فرهنگی‌هنری 00:04 - 10 تیر 1394
فهیمه امن‌زاده خبر داد:
مدیر تئاتر باران با اشاره به اینکه این مجموعه تئاتری به عنوان یک کمپانی فعالیت خواهد کرد از معرفی اولین اثر کمپانی در این هفته خبر داد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ مدیر تئاتر باران با اشاره به اینکه این مجموعه تئاتری از این پس  به عنوان یک کمپانی فعالیت خواهد کرد از معرفی آثار تولیدی این کمپانی در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: از این پس تیاتر باران تولیداتی مختص خود خواهد داشت و مسلما فقط کیفیت ملاک این کمپانی برای اجرا خواهد بود.


بنا بر این گزارش؛ فهیمه امن‌زاده با تاکید بر ضرورت تاسیس کمپانی‌های تئاتر در ایران متذکر شد: اولین فعالیت کمپانی باران باز تولید یکی از آثار مطرح دهه 80 است و ما در مراحل تولید نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» به عنوان اولین اثر کمپانی تئاتر باران هستیم. 


امن‌زاده با اشاره به اینکه تئاتر باران یک تماشاخانه حرفه‌ای است و باید جایگاه حرفه‌ای خود را حفظ کند، افزود: تولید آثار توسط کمپانی تئاتر باران نشانگر این است که ما در این مجموعه به دنبال چه چیزی هستیم و طبیعتا باعث می‌شود از این پس روی کیفیت آثار توجه بیشتری شود. وقتی قرار است ما کمپانی تئاتر خصوصی داشته باشیم باید کیفیت کار و چگونگی جذب مخاطب مهم باشد. اما جلب تماشاگر از راه سطحی مدنظر نیست. و ما از بخشی از بهترین هنرمندان تئاتری با سلایق مختلف جهت انتخاب آثار برای تولید مشاوره خواهیم گرفت تا کارهای تئاتر باران با کیفیت و مخاطب حداکثری اجرا شوند. می خواهیم تیاتر باران تشخص خود را به عنوان یک کمپانی معتبر حفظ کند.


بازیگر نمایش«در شوره زار» در همین زمینه تصریح کرد: هدف ما اینست که تئاتر باران به عنوان یک مرکز تولید تئاتر با کارگردان، نویسنده و سایر عوامل مواجه بشود و تولید کننده اثر باشد.  یک وجه این ماجرا برداشته شدن بار اجاره و کف فروش از روی شانه گروه هاست و بخش دیگر این است حالا که دولت از حمایت تئاتر پاپس کشیده است و در حد صدور مجوز نمایش فعالیت می‌کند به شکلی وارد تهیه و تولید تئاتر بشویم.


 مدیر تئاتر باران در پایان گفت: این برنامه ما در آینده نزدیک است و به همن دلیل برنامه شش ماهه دوم تماشاخانه را اعلام نکردیم که در صورت امکان دو یا سه نمایش را تولید کنیم. تولیدات ما نیز در دو بخش خواهد بود. بخش تولید حرفه‌ای و بخش تولید آماتوری ویژه تازه واردها که فضایی برای کسانی ست که آموزش می‌بینند و انتخاب می‌شوند و روی صحنه خواهند رفت. مدیریت این کلاس‌ها و انتخاب و روی صحنه رفتن توسط کارگردان‌های حرفه ای انجام خواهد شد. در واقع اگر این اتفاق عملی شود هم فضای کار برای هنرجویان و تازه واردها ایجاد خواهد شد و هم گام های عملی تری به سمت کمپانی تئاتر شدن خواهیم برداشت.






انتهای پیام/

6670392
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است