استانی 19:41 - 29 آذر 1393
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش چاروسا:
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش چاروسا گفت: قرآن کلید حل مشکلات است.

قرآن کلید حل مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، تورج جاوید عصر امروز در جمع دانش آموزان شرکت در محفل انس با قرآن چاروسا با بیان اینکه قرآن بهترین کلید حل مشکلات است، اظهار داشت: این مراسم یک مراسم کامل مذهبی است چرا که در آن هم قرآن وهم ذکر اهل بیت (ع) با هم بود و قرآن و عترت دو عنصر جدانشدنی در دین هستند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش چاروسا تصریح کرد: قرآن از همه چیز برتر است. برتری قرآن در سایر سخنان مانند برتری خداوند بر بندگان اوست قرآن تضمین کننده رستگاری انسان در دو جهان است و مانند مشعل فروزانی است که انسان را از تاریکی جهل و نادانی رهایی می‌بخشد و در سرای دیگر او را محبوب حضرت پروردگار می‌کند.

وی افزود: پی بردن به آفرینش الهی و قدرت و حکمت او از طریق مشاهده طبیعت امکان‌پذیر است و اگر انسان اهل معرفت و تحقیق باشد می‌تواند از همین راه به معرفت‌الله دست یابد.

این مسئول گفت: اعجاز و امثال این‌ها فلسفه وجودی قرآن نیست و برجسته‌ترین فلسفه وجودی قرآن این است که انسان را انسان می‌کند و از مسیر خاک تا خدا راهبر و چراغ راه انسان است و معارف و محتوای قرآن برای تعالی بخشی و انسان سازی است و باید بدانیم قرآن نسخه خدا برمردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه روح خداشناسی از طریق شناخت و توجه نسبت به نعمت‌های الهی تقویت می‌شود خاطرنشان کرد: قرآن چکیده جهان هستی است و بر اساس روایتی از امام باقر (ع)، قرآن همانند دو ستاره تابناک یعنی خورشید و ماه پهنه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند. قرآن کتابی است که نه اکنون و نه در آینده سخن باطل در آن جای ندارد و حقایق آن دگرگون نمی‌شود.

جاوید گفت: قرآن کتابی است که به سبب نزول در شب قدر برکت یافت و شفابخش قلب‌ها و نفس‌های بیمار است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش چاروسا با بیان اینکه محفل انس با قرآن در تمامی مدارس چاروسا برگزار می شود ابراز داشت: هدف از برگزاری این طرح و برگزاری این محفل انس گرفتن دانش آموزان و فرزندان با قرآن است که قرآن را سرچشمه زندگی خود قرار دهند.


5457119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است