استانی 19:30 - 22 تیر 1399

تأمین و ‌تهیه ماسک ارزان قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی ظهر امروز با حضور در نوزدهمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر لزوم جمع‌بندی پیشنهادهای کارشناسی متخصصان اپیدمیو لوژی و پیش‌بینی دقیق شرایط در بازه زمانی نیمه دوم سال به ویژه فصل پاییز تأکید کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با ارائه پیشنهادهایی در این نشست، افزود: این پیشنهادها در سه محور پیشگیری، تشخیص و درمان قابل‌بررسی و اجرا خواهند بود و با توجه به شرایط پیش رو قطعاً نیازمند برداشتن گام‌هایی مؤثر در این زمینه‌ها هستیم

وی با این مقدمه که معمولاً در شرایط بحرانی بدترین شرایط در نظر گرفته می‌شود و باید آمادگی لازم برای آن ایجاد شود، به تشریح مباحث پیشنهادی در بخش پیشگیری پرداخت و افزود: علاوه بر ضرورت تأمین و تهیه ماسک ارزان قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر، بحث استفاده از واکسن آنفولانزا را باید مد نظر قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه گفت: با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا در فصل پاییز، بدون شک نیازمند واردات واکسن‌های سه و یا چهار ظرفیتی برای مصون‌سازی افراد به ویژه گروه‌های پر خطر از ابتلاء به ویروس آنفولانزای تیپA و تیپB هستیم که با آماده‌سازی و توزیع این واکسن‌ها تا اواسط شهریورماه امسال امکان استفاده از آن در بهترین زمان میسