ورزشی 11:09 - 29 مرداد 1393
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گوید اداره کل ورزش و هیات مازندران با اختیار خودشان جوایز تور را دو برابر کردند و پس از به وجود آمدن مشکل جواب مکاتبات و تلفن او را نداده‌اند.

توضیحات رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری برای رفع اتهام از بلوکه کردن پول هتل

خسرو قمری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره اظهارات رییس هیات دوچرخه‌سواری مازندران، بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با آقای سجادی تنظیم کردیم 950 میلیون تومان به جز اعتبار بازی‌های آسیایی را برای فدراسیون در نظر گرفتند. از این 950 میلیون تومان 10 درصد سهمیه هیات‌های استانی بود. البته شاید من می خواستم مقدار بیشتر و مثلا 20 درصد باشد، اما بر اساس چارچوبی که برای فدراسیون در نظر گرفتند تنها 10 درصد از اعتبارات فدراسیون مربوط به هیات‌های استانی است.

وی ادامه داد: سال گذشته که تور مازندران برگزار شد تمام مواردی که مربوط به فدراسیون می‌شد را با محمد عبداللهی، رییس هیات در یک تفاهمنامه‌ای ثبت و امضا کردیم، کلیه موارد نیز قبل از برگزاری تور انجام شد، اما وقتی یک هیات یا استانی می‌خواهد مسابقه‌ای برگزار کند، کلیه‌ هزینه‌ها بر عهده خودش است و اگر قرار باشد استانی تور برگزار کند اما هزینه‌ها بر عهده فدراسیون باشد خب از ابتدا خود فدراسیون این کار را انجام می‌دهد.

قمری با اشاره به افزایش جوایز دلاری در تور مازندران تصریح کرد: استان مازندران سال گذشته یک تور برگزار کرد که مدیر کل ورزش و جوانان و هیات دوچرخه‌سواری مازندران مبلغ جایزه را از 20 هزار دلار به 40 هزار دلار افزایش دادند، به جای 12 تیم، خواستند تور با 14- 15 تیم خارجی و پنج و شش تیم داخلی برگزار شود، همچنین برای محل اسکان نیز با یک هتل پنج ستاره قرارداد بستند و در تمام این موارد من دخیل نبودم، بلکه فقط نقش پل ارتباطی با فدراسیون جهانی داشتم و انجام کارهای مربوط به دعوتنامه‌ها، حضور نماینده فدراسیون جهانی و نظارت بر کار میزبان را برعهده داشتم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: در آخرین روز برگزاری تور مازندران متوجه شدم متاسفانه اداره کل و هیات در رابطه با پرداخت جوایز دچار مشکل شده‌اند، سریع قضیه را مدیریت کردم. طی صحبت با نماینده فدراسیون جهانی قرار شد اداره کل ظرف دو ماه جوایز را پرداخت کند، اما از آن زمان به بعد بارها نامه نوشتم و تماس گرفتم. با توجه به جلساتی که با کشورهای دیگر داشتیم آنها نسبت به پرداخت نشدن جوایز تور مازندران گله‌مند بودند، بنابراین از آنها خواستم زودتر تکلیف آن را مشخص کنند، اما هیچ کس پاسخگو نبود.

قمری درباره ادعای عبداللهی مبنی بر واگذاری 100 میلیون تومان از طرف وزارت به تور مازندران نیز گفت: مبلغ 100 میلیون تومان نبود، بلکه در روزهای آخر مسابقات سال گذشته وزارت ورزش و جوانان 50 میلیون پرداخت کرد. طی نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان گفتیم اگر 50 میلیون تومان مربوط به اعتبارات فدراسیون باشد ما حتی یک ریال نیز به مازندران نمی‌دهیم، چرا که طبق اساسنامه این پول متعلق به تمامی استان‌ها است و من باید امانت دار باشم. در نهایت 10 – 20 میلیون تومان را به حساب هیات ریختیم و به هیات اعلام کردیم 30 میلیون تومان بقیه پیش فدراسیون به حالت امانت می‌ماند تا بقیه پول و جوایز را نیز جمع‌آوری و جوایز مسابقات پرداخت شود. اما این اتفاق رخ نداد و با وجود این که بارها نامه نوشتم و تماس گرفتم با در بسته و عدم پاسخگویی از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران روبرو شدم.

وی افزود: چند روز پیش نامه‌ای به مناف هاشمی نوشتم و درخواست کردم با توجه به این که استان مازندران در رابطه با تامین جوایز دلاری تور خود تاکنون اقدام نکرده از اعتباراتی که می‌خواهند به هیات‌های ورزشی استان مازندران کمک کنند، مبلغی را که می‌تواند پرداخت 40 هزار دلار را تامین کند به حساب فدراسیون واریز کنند تا ما نیز آن پول را به تیم‌ها بدهیم. چون تیم‌ها فدراسیون را می‌شناسد نه هیات دوچرخه‌سواری مازندران را.

