استانی 21:47 - 25 تیر 1399
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با ابراز گلایه نسبت به ضعف استان در جذب سرمایه‌گذاران، گفت: گاهی اوقات حتی سرمایه‌گذاران بومی نیز در این استان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و وقتی از آنان علت را جویا می‌شویم، از عدم استقبال و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای طرح‌ها گلایه دارند.

سرمایه‌گذاران از عدم استقبال مسئولان و سنگ‌اندازی‌ها گلایه دارند

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه که به منظور معرفی رئیس جدید سازمان صمت استان حاضر شده بودند با اشاره به جایگاه فرهنگ و اقتصاد به عنوان دو رکن اصلی کشور و استان، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد یکی از بخش‌های اصلی که می‌تواند نقش فراوانی داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌ها و ادارات تابعه آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان، تأکید کرد: علی رغم صرف بودجه‌های فراوان، از ظرفیت‌های این استان به‌درستی بهره‌برداری نشده است.

امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر این که استان سیستان و بلوچستان غنی از سرمایه‌های رو و زیرزمینی است که تاکنون استحصال نشده، نقش دستگاه‌های دولتی و خصوصی را در این زمینه مؤثر دانست و ادامه داد: دستگاه‌های دولتی باید تسهیل‌کننده امورات برای فعالیت بخش خصوصی باشند تا آنان بر روی ظرفیت‌های مختلف استان شامل معادن، مرزهای آبی و خاکی، بازارچه‌ها، ترانزیت، صنایع و غیره سرمایه‌گذاری کنند.

آیت‌الله محامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه سواحل مکران در جنوب استان، خاطرنشان کرد: پروژه‌ها چه کشوری و چه استانی باید به‌صورت عادلانه در تمام نقاط استان توزیع و پشتیبانی شوند.

وی با اشاره به این که با توجه به خشک‌سالی‌های پی‌درپی و نبود صنعت و عدم بهره‌گیری لازم از مرز و بازارچه‌های مرزی، متأسفانه مردم به شغل‌های کاذب سوق داده‌شده‌اند، عنوان داشت: پروژه‌های مختلف باید در استان اجرا شود تا شاهد اشتغال‌زایی بیشتری در استان باشیم و در کنار پروژه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده، پروژه‌های زیربنایی را نیز به‌صورت هم‌زمان اجرا کنیم.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه مهدی اصفهانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف از این نشست را معرفی رئیس جدید سازمان صمت استان و بهره‌گیری از نکات نماینده ولی فقیه در استان در این خصوص عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که این اداره با مدیریت جدید، بتواند نقش مهمی در پیشرفت و رفع محرومیت‌های استان داشته باشد.

انتهای پیام


10620971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است