استانی 11:44 - 28 مهر 1393
بارندگی شدید که از شامگاه یکشنبه آغاز شده، مناطق مختلف مازندران را در محاصره آب قرار داده و سبب غوطه ور شدن معابر و خیابان های استان در آب، تعطیلی مدارس برخی مناطق و بروز خسارت هایی شده است.

مازندران در آب غوطه می خورد + عکس

فعالیت سامانه جدید بارشی در استان مازندران از شامگاه یکشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و شدت این بارش ها سبب بروز خسارت هایی به بخش های مختلف از جمله برخی مناطق مسکونی مسکونی و مدارس شده است.



رستم زوردی، مدیرکل مدیریت بحران مازندران میزان بارش مرکز استان را 76 میلی متر بیان کرد و گفت: این میزان بارش سبب آبگرفتگی برخی مناطق شهر ساری از جمله میدان خزر شده که در حاضر حاضر آبگرفتگی این میدان فروکش کرده است.



وی میزان بارندگی شهرهای نوشهر و چالوس در غرب استان مازندران را 90 میلی متر بیان کرد و افزود: بارندگی در شهر چالوس سبب آبگرفتگی در حوزه شهری «اشکاردشت» و بخشی از خیابان 17 شهریور شده و موجب سرریز شدن آب رودخانه به داخل شهر شده است.



مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شهر «هچیرود» شهرستان چالوس نیز دچار آبگرفتگی معابر شده و روستاهای خرمنه، خرمنه علیا، مهدی آباد و بخشی از روستای عربخیل دچار آبگرفتگی معابر شده است.

مسدود شدن یک محور بزرگراه تهران شمال

زرودی گفت: به دلیل آبگرفتگی تونل بزرگراه تهران شمال در شهرستان چالوس، از سمت شمال به جنوب کمربندی بسته است و ورودی چالوس به نوشهر نیز مسدود است.



مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: بارندگی شدید در شهرستان نوشهر در حوزه بهجت آباد سبب آبگرفتگی و ریزش دیوار منازل شده است و روستای مارگیرده نیز دچار آبگرفتگی است.

مرگ یک هموطن در عباس آباد

وی افزود: متاسفانه در شهر عباس آباد به دلیل آب شستگی، ریزش و آوار دیوار یک واحد مسکونی فرسوده در مجتمع عظیم زاده که سه کارگر در آن سکونت داشتند، یک جوان 31 ساله اهل اردبیل فوت کرد.



زرودی گفت: برخی روستاهای عباس آباد و سلمانشهر دچار آبگرفتگی شده ولی با این حال هیچ معبری بسته نشده و آب، برق و گاز نیز دایر است.



مدیرکل مدیریت بحران مازندران در زمینه وضعیت تعطیلی مدارس گفت: تاکنون در شهرستان نوشهر تعطیلی مدارس اعلام شده است.





وی با بیان اینکه بارندگی در مناطق مختلف استان ادامه دارد، افزود: میزان بارندگی در رامسر 104 میلی متر، نوشهر 90، ساری 76، آمل 43، دشت نا 48، قائمشهر 41، گلوگاه 25، بندر امیرآباد 18، بابلسر 14 و پل سفید هفت میلی متر بوده است.



مدیرکل مدیریت بحران مازندران از تداوم بارندگی تا ظهر دوشنبه خبر داد و گفت: از ظهر امروز از دامنه بارندگی کاسته می شود و بصورت پراکنده ادامه می یابد.

تعطیلی برخی مدارس سه شهرستان

وی در پاسخ به اینکه آیا راههای ارتفاعات استان مسدود شده است یا خیر، گفت: تاکنون گزارشی از مسدود شدن راهها در ارتفاعات نشده است و بارش باران و برف در این مناطق توامان است.



در عین حال علیزاده، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران نیز درباره وضعیت مدارس استان گفت: در شهرستان نوشهر، مدارس سه منطقه امروز تعطیل است.





وی با بیان اینکه آبگرفتگی سبب ایجاد مشکل در شهرستانهای نوشهر، چالوس و نور شده است، افزود: در بخش کوهستانی کجور گزارشی از تعطیلی مدارس نداریم.



مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران افزود: مدارس هر سه مقطع شهرستان چالوس و مدارس پنج روستای شهرستان نور نیز شامل مجتمع عباسا در روستای عباسا، مجتمع تاشکوه، مدرسه شهید ایزدی روستای خوئیه و مدرسه 12 فروردین تعطیل است.



به گفته علیزاده، در شهر رامسر مدرسه متوسطه شهید ببری و دبستان طالقانی به دلیل آبگرفتگی تعطیل هستند.





محمد ناصر زندی، فرماندار چالوس نیز گفت: به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، همه مقاطع تحصیلی مدارس شهر و روستاهای بخش مرکزی چالوس در نوبت صبح تعطیل هستند.



همچنین محمدعلی قمی، فرماندار نوشهر نیز از تعطیلی تمامی مدارس شهرستان نوشهر به دلیل بارندگی شدید و آبگرفتی معابر خبر داد.



طبق اعلام هواشناسی مازندران وضعیت هوای استان در روز دوشنبه، ابری همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش شدید دما و از شب کاهش بارندگی همراه است.(مهر)


4991186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است