اجتماعی 14:53 - 14 شهریور 1394
شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه تغییرات و جابه‌جایی در شهرداری یک امر طبیعی است، گفت: هر تغییری و جابه‌جایی با نظارت بنده انجام می‌گیرد و ما هیچ تغییری را به صورت سفارشی انجام نمی‌دهیم.

قالیباف: تغییرات در شهرداری طبیعی است
به گزارش افکارخبر، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۱۰۰ پروژه فرهنگی، ورزشی، ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری منطقه یک که پیش از ظهر امروز با حضور شهردار منطقه و معاونین شهردار تهران برگزار شد، اظهار داشت: کارهای عمرانی در شهرداری تهران با سرعت ادامه دارد.



وی تصریح کرد: شهرداری تهران توجه ویژه‌ای را به احداث خطوط جدید و ایستگاه‌های مترو دارد و به همین منظور ادامه خطوط ۳،۶ و ۷ در بخش تونل و احداث ایستگاه‌های جدید در دست کار قرار دارد.



شهردار تهران در ادامه در خصوص وضعیت تصویب طبقه هفتم پاساژ علا‌ءالدین خاطر نشان کرد:‌ تخریب طبقه هفتم این پاساژ طبق رأی دیوان عدالت اداری اجرا خواهد شد و بنده به شهردار منطقه گفتم که این فرصت را ابتدا به صاحب ملک بدهید تا خودش طبقه اضافی را تخریب کند و چنانچه وی قانون را اجرا نکرد، ما خودمان اجرا خواهیم کرد.



قالیباف افزود: به دلیل اینکه سازه‌های ساخته شده از لحاظ فنی شرایط خاصی را دارند و بریدن سازه‌ها باید به دقت نظر انجام گیرد به همین دلیل برای این کار از مشاورانی بهره گرفته شده است و هم اکنون کارهای فنی و بررسی بر روی سازه انجام گرفته است و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.



شهردار تهران در ادامه در خصوص نتیجه نهایی جلسه شهرداری تهران با نیروی انتظامی در سازمان بهزیستی کشور در خصوص ساماندهی معتادین و کارتن‌خواب‌ها بیان داشت: روشن بگویم که کار ساماندهی کارتن‌خوا‌ب‌ها از وظایف قانونی بهزیستی است اما ما به عنوان شهرداری تهران از باب اینکه هم وظیفه انسانی و اسلامی است و همین اینکه خواسته مردم است ورود پیدا کرده‌ایم.



قالیباف اضافه کرد: بنده با توجه به تجربه‌ای که از گذشته دارم، روش‌هایی را که در حال حاضر برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در حال اجراست را روش درستی نمی‌دانم.



وی افزود: شهرداری تهران در یک سال گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادین آغاز کرده است و در هر هفته بنده این موضوع را در منطقه ۱۲ پیگیری می‌کنم و فکر می‌کنم در آینده بسیار نزدیک ساماندهی و روش درستی اجرا شود.



وی با بیان اینکه سیکل و روش فعلی ساماندهی کارتن‌خواب‌ها درست نیست، خاطر نشان کرد: باید روش بهتری را انجام دهیم و در حقیقت ما بر اساس قانون بیش از آنکه در ماده ۱۶ تاکید کنیم باید به ماده ۱۵ توجه داشته باشیم.چرا که در این ماده افراد معتاد باید خودشان داوطلبانه بیایند منتهی وقتی داوطلبانه می‌آیند بایستی ظرفیت و امکان این کار وجود داشته باشد که این افراد بازپروری شوند.



وی تصریح کرد: بازپروری این افراد در اردوگاه‌های بزرگ و تجملی با ظرفیت ۲ تا ۳ هزار نفر امکانپذیر نیست چرا که بایستی توجه ویژه‌ای را در بخش اشتغال این افراد داشته باشیم.



شهردار تهران تصریح کرد:‌این را قبول دارم که وضعیت بزرگراه‌ها در خصوص تردد افراد کارتن‌خواب و معتاد قابل قبول نیست و به همین جهت مراکزی را با ظرفیت ۴ الی ۵ هزار نفری آماده کرده‌ایم تا بتوانیم این افراد را از بزرگراه‌ها جمع‌آوری و در این مراکز نگهداری کنیم.



قالیباف در ادامه و در خصوص تغییرات و تحولات در شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک بیان داشت: تحولات در مجموعه طبق روال و با نظارت بنده انجام می‌گیرد و بنده در انتخاب شهردار ناحیه و معاونین نظارت کافی را دارم. ضمن اینکه جابه‌جایی یک امر طبیعی محسوب می‌شود.



قالیباف در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت زندان اوین و واگذاری آن به شهرداری تهران خاطر نشان کرد: کلیات این موضوع با رئیس قوه قضائیه صحبت شده ولی اینکه چه زمانی اجرایی و توافقات انجام شود حتما زمان‌بر خواهد بود اما قوه قضائیه قبول دارد که اوین را به شهرداری تهران واگذار کند تا شهرداری نیز آن را به یک پارک ملی تبدیل کند.



وی ادامه داد: ما بنا داریم با تبدیل زندان اوین به یک پارک ملی بتوانیم به بخشی مسائل زیست‌محیطی شهر کمک کنیم.

7009610
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده‌ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است