اجتماعی 18:30 - 23 فروردین 1400

ایمان و تقوا از شاخصه های مهم پلیس تراز انقلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در مراسم جمع فراگیران مرکز آموزش ثامن الائمه (علیه السلام) مشهد مقدس، گفت: رسالت سازمان عقیدتی سیاسی، ساخت پلیس در تراز انقلاب اسلامی است که قدم اول برای ساخت پلیس تراز، خودسازی و تعمیق ایمان و معرفت دینی در جان و دل پلیس است.

وی افزود: در دعای ابوحمزه ثمالی همان ابتدای دعا اشاره دارد کسی که کار نیکو و زیبا می‌کند دست به جیب می‌شود و سبد معیشت برای طبقات محروم درست می‌کند، رزمایش مومنانه ترتیب می‌دهد، لباس خدمت گذاری حرم مطهر امام رضا (ع) می پوشد؛ لباس رزم می پوشد و از حدود و ثغور مرزهای کشور نظام اسلامی نگهبانی و پاسداری و حفاظت می‌کند تا مردم در آسایش و امنیت به سر برند. هر چه کار خوب و معروف است را خداوند می بیند و کسانی که کار خطا می‌کنند هم از قدرتش خارج نیستند.

ادیانی ادامه داد: ما یک رسالت بیشتر نداریم و آن هم ساخت نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی است اگر این وظیفه را انجام دادیم ان شاء الله مهر تأیید می‌زنند که کارمان را به درستی انجام داده ایم و اگر در این مسیر حرکت نکردیم پیش نرفتیم همه عمرمان و همه امکانات را ضایع کرده ایم.

وی گفت: یکی از شاخصه‌های مهم پلیس تراز انقلاب، ایمان و تقوا است. انسان بدون تقوا که خود ساخته نیست، ضرر او بیش از منفعت اوست و آثار او آثار خوبی نخواهد بود. آن چیزی که نیروی انتظامی را در چشم مردم و رهبری انقلاب عزیز می‌کند و همه آن را تحسین می‌کند این است که ما یک پلیس در تراز انقلاب داشته باشیم که ایمان، معنویت، تقوا در آن موج بزند، خدا باوری، معاد باوری، موج بزند، عمل به شریعت موج بزند، رفتار ما در چارچوب شریعت قرار بگیرد، انکه انشا الله موجب این می‌شود که عمل ما به امضای حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) برسد.

ادیانی افزود: در نیروی انتظامی دست و زبان کار می‌کند نه سلاح او، این سلاح برای این است که اگر کسی جرمی کرد، خوف ایجاد کند برای اخلالگران، نسبت به نظم عمومی، والا ما سلاحی بکار نمی بریم، ما کاملاً یک دستگاه خدماتی هستیم، دست و قلم و زبان ما کار می‌کند. نوع مردم زندگی شأن عجین شد با عمل انتظامی، اگر این خدمات را بی منت بگیرد، این خدمت را با معنویت نیروی انتظامی بگیره، با رفتار صحیح دریافت کند، با زبان لیّن دریافت کند قطعاً اثر بخش و امید آفرین خواهد بود.

وی گفت: این است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، نیروی انتظامی می‌تواند به میزان ده دستگاه برای نظام جمهوری اسلامی ایران آبرو جمع کند. وقتی این فراگیرتان، بعد از یک سال برگشت به خانه، اعضای خانواده تغییر را در او محسوس ببینند یک انسان مؤدب با آداب الهی ببینند؛ فرض کنید اگر قبل از آموزش مثلاً نمازش را اول وقت نمی‌خواند، به گونه‌ای او را تربیت کردید که وقتی اذان را شنید نمازش را اول وقت بخواند. در روایات داریم وقتی پیغمبر ص صدای اذان را می‌شنید چنان شتابان به سمت مسجد حرکت می‌کرد گویا نزدیک ترین فرد خودش را نمی‌شناخت، همه توجهش به خدای متعال بود.

ادیانی ادامه داد: یکی از شاگردان مرحوم آیت الله کوهستانی بعضی ادعیه را اینقدر برایمان خواندند که ما از کثرت خواندن ایشان، آن دعا را حفظ شدیم. در این یکسال باید این جوانان با دعا مأنوس شوند. مرحوم آقای ابوترابی، که کتاب ننوشت ولی هیچ آزاده ای نیست که از او تأثیر نپذیرفته باشد و نام او را به نیکی یاد نکند، حتی آزادگانی که بعد از آزادی به مقامی رسیدند، او را گرامی می‌دارند.

وی افزود: تجربه زندان‌های عراق گرانبها است، درست است که برخی درس عربی می‌خواندند ریاضی می‌خواندند ادبیات می‌خواندند اما عمده بچه‌های آنجا با قرآن خودشان را می‌ساختند. باید طوری شود که این فراگیر هایمان نورانی شوند، ببینیم شب جمعه شده خودشان نشسته اند دعای کمیل می‌خوانند. اینکه بنده اصرار دارم که سازمان عقیدتی سیاسی از یک سازمان اداری به سازمان معنوی تبدیل شود برای همین است چراکه هرجایی که ما پسرفت داشته ایم به تعبیر آقا آن کار را دادیم دست اتو کشیدها.

ادیانی گفت: شایسته‌ها، برجسته‌ها، با معنویت‌ها باید در مراکز آموزش اشتغال پیدا کنند، سرریز همه نخبه‌های انتظامی باید بروند در مراکز آموزش، نخبه‌های معنوی و علمی و اخلاقی. عزیزان عرضم را با یک توصیه ختم می‌کنم، می دانم مرحوم آیت الله مصباح یزدی هم در این پندهای پیامبر اعظم (ص) به جناب اباذر که چاپ هم شد پیامبر (ص) در قسمتی فرمودند: از دوره جوانی استفاده کنید. ان شاءالله شما قدر این لحظات و دوران آموزشی را بدانید و خودتان را بسازید و اگر خودسازی انجام شد نیروی انتطامی در تراز ساخته خواهد شد.


11022769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است