گوناگون 13:00 - 04 تیر 1397

چهارمین دوره مطالعاتی ـ آموزشی مدرسه تابستانه منهاج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین دوره مطالعاتی ـ آموزشی مدرسه تابستانه منهاج از سوی دبیرخانه دوره های آموزشی ـ پژوهشی فعالان علوم انسانی اسلامی(مفتاح) برگزار می شود.

این دوره با هدف شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای نوپا و جوان در زمینه علوم انسانی اسلامی با دو رویکرد علوم انسانی و علوم پایه برگزار می شود.

چهارمین دوره مطالعاتی ـ آموزشی تابستانه منهاج، ۹ حوزه رشته علوم انسانی شامل مدیریت، اقتصاد، حقوق، جامعه و فرهنگ، زنان و خانواده، علوم سیاسی، الهیات و علوم تربیتی، سه رشته علوم پایه یعنی ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و نیز حوزه مطالعاتی علوم تمدن اسلامی را در بر می گیرد.

براساس این گزارش، تفاوت اصلی چهارمین دوره تابستانه منهاج نسبت به دوره های قبل، ارتقاء جدی در زمینه نوع رشته ها و مخاطبان بوده و در این دوره، رشته ها و دانشجویان علوم پایه ریاضی، فیزیک و زیست شناسی نیز به منظور همفکری و ارتباط علمی نزدیک با دانشجویان رشته های علوم انسانی و اجتماعی که می تواند منشأ آثار بزرگی در زمینه دستیابی به علوم پایه مورد نیاز تحقق تمدن اسلامی باشد، حضور جدی خواهند داشت.

در این دوره سعی می شود در گام نخست دانشجویان پراستعداد و توانمند علوم پایه در چهار محور علمی «مطالعات فلسفه علم»، «فلسفه تخصصی علوم پایه»، «تاریخ علوم در تمدن اسلامی» و «کاربرد علوم پایه در علوم انسانی و مطالعات اسلامی با رویکرد علوم پایه» به انجام مطالعه، مباحثه و برگزاری نشست و کارگاه بپردازند.

چهارمین دوره مدرسه تابستانه منهاج در دو بازه زمانی ۱۹ تیرماه تا ۱۹ مردادماه و ۲۷ مردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید؛ داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۳ تیرماه نسبت به ثبت نام اولیه خود از طریق ارسال پیامک (نام، نام خانوادگی) به شماره ۵۰۰۰۱۰۰۰۱۰۰۹۰۰ اقدام نموده و پس از دریافت پیامک تأییدیه، با مراجعه به سایت Meftaah.com در «مدرسه تابستانه منهاج۴» ثبت نام خود را نهایی نمایند.

مبلغ شرکت در چهارمین دوره مدرسه تابستانه منهاج ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال بوده و داوطلبان مبلغ مذکور را باید به شماره کارت ۳۳۰۶ ـ ۷۰۳۱ ـ ۸۱۱۰ ـ ۶۲۷۳  به نام «حمیدرضا پرهیزکاری» واریز نموده و شماره پیگیری وجه واریزی را به همراه داشته باشند.

یادآور می شود؛ سومین دوره منهاج در تابستان سال ۹۶ و در طی دو ماه برگزار گردید و در این دوره ۵۰ نفر از دانشجویان رشته های اقتصاد، حقوق، سیاست، فرهنگ، مدیریت و تاریخ حضور پیدا کردند.

این دبیرخانه معتقد است که توجه به رشته های علوم پایه در مسیر دستیابی به تمدن نوین اسلامی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند. رشته های علوم پایه، مبنای علوم فنی مهندسی، پزشکی و… می باشند و از این طریق می توانند اثرگذاری عمده ای در جریان توفق یک جریان تمدنی بر جریان دیگر داشته باشند.

اهم برنامه های دوره سوم را می توان به سه محور «مطالعات عمومی حول اندیشه شهید صدر(ره) و برخی دروس حوزوی»، «مطالعات تخصصی هر یک از رشته ها(در هر دو فضای اسلامی و غربی)» و «آموزش برخی مهارت های پژوهش و نگارش» تقسیم کرد.

سومین دوره تابستانه منهاج در بخش مطالعات تخصصی علوم پایه شامل موضوعات «مطالعات فلسفه علم و علوم پایه»، «تاریخ علوم پایه در تمدن اسلامی»، «کاربرد علوم پایه در علوم انسانی» و «مطالعات اسلامی با رویکرد علوم پایه» و بخش مطالعات تخصصی رشته های علوم انسانی نیز شامل موضوعات «مطالعات تخصصی علوم انسانی و اجتماعی» می باشد.

«سیر مطالعاتی اندیشه شهید صدر»، «مبانی علوم اجتماعی» و «دروس اسلامی و فلسفه علم» موضوعات تشکیل دهنده بخش علوم انسانی و موضوعات «آموزش مهارت های یادداشت برداری»، «مقاله نویسی» و «نرم افزارهای اصلی پژوهش» نیز تشکیل شده بخش عمومی می باشند.


9822189
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است