استانی 05:30 - 01 مهر 1393
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با بیان اینکه هم اکنون 40 مدرسه در این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند گفت: نماز جماعت در 50 مدرسه شهری این شهرستان برگزار و در مدارس دخترانه از امامان جماعت خواهر استفاده می‌شود.

40 مدرسه در بناب نیاز به تخریب و بازسازی دارند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، عباس ممقانی دوشنبه شب به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس اظهار کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از رشادتها و ایثارگریها را در تاریخ کشور ایجاد کردند.

وی بر ضرورت انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل نو جامعه تأکید و تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل جدید جامعه اسلامی انتقال داده شود.

وی آموزش و پرورش را موتور محرک هر جامعه‌ای دانست و افزود: آموزش و پرورش برای هر جامعه یک توسعه پایدار تلقی می‌شود.

فرآیند آموزشی مطلوب با مشارکت خانواده، مربیان و دانش آموزان محقق می‌شود

ممقانی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف کلان دولت سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش در استان‌ها اجرا می‌شود؛ خاطرنشان کرد: سازماندهی و بهینه‌سازی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن نظام بودجه‌ریزی، توسعه مشارکت‌ها و کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های آموزش و پرورش از برنامه‌های مقام عالی وزارت در سطح کلان کشور است.

وی با تأکید بر اینکه مهر امسال را با سیاست کیفی بخشی به نظام آموزش و پرورش آغاز می‌کنیم؛ اظهار کرد: فرآیند آموزشی مطلوب با مشارکت خانواده، مربیان و دانش آموزان محقق می‌شود.

توجه به موضوع نماز و مسائل قرآنی جزو اولویت‌های آموزش و پرورش بناب در سال‌جاری است

این مسئول آموزش و پرورش سپس با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی تأکید کرد: همکاران ما در آموزش و پرورش این مطلب را درک کرده‌اند و کار در این مجموعه مدیریت جهادی است.

ممقانی توجه به مسائل پرورشی را جزء برنامه‌های آموزش و پرورش بناب دانست و گفت: توجه به موضوع نماز و مسائل قرآنی جزو اولویت‌های آموزش و پرورش بناب در سال‌جاری است.

وی ادامه داد: در این زمینه با هماهنگی به عمل آمده با حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب، با آغاز سال تحصیلی جدید در 50 مدرسه شهری و چندین مدرسه روستایی نماز جماعت برگزار می‌شود.

پلمب آموزشگاه‌های بدون مجوز

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب همچنین از نظارت این مدیریت به آموزشگاه‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون 23 آموزشگاه در این شهرستان دارای مجوز هستند و قرار است نسبت به پلمب آموزشگاه‌های بدون مجوز نیز اقدام شود.

به گفته وی هم اکنون 29 مدرسه پیش دبستانی و دبستان در این شهرستان دارای مجوز فعالیت هستند که نظارت بر آنها نیز جزو برنامه‌های این اداره است.

40 مدرسه تخریبی در بناب

عباس ممقانی با بیان اینکه هم اکنون 40 مدرسه در این شهرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند؛ یادآور شد: خوشبختانه مسئولان شهرستان از جمله نماینده مردم بناب در مجلس و فرماندار پیگیر موضوع هستند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حل این معضل باشیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست و ورود خیران مدرسه‌ساز را می‌طلبد و امیدواریم خیران از مساعدت‌های خود به آموزش و پرورش بناب دریغ نکنند.

انتصابات در آموزش و پرورش بناب با شیب ملایم انجام می‌شود

مدیر آموزش و پرورش بناب با بیان اینکه انتصابات در این مدیریت با شیب ملایم انجام می‌شود؛ گفت: در بحث انتصابات بسیار حساب شده وارد شدیم و این انتصابات به دور از شائبه و حاشیه بوده و تغییرات با سیب ملایم است.

ممقانی با بیان اینکه نیروی انسانی اساس آموزش و پرورش است؛ تصریح کرد: افرادی که وارد عرصه مدیریتی شده‌اند، از نیروهای با تجربه و خوش نام هستند و از تجربه کافی برخوردارند و همکارانی هم که از مسئولیت‌ها کنار کشیدند، معمولاً بر اساس درخواست‌های خود آنها بوده و اکثراً نیز در جاهای مناسب و مسئولیت‌های مناسب جابه‌جابی شده‌اند.

استفاده از امامان جماعت خواهر در مدارس دخترانه بناب

وی ساماندهی ائمه جماعات مدارس را نیز از اقدامات اخیر این اداره اعلام کرد و گفت: برای اولین بار این ساماندهی با حضور و مشارکت مدیران مدارس صورت گرفته و به پیشنهاد مسئولان حوزه علمیه شهرستان از این پس در مدارس دخترانه از امامان جماعت خواهر و با هماهنگی حوزه علمیه استفاده خواهد شد.

24 هزار دانش‌آموز در شهرستان بناب به مدرسه می‌روند

مدیر آموزش و پرورش بناب در بخش پایانی صحبت‌های خود بازدیدهای سرزده را از اقدامات این اداره نام برد و گفت: در سال‌های اخیر برای نخستین بار این اتفاق صورت گرفته و طی یک ماهه گذشته از بیش از 30 مدرسه به صورت سرزده بازدید کرده‌ایم که نتایج مثبتی را در پی داشته است.

ممقانی از مجمع بنابی‌های مقیم خارج از شهرستان خواست در طرح‌های آموزش و پرورش این مدیریت را یاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: 24 هزار دانش‌آموز بنابی در آغاز سال تحصیلی در 167 آموزشگاه متشکل از 944 کلاس فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند و یک هزار و 800 نفر همکار نیز ساماندهی شده‌اند.


4774869
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است