ورزشی 08:05 - 10 مرداد 1393
وزیر ورزش و جوانان:
مشهد-ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: توسعه متوازن و جلوگیری از تک بعدی شدن ورزش رویکرد اصلی فعالیتها و برنامه ریزی های این وزارت خانه در سالجاری است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ˈمحمود گودرزیˈ پنج شنبه شب در مراسم افتتاح نخستین المپیاد ورزشی محلات شهرستان نیشابور در مجموعه ورزشی شهرداری این شهرستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی زیربنای اصلی و به منزله دامنه کوهی است که ورزش قهرمانی قله آن محسوب می شود.



وی ادامه داد: هر اندازه جوامع مختلف در مقوله ورزش قهرمانی بیشتر هزینه کنند به مراتب نتایج افزون تری کسب می کنند.



وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قانون گذاران و اختصاص ردیف اعتباری بیشتر وزارت ورزش و جوانان به توفیقات بیشتری در توسعه ورزشهای همگانی و قهرمانی دست یابد.



گودرزی گفت: ورزش در کاهش نارسایی ها و آسیب های اجتماعی و التیام بخشی بیماریهای روحی و جسمانی بسیار موثر است و هر اندازه که برای توسعه ورزش و از جمله ورزش همگانی و قهرمانی بیشتر سرمایه گذاری و هزینه گردد، به مرابت هزنیه های درمانی، بهداشتی و بزه های اجتماعی بیشتر کاهش می یابد و انسانها به رشد و تعالی بیشتری در زمینه های شخصی و اجتماعی دست می یابند.



وی برگزاری مسابقات و از جمله المپیادهای ورزشی را از مولفه های ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی در جامعه دانست و بر توسعه کیفی آنها تاکید کرد.



وی در عین حال بدون توضیح بیشتر با اشاره به تاریخچه پیدایش المپیک گفت: باید به جای واژه المپیک و واژه های مرتبط با آن که ریشه در فرهنگ فارسی ندارد از واژه هایی فارسی استفاده شود.



وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: این وزارتخانه علاوه بر کمک ها و ردیفهای اعتباری استانداری خراسان رضوی ، مبلغ یک میلیارد ریال برای توسعه و تقویت ورزش شهرستان نیشابور اختصاص داد.



در پایان این آیین مشعل اصلی و 30 مشعل المپیاد ورزشی محلات شهرستان نیشابور توسط وزیر ورزش و جوانان و 30 نفر از قهرمانان ورزشی استان خراسان رضوی و نیشابور روشن و برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی اجرا شد.



نخستین المپیاد ورزشی محلات شهرستان نیشابور در شش رده سنی و 42 رشته تیمی و انفرادی مانند ، فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، طناب کشی، دارت و پینگ پنگ، اسب سواری تیرندازی و غیره در دو بخش آقایان و بانوان به مدت حدود 40 روز در این شهرستان برگزار می شود.ک/2



7490/659

انتهای پیام /*






4363334
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است