فرهنگی‌هنری 16:06 - 31 مرداد 1393
آستارا ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: به وضعیت نگران کننده حجاب در جامعه اسلامی باید بیش از پیش رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ناصر صالحی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا افزود: برای حجاب و نهادینه شدن این فرهنگ مبارک جوانان زیادی خون های خود را هدیه کردند.



وی با اشاره به اینکه عفت و پاکدامنی همواره در کتاب آسمانی ، احادیث و فرمایش پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) تاکید شده است ، اضافه کرد: داشتن حجاب نشانگر شخصیت افراد است و به این موضوع مهم باید در کانون خانواده ها توجه اساسی شود.



وی تربیت خانوادگی بر مبنای اصول اسلامی را باعث فراهم شدن بستری سالم در جامعه ذکر کرد و افزود: پدران و مادران به عنوان الگوی عملی و قابل اطمینان برای فرزندان محسوب می شود که شایسته است خانواده ها با رعایت حجاب و ترویج این امر الگوهای خوبی فرزندان خود باشند.



حجت الاسلام صالحی با انتقاد از وضعیت نه چندان مناسب حجاب در شهرستان های ساحلی اضافه کرد: بدحجابی و بی حجابی زمینه های گناه و سست شدن بنیان خانواده ها را در جامعه فراهم می کند که طلاق و سایر ناهنجاری های اجتماعی از جمله نتایج شوم توجه نکردن به این مسائل دینی و قرآنی است.



وی در ادامه با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: در حالی که عباسیان با شعارهای دروغین ، خودشان را پیرو اهل بیت جلوه می دادند و مردم را به سمت و سوی اهداف مغرضانه خود سوق می دادند و در دوره ای که حکومت ها سرگرم امور دنیوی بودند در آن برهه حساس امام جعفر صادق (ع) فرصت را برای تبلیغ دین الهی مناسب دیدند.



وی بیان کرد: رییس مکتب تشیع توانست آن حوزه علمیه ای که توسط امام باقر (ع) ساخته شده بود را بیش از پیش شکوفا کند تا آنجا که بیش از چهار هزار شاگرد در رشته های مختلف نظیر فقه ، کلام ، حدیث و نجوم تربیت کرد.



امام جمعه موقت آستارا با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک به مناسبت هفته دولت گفت: امید داریم کارگزاران دولت تدبیر و اعتدال بتوانند در راستای خدمات رسانی به مردم با نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری موفق عمل کنند.



حجت الاسلام صالحی با اشاره به سالروز شهادت سید علی اندرزگو افزود: آن مبارز انقلابی در راه دفاع از اسلام و از بین بردن رژیم طاغوت تلاش های زیادی را کرد.



وی در ادامه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران را نیز تبریک گفت.ک3



7105 / 535/ 603

انتهای پیام /*


4535148
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس شنیده‌ها اکران فیلم سینمایی مست عشق که قرار بود فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه همزمان در ایران و ترکیه آغاز شود، به تعویق افتاد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از برگزاری جلسه کمیته انتخاب، نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب» معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسول صدرعاملی، ۷ سال پس از آخرین فیلمی که جلوی دوربین برده، «زیبا صدایم کن» را کارگردانی می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در پی حضور در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند، جایزه بهترین انیمیشن کوتاه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سید مجید پوراحمدی از افزایش اعضای این صندوق به بیش از ۱۰۳ هزار نفر خبر داد و گفت: خدمتگزاری به اصحاب فرهنگ و هنر سرلوحه برنامه‌های صندوق قرار دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت پنج نفری از سینماگران ۶۵ فیلم منتخب را از نقاط مختلف کشور و از میان فرهنگ‌ها و اقوام متنوع، در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی داوری می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه‌ملی امروز ۲۸ فروردین ماه در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون میراث‌فرهنگی گفت: در سال ۱۴۰۲ سرانه حفاظت و مرمت برای بنا‌های تاریخی هر اثر ۱۳۰ میلیون ریال، معادل ۱۳ میلیون تومان بوده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون میراث‌فرهنگی گفت: در سال ۱۴۰۲ سرانه حفاظت و مرمت برای بنا‌های تاریخی هر اثر ۱۳۰ میلیون ریال، معادل ۱۳ میلیون تومان بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است