اقتصادی 16:47 - 03 خرداد 1394
اختلاف نرخ بیکاری در کشورهای مختلف جهان به ۲۴.۷ درصد رسید که نشان دهنده وفور فرصت های شغلی در برخی کشورها و بحران بیکاری در برخی دیگر است.

نرخ بیکاری در ۴۳ کشور + جدول

به گزارش فرهنگ نیوز، بررسی جدیدترین تغییرات نرخ بیکاری در کشورها نشان می دهد که بیکاری همچنان به عنوان یک معضل جدی و مهم در نقاطی از قاره اروپا، آفریقا و اسیا وجود دارد. در عین حال، بیکاری در برخی مناطق مناسب و بازار کار در شرایط مناسبی قرا دارد.

مهر ، بر این اساس، نرخ بیکاری در آمریکا طبق آخرین برآورد صورت گرفته ۵.۷ درصد، چین ۴.۱ درصد، ژاپن ۳.۶ درصد، بریتانیا ۵.۷ درصد، کانادا ۶.۶ درصد، حوزه یورو ۱۱.۲ درصد و این نرخ در اتریش به میزان ۴.۸ درصد است.



همچنین بیکاری در بلژیک ۸.۵ درصد، فرانسه ۱۰.۲ درصد و آلمان ۶.۵ درصد است. یونان سال هاست که با بیکاری بالا مواجه بوده و این نرخ در آخرین برآوردها به میزان ۲۵.۸ درصد اعلام شده است. ایتالیا ۱۲.۶ درصد و هلند دارای ۸.۹ درصد بیکاری است.



نرخ بیکاری در کشور اسپانیا ۲۳.۴ درصد و از بالاترین نرخ های بیکاری در قاره اروپا محسوب می شود. جمهوری چک ۷.۷ درصد و دانمارک ۵ درصد بیکاری دارد. مجارستان دارای ۷.۴ درصد و نروژ نیز ۳.۷ درصد بیکاری است. این نرخ برای کشور لهستان ۱۲ درصد و برای روسیه نیز ۵.۵ درصد اعلام شد.



سوئد ۸.۴ درصد و سوئیس نیز ۳.۱ درصد بیکاری دارد. ترکیه در همسایگی ایران ۱۰.۷ درصد و استرالیان نیز ۶.۴ درصد بیکاری را تجربه می کنند. هنگ کنگ ۳.۳ درصد بیکاری و هندوستان نیز ۸.۸ درد بیکاری دارد. اندونزی در قاره آسیا ۵.۹ درصد و مالزی نیز ۳ درصد بیکاری دارند.



نرخ بیکاری در پاکستان همسایه شرقی ایران ۶.۲ درصد و در سنگاپور ۱.۹ درصد است. کره جنوبی ۳.۸ درصد و تایوان دارای ۳.۸ درصد بیکاری است. طبق آخرین برآوردها نرخ بیکاری در کشور تایلند ۱.۱ درصد، آرژانتین ۶.۹ درصد، برزیل ۵.۳ درصد و شیلی نیز ۶.۲ درصد بیکاری دارد.



کلمبیا ۱۰.۸ درصد، مکزیک ۴.۴ درصد، ونزوئلا ۵.۵ درصد، مصر ۱۲.۹ درصد، عربستان ۶ درصد و آفریقای جنوبی نیز ۲۴.۳ درصد بیکاری دارند. برآورد نرخ بیکاری برای ایران با وجود اینکه توسط مرکز آمار ایران به میزنا ۱۰.۵ درصد اعلام شده، ۱۷.۵ درصد است.

جدول نرخ بیکاری در ۴۳ کشور (درصد)

کشورنرخ بیکاریکشورنرخ بیکاری
سوئد۸.۴سوئیس۳.۱
آمریکا۵.۷عربستان۶
چین۴.۱ترکیه۱۰.۷
ژاپن۳.۶استرالیا۶.۴
بریتانیا۵.۷هنگ‌کنگ۳.۳
کانادا۶.۶هند۸.۸
حوزه یورو۱۱.۲اندونزی۵.۹
اتریش۴.۸مالزی۳
بلژیک۸.۵پاکستان۶.۲
فرانسه۱۰.۲سنگاپور۱.۹
آلمان۶.۵کره‌جنوبی۳.۸
یونان۲۵.۸تایوان۳.۸
ایتالیا۱۲.۶تایلند۱.۱
هلند۸.۹آرژانتین۶.۹
اسپانیا۲۳.۴برزیل۵.۳
چک۷.۷شیلی۷.۷
دانمارک۵کلمبیا۱۰.۸
مجارستان۷.۴مکزیک۴.۴
نروژ۳.۷ونزوئلا۵.۵
لهستان۱۲مصر۱۲.۹
روسیه۵.۵ایران۱۷.۵
آفریقای‌جنوبی۲۴.۳......

 


6435135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها از بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی خود خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است