فرهنگی‌هنری 16:21 - 03 آبان 1393
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:
تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: 25 درصد از فضاهای آموزشی استان تهران قدمتی بالغ بر 40 سال دارد و باید برای نوسازی و مقاوم سازی آن اقدامی اساسی انجام داد.

علیرضا کمره ای روز شنبه در جریان مراسم افتتاح شش پروژه آموزشی پاکدشت که باحضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد اظهار داشت: شهرستان های استان تهران بیش از شش درصد از جامعه دانش آموزی کل کشور را به خود اختصاص داده است ولی بهره مندی این سازمان از فضاهای آموزشی کل کشور 33/2 درصد است که همخوانی مناسبی میان تعداد دانش آموز و فضای آموزشی وجود ندارد.



وی افزود: شهرستان پاکدشت از جمله مناطق آموزشی استان تهران است که به لحاظ برخورداری از فضاهای آموزشی از موقعیت مناسب تری نسبت به سایر مناطق استان برخوردار می باشد.



وی اظهارداشت : جمعیت 61 هزار نفری دانش آموزان پاکدشت 8 درصد از دانش آموزان شهرستان های استان تهران را به خود اختصاص داده و بهره مندی این شهرستان از فضاهای آموزشی استان نیز در حدود 8 درصد است که این امر نسبت به سایر مناطق استان از موقعیت مناسب تری برخوردار است .



کمره ای اظهار داشت: رشد 4/3 درصدی جمعیت دانش آموزی استان تهران به فضاهای آموزشی جدید برای تحصیل نیاز دارد که این امر با مشارکت خیرّین مدرسه ساز و همراهی سازمان نوسازی مدارس محقق خواهد شد .



وی بیان داشت : استانداری تهران در جهت احداث فضاهای آموزشی در مناطق مختلف مساعدت می کند و بسیاری از مشکلات آموزشی سطح استان به این شیوه برطرف شده است .



وی همچنین در مراسم برگزاری هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که در دبیرستان نمونه الغدیر پاکدشت برگزار شد گفت : دانش آموزان با انتخابات شورای دانش آموزی وارد فعالیت های اجتماعی می شوند و با شرکت در این انتخابات خود را در موضوع تعلیم و تربیت سهیم کرده و سرنوشت خود را به درستی رقم می زنند.



مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران افزود : دانش آموزان با شرکت در انتخابات شورای دانش آموزی ، نخستین حضور خود را فعالیت های اجتماعی را در محیطی آزاد و واقعی تجربه می کنند .



وی اظها رداشت : آموزش و پرروش تلاش می کند در جریان تعلیم و تربیت ساحت های هفت گانه ای را دنبال کند که یکی از این ساحت های هفت گانه ، ساحت اجتماعی است که شورای دانش آموزی و مشارکت دانش آموزان در این امر مهم نمادی از این مشارکت اجتماعی است .



کمره ای گفت : اگر بخواهیم انتظارات جامعه و ریاست جمهوری در برخورداری از مدرسه ای که درآن تفکر انتقادی شکل می گیرد موفق باشیم باید به شورای دانش آموزی به عنوان اولویت اول توجه داشته باشیم ، شورایی که به تعداد تمامی مدارس شکل گرفته و دانش آموزان در آن نقش مهمی را ایفا می کنند.



تهرام/7254**1565

انتهای پیام /*


5036451
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است