گوناگون 01:10 - 27 شهریور 1393
سید محمد فخار:نمایشگاه «باز باران» که هفته گذشته در ۱۰ نقطـه شهر بــرگـزار شد، یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.

 این نمایشگاه که از 12 تا 22 شهریور برگزار شد، با تمرکز برتهیه ارزان لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان در قالب ایرانی- اسلامی تلاش کرد از سفرهای درون‌شهری برای تأمین نوشت‌افزار در آستانه سال تحصیلی بکاهد. نمایشگاه‌های باز باران در 10نقطه شهر برای عرضه لوازم‌التحریر در تهران با مصوبه «مهر قلم» شورای شهر تهران برپا و در آن 3500بارکد کالا در 4محصول کلی شامل دفتر، لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی‌های فکری و آموزشی با 35درصد تخفیف و ارائه 350بارکد کالا از محصولات پوشاک مانند مانتو، شلوار، هدبند، روسری و چادر با 50درصد تخفیف به شهروندان تهرانی عرضه شد.

در هفتاد و یکمین جلسه شورای راهبردی توسعه معارف اسلامی شهرداری تهران، گزارش برگزاری نمایشگاه‌های بازباران و آثار فرهنگی بر دانش‌آموزان در زمینه استقبال آنان ازکالاهای ایرانی‌اسلامی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. زمینه فروش کالاهای ایرانی اسلامی شامل کیف، دفتر، نوشت‌افزار و پوشاک مدرسه و پوشاک بانوان در نمایشگاه‌های بازباران و همچنین میزان استقبال شهروندان از این نمایشگاه از سوی عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، قدرت گودرزی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند و سیدمجید حسینی مدیرعامل مؤسسه نشر شهر ارائه شد.

براساس نتایج نظرسنجی ارائه شده در این نشست، 90درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه بازباران را خانواده‌ها تشکیل دادند و بیش از 80درصد مردم از تکثر این نمایشگاه‌ها در سطح تهران استقبال کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه درخصوص رویکردهای سه‌گانه آموزشی، تبلیغی و ترویجی برنامه‌های «داستان تابستان» و طراحی مسیرهای گردشگری به‌منظور غنی‌سازی‌ اوقات فراغت و آموزش نوجوانان و جوانان، ایجاد پایگاه‌های تابستانی در 110مدرسه، مشارکت شهرداری در مدیریت هیأت امنای 44مدرسه پایتخت، اجرای طرح «واحد سیار مساجد» و پخش اذان در 90درصد فضای شهر و سایر فعالیت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توضیحاتی بیان کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در جلسه شورای راهبردی توسعه معارف اسلامی شهرداری تهران، ضمن قدردانی از برپایی نمایشگاه بازباران، بر جبران خلأهای موجود در این زمینه برای سال‌های آتی تأکید کرد و تکمیل زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی‌ این اقدامات فرهنگی را خواستار شد. یکی از موضوعاتی که در طول برگزاری نمایشگاه بازباران رسانه‌ای شده بود، موضوع برند‌سازی‌ و تبدیل طرح بازباران به یک برند فرهنگی بود. این نمایشگاه با وسعت استقبالی که از آن صورت گرفت توانست نام خود را در اذهان شهروندان و محافل رسانه‌ای و فرهنگی تثبیت کند.

چشم‌انداز نمایشگاه‌های بازباران درخصوص برندسازی در سرفصل‌های ساختار مصرف فرهنگی شهر تهران، لزوم ایجاد تراز نمایشگاهی بزرگ در پایتخت، لزوم حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و لزوم گسترش آن در کلانشهرها از محورهای برنامه برندسازی باز‌باران محسوب می‌شود. ممنوعیت فروش لوازم‌التحریر خارجی در نمایشگاه‌های باز باران یکی دیگر از محورهای فعالیت نمایشگاه اخیر بود.

میدان صنعت بلوار شهید پاک‌نژاد (منطقه2)، بوستان گفتگو (منطقه2)، فرهنگسرای اشراق (منطقه4)، برج میلاد (منطقه2)، میدان امام خمینی پیاده‌راه باب‌همایون (منطقه12)، فرهنگسرای خاوران (منطقه15)، میدان امام حسین پیاده‌راه 17شهریور (منطقه13)، بوستان ولایت (منطقه19)، حاشیه دریاچه شهدای خلیج‌فارس (منطقه 22) و پارک قائم (منطقه18) میزبان نمایشگاه باز باران بودند.


4746554
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است