قمری همچنین گفت: بعد از کلی پیگیری، مبلغ 40 میلیون برای کمک به هیات‌ها به حساب فدراسیون واریز شد دوباره نامه نوشتیم که این مبلغ متعلق به تمام هیات‌ها بوده یا برای مازندران است که در آن کمک به تمامی هیات‌ها ابلاغ شد. بنابراین من نیز 40 میلیون تومان را بر اساس فعالیت هیات‌ها تقسیم کردم چون امانت دار آنها هستم و اگر قرار باشد 40 میلیون تومان به مازندران کمک کنم پس باید به آذربایجان که تور به آن بزرگی برگزار می‌کند چقدر پرداخت کنم؟

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به صحبت‌های عبداللهی مبنی بر این که 40 میلیون تومان مختص مازندران بوده، گفت: اگر پول را می‌خواستند به هیات بدهند چرا به حساب فدراسیون واریز کردند؟ خب مستقیما به اداره کل ورزش مازندران می‌دادند آنها نیز پول را به حساب هیات دوچرخه‌سواری می‌ریختند. یا این که در متن نامه قید می‌شد 40 میلیون تومان مختص هیات مازندران است. چرا هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشد؟ اداره کل ورزش و هیات مازندران با اختیار خودشان جوایز و تعداد تیم‌ها را بیشتر کردند و با هتل پنج ستاره قرارداد بستند. کسی که پول ندارد و نمی‌تواند تور برگزار کند، چرا متعهد می‌شود؟ اکنون نیز به چه دلیل پاسخگوی تلفن‌ها نیستند حتی رییس هیات نیز جواب مکاتبات من را نمی‌دهد.

وی افزود: از طرفی دبیر هیات مازندران نیز با رفتار و کردار اشتباه، فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان و هیات مازندران را به جان هم می‌اندازد. در حالی که باید به جای چنین صحبت و رفتار و کردارها بیایند دور یک میز بنشینیم و این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان این که نمی‌تواند تنها به هیات مازندران کمک کند، گفت: وزیر ورزش به من توصیه کرده در کارم به ویژه مسائل مالی شفافیت داشته باشم. بنابراین موظفم پولی که به من داده می‌شود را در چارچوب هزینه کنم و نمی‌توانم به خاطر مشکل یک هیات، چشمم را بر روی تمام هیات‌ها ببندم، با این وجود برای حل این مشکل آمادگی دارم. از طرفی فدراسیون، هیات دوچرخه‌سواری و اداره کل همه از یک خانواده هستیم، بنابراین مسائل باید در داخل حل شود، اما چرا در این میان هیات مازندران خلاف جهت مسیر حرکت می‌کند.

قمری ادامه داد: در حالی که باید همه به یک سمت و سو حرکت کنیم و باید مسائل را پشت میز حل کنیم نه این که جواب یکدیگر را ندهیم و از کاه کوه بسازیم یا با یکسری کلمات فضایی ایجاد کنیم که بگویند ببینید چه روزگاری بر سر دوچرخه‌سواری آمده است. من بر اساس اصول، حق و عدالت کار می‌کنم و با دو مصاحبه و جوسازی زیر بار هر موضوعی نمی روم تا دیگران مدعی شوند باید بر اساس حق و انصاف کار کنم. اگر پول مختص مازندران بود باید شفاف سازی می‌کردم، اما وقتی در قالب کمک به هیات‌های استانی آمده اگر تمام آن را به مازندران بدهم هیات‌های دیگر نمی گویند بر چه اساسی سر تمام پول را به مازندران داده‌ای؟ از سوی دیگر اگر قرار بود من از این کمک‌ها به استان‌ها داشته باشم به کرمان و مرکزی کمک می‌کردیم که دو سال تورهای آنها به خاطر ابلاغ مالی تعطیل شده است. من تمام کارهایم بر اساس سیاستگذاری‌های وزارت ورزش و جوانان و تقویم سال 93 است و به غیر از این کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

ا‌نتها‌ی پیا‌م


4518963
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان از کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی برای نوسازی تجهیزات غیرمصرفی فدراسیون‌ها خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: بازی فردا مقابل ازبکستان بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ژاوی سرمربی بارسلونا از تصمیمش برای ترک این تیم در پایان فصل منصرف شد و فصل آینده نیز هدایت آبی و اناری‌ها را برعهده خواهد داشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای تیم فوتبال پرسپولیس بعد از تمرین شاداب برای بازی با آلومینیوم عازم اراک شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان ساندای کشورمان در بخش مردان توانستند ۴ مدال طلا را در مسابقات انتخابی جام جهانی در چین به دست آورند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: توقع از کشتی‌گیران ما در مسابقات المپیک باید یک نشان طلا باشد و نباید به آنها فشار بیاوریم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ووشوکاران کشورمان در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در چین امروز ۲ مدال طلا و ۲ نقره کسب کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است