استانی 19:03 - 30 فروردین 1393
با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین
به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر نمایشگاه توانمندی‌های بانوان قزوینی با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در پارک بانوان گشایش یافت.

نمایشگاه توانمندی‌های زنان در قزوین گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم سیدی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت مقام زن از امروز در دستگاه‌های اجرایی استان قزوین آغاز شده که عنوان این روز زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: یکشنبه زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، دوشنبه زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف، سه‌شنبه زن، مشارکت سیاسی و اجتماعی، چهارشنبه زن، شادابی و امید به آینده، پنج‌شنبه زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و جمعه زن، معنویت و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

سیدی ادامه داد: تمام عناوینی که برای روزهای هفته گرامیداشت مقام زن نامگذاری شده است، به نوعی به اثرگذاری زن و مادر در خانواده و جامعه اشاره دارد.

وی با اشاره به راهکارهای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه کنونی عنوان کرد: یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارهای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه کنونی پناه بردن به تعالیم و دستورات دینی و شناخت درست و بیشتر از شخصیت والای حضرت زهرا (س) است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: در هیچ برهه‌ای از زمان مانند عصر کنونی تعالیم فرهنگی و دینی ما مورد هجمه دشمنان قرار نگرفته بود.

سیدی گفت: علت تهاجم فرهنگی دشمنان این است که اطمینان پیدا کرده‌اند تنها راه رسیدن به اهداف شومشان ضربه زدن به این بخش از جامعه اسلامی ایرانی است.

وی بیان کرد: بنابراین همه مسئولان نظام به ویژه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ دینی داشته باشند تا نسل نوجوان و جوان از آسیب‌های دشمنان مصون بمانند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به نقش زنان در تولید ملی، شادابی اجتماعی، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی مصرف و اشاعه فرهنگی دینی اظهار کرد: با توجه به نقش بی‌بدیل زنان در این زمینه‌ها از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در اجرای برنامه‌های هفته زن با نیت معنوی و عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای ترویج فرهنگ فاطمی تلاش کنند.

سیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان استان عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته برپا بوده و همه روزه از ساعت چهار عصر تا 9 شب آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه 20 غرفه متنوع دارد، تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی غرفه‌ای با هدف آموزش سلامت فرآورده‌های خام دامی و اداره کل علوم پزشکی قزوین نیز غرفه سلامت برای ویزیت رایگان مادران و دختران در این نمایشگاه دایر کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به برپایی غرفه‌های مشاوره در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان گفت: هر یک از اداراتی که خدمات مشاوره‌ای دارند در مدت برپایی نمایشگاه در غرفه مشاوره اقدام به ارائه مشاوره رایگان به علاقه‌مندان می‌کنند.

سیدی افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد به گونه‌ای که سه غرفه برای آموزش مهارت‌های یک ساعته از قبیل طراحی و دوخت، صنایع دستی، هنری و صنایع غذایی در اختیار دارد.

وی اظهار کرد: غرفه کمیته امداد امام خمینی با هدف معرفی مشاغل خانگی بانوان سرپرست خانوار، غرفه خیران مدرسه‌ساز با هدف جذب خیر برای مدرسه‌سازی و غرفه محیط‌ زیست با هدف آموزش مادران در خصوص داشتن محیط‌ زیستی سالم نیز در این نمایشگاه دایر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم توجه به گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز غرفه‌ای برای عرضه محصولات فرهنگی خود در این نمایشگاه در اختیار دارد.

سیدی یادآور شد: اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان ساعت پنج عصر روز شنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری در محل پارک بانوان قزوین برگزار می‌شود.


3522468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است