علمی فناوری 13:50 - 06 مرداد 1394
درمان‌های توانبخشی که در بسیاری از بیماری‌ها به‌ عنوان درمان ثانویه و مکمل بکار گرفته می‌شود در دهه اخیر به نحو موثری در بهبود عملکرد مبتلایان به سوختگی نقش آفرینی می‌کند.

هومن قربانی عضو مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: توانبخشی به عنوان سطح سوم به عنوان درمان‌های مکمل بکار گرفته می‌شود و با توانبخشی می‌توان گام‌های موثری در بازگشت به جامعه و رفع محدودیت‌ها برداشت.


کارشناس کاردرمانی مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری در ادامه افزود: پیشرفت‌های پزشکی در درمان‌های سوختگی موجب افزایش میزان شانس زنده‌ ماندن در افراد با سوختگی شدید شده است که این امر موجبات نیاز به سرویس‌ها و خدمات توانبخشی را فراهم نموده است.


قربانی گفت: اگرچه بازگشت به عملکرد اجتماعی قبل از سوختگی از اهداف توانبخشی در سوختگی می‌باشد اما متاسفانه تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است.


وی در ادامه افزود: نگاه بهزیستی و خدمات آن بازگشت افراد به عملکرد عادی پس از بیماری در جامعه است و در این راستا در مرکز شهید مطهری تمام کارشناسان حوزه توانبخشی برای رسیدن به این مهم در تلاش‌اند.


قربانی با تاکید بر نقش توانبخشی در درمان‌های ثانویه خاطرنشان کرد: مشخص شد که ادامه مشارکت در حوزه کاری، انجام مستقل کارهای مراقبت از خود همراه با مقداری اختلال در امور مدیریت منزل، کار و اوقات فراغت و اختلال اساسی در تمام حوزه‌های کاری و انجام درمان‌های توانبخشی می‌تواند بیماران را در موارد مذکور کمک کند.




انتهای پیام/

6823662
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مشاور کنکور گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است