سیاسی 10:12 - 08 مرداد 1394
"اشتون کارتر" آمریکا و اسرائیل را عامل ثبات منطقه و ایران را عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه خواند.

توافق هسته‌ای کمک می‌کند که به ایران حمله کنیم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روز گذشته برای سومین بار پس از توافق هسته‌ای دولتمردان آمریکایی به کنگره رفتند.

 

 

سایت بی بی سی، نوشت: مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک آمریکا به همراه وزرای خارجه، دارایی، دفاع و انرژی با حضور در کمیته امور نظامی سنا به سناتورهای آمریکایی اطمینان خاطر دادند که با تایید توافق هسته‌ای، آنها با نفوذ "منفی" ایران در خاورمیانه مقابله خواهند کرد.

 

 

"اشتون کارتر" آمریکا و اسرائیل را عامل ثبات منطقه و ایران را عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه خواند.

 

 

 

 

وزیر دفاع ایالات متحده به سناتورهای آمریکایی گفت توافق هسته‌ای با ایران "یک عامل مهم ریسک و بی‌ثباتی" در منطقه خاورمیانه را از بین می‌برد و در عین حال نیروهای آمریکایی همچنان می‌توانند برای، به گفته او برقراری ثبات در خاورمیانه، دفاع از اسرائیل و مقابله با سلطه ایران در منطقه حاضر باشند.

 

 

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که اجرای توافق هسته‌ای به آمریکا در به کارگیری گزینه نظامی احتمالی کمک می‌کند، چراکه از این طریق اطلاعات بیشتری از برنامه هسته‌ای ایران و انحراف احتمالی آن به دست می‌آید.

 

 

کارتر به همراه دیگر مقام‌های دولتی، این موضع دولت باراک اوباما را تکرار کرد که این توافق دیپلماتیک به استفاده از گزینه نظامی ترجیح دارد.

 

 

این سومین جلسه‌ای است که در آن مقام‌های ارشد دولت آمریکا در کنگره حاضر می‌شوند تا نمایندگان و سناتورهای منتقد را برای تایید توافق با ایران قانع کنند. کنگره یک و ماه نیم دیگر برای بررسی این توافق وقت دارد و می‌تواند آن را رد کند، اما باراک اوباما، رئیس جمهور، می‌تواند در این صورت تصمیم کنگره را وتو کند.

 

 

 

 

جان مک‌کین، رئیس کمیته دفاعی سنا، در آغاز جلسه امروز گفت: "ایران به شکلی تهاجمی برای پیشبرد اهداف سلطه‌جویانه‌اش تلاش می‌کند" و توافق هسته‌ای احتمالا حکومت ایران را هم از حیث قدرت نظامی در منطقه و هم از حیث ثبات داخلی‌اش تقویت می‌کند.

 

 

اما وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این انتقاد گفت در عین اینکه با اجرای توافق هسته‌ای عملا جلوی دستیابی ایران به سلاح اتمی گرفته می‌شود، نیروهای نظامی آمریکا همچنان برای دنبال کردن سیاست‌های این کشور در منطقه دست باز خواهند داشت.

 

 

مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک آمریکا هم گفت که فعالیت‌های ایران در ارتباط با موشک‌های بالستیک، قاچاق اسلحه و نظایر آن باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

 

 

 

444

 


6834430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است