید نظر خبر داد و گفت: منتظر برگزاری جلسه دادگاه موکلم در تاریخ ۱۰ مرداد ماه هستیم.

انتهای پیام


9848676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است