استانی 15:27 - 03 آذر 1393
مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه؛
مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیج ماندگارترین یادگار بنیانگذار انقلاب است که در پنجم آذر ماه سال 58 فرمان تشکیل آن را صادر کردند.

بسیج ماندگارترین یادگار بنیانگذار انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،  بمرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرده که در متن این بیانیه آمده است: بسیج ماندگارترین یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی است که در پنجم آذر ماه سال 58 فرمان تشکیل آن را صادر کردند و تفکر بسیجی را نوای دلنشینی دانست که اگر در کشوری طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: نقش بی‌بدیل روحانیت در نشر و تحکیم مبانی دینی جامعه برکسی پوشیده نیست، روحانیت علاوه بر نشر و تبلیغ معارف دینی که با شهادت شمار زیادی از بزرگان روحانیت همراه بوده، همواره در کنار مردم بلکه پیشاپیش آنها در دفاع از حقوق مسلمانان پیشتاز بوده و در این راه چیزی جز خواست الهی و اطاعت حضرت حق را مد نظر قرار نداده است.

در بخشی دیگر از این بیانیه خاطرنشان شده است: در جریان نهضت مقدس اسلامی که به همت والا و الهی ابرمرد تاریخ یعنی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت امام خمینی(ره) شروع شد و به نتیجه رسید، نقش روحانیت مانند رگ‌هایی بود که خون را در پیکره عظیم انقلاب اسلامی هدایت کرد و وظیفه هدایت و ارشاد این حرکت عظیم را برعهده داشت.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز روحانیت در هر سنگری از سنگرهای حیاتی که لازم بوده حضور فعال داشته و این حضور بر هیچ کس پوشیده و قابل انکار نیست.

این بیانیه تصریح شده است: ولی امر مسلمین جهان، خلف صالح آن امام کبیر، حضرت امام خامنه‌ای حفظ الله بسیج را یکی از پدیده‌های مبارک انقلاب معرفی کرده و می‌فرمایند: بسیج یعنی حضور ناشی از ایمان و اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که انسان احساس می‌کند کارآیی و توانایی حضور در آن را داراست؛ این معنای بسیج است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اکنون که در هفته بسیج قرار گرفته‌ایم با ملاحظه جمیع جوانب و حساسیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر روابط کشورها و جایگاه ویژه و تأثیرگذار ایران اسلامی در منطقه و جهان با پیروی از رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله العالی بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه با گرامیداشت هفته مبارک بسیج آمادگی همه جانبه خود را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حضور در همه عرصه‌های مورد نیاز کشور به ویژه جنگ نرم و جهاد فرهنگی اعلام می‌کند.


5260243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است