اجتماعی 15:02 - 06 اسفند 1398
اعضای شورای اسلامی شهر تهران موضوع مخالفت فرمانداری تهران با طرح مصوب شورای شهر در خصوص پارک حاشیه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بررسی طرح پارک حاشیه ای در شورای شهر تهران

به گزارش ایسنا، بررسی نامه فرمانداری درباره عوارض پارک حاشیه ای که امروز در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار داشت محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: در پاسخ به بند یک باید بگویم که ما بر متن قبلی اصرار داریم و این اعتراض فرمانداری را قانونی و مبتنی بر حدود اختیارات نمی دانیم در خصوص بند 3 نیز که درباره اختصاص بودجه برای ترمیم تجهیزات پلیس راهور است را قبول داریم و موضوع تقویت پشتیبانی لجستیک را می پذیریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: درخصوص اعمال قانون و برخورد با تخلفات پارک دوبل مطلبی گفته شده که پارک دوبل ناظر به جریمه رانندگی است و جزء پارک حاشیه ای منظور نمی شود. در بند پنجم هم به موضوع سامانه مدیریت پارک حاشیه ای اشاره شده در حالی که به هیچ عنوان این موضوع با ماده 24

قانون مدنی تعارضی ندارد و در این جا تملک شوارع عمومی رخ نخواهد داد.

علیخانی به تبصره 12 ماده 2 در قانون اشاره کرد و افزود: این تبصره هم با یک تغییر جمله و کلمه اصلاح و جایگزین شده است .

د ر ادامه محسن هاشمی ریاست شورای شهر تهران گفت:آقای علیخانی شما با برخی بندها موافق بودید و با برخی مخالفت کردید از این رو باید اول بندهایی که مشکل ندارند را به رای بگذاریم.

علیخانی در پاسخ به هاشمی تاکید کرد: ما بر بند یک و 2 اصرار داریم تا به همان شکل قبلی بمانند به این ترتیب نظر فرمانداری را قبول نداریم.

هاشمی بار دیگر خطاب به علیخانی گفت: با توجه به این که مخالفی وجود ندارد باید برای این دو بند رای گیری کنیم همچنین در بند سوم به موضوع کمک به پلیس راهور اشاره شده است که باید توجه داشته باشیم قوه اجرایی ما راهور است و اگر مجموعه راهور همکاری نکند اجرای طرح با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد :هماهنگی میان پلیس راهور و حمل و نقل و ترافیک یک موضوع جدی است و نباید این گونه قلمداد شود که ما با راهور مشکلی داریم.

به گزارش ایسنا پس از رای گیری 12 نفر از 16 عضو حاضر در جلسه شورا با اضافه شدن واژه کمک به راهور در بند سوم طرح موافقت کردند.

در ادامه این جلسه و در بررسی بند چهارم حجت به عنوان نماینده شهرداری تهران گفت: در این بند موضوع ارجاع شده به نظر دیوان عدالت اداری استناد شده است فارغ از این که در این رای از متخلفان حمایت شده است باید تاکید کنم که تحقق این کار اقدام صحیحی نیست.

محمد علیخانی پس از این تبصره به موضوع طرح رزرو پارک حاشیه ای اشاره کرد وافزود: ما با برخی موافقت هایی که می کنیم باعث می شویم برای آینده راهی باز شود که هر وقت دلشان خواست در مخالفت تغییری در طرح ایجاد کنند.

انتهای پیام


10413312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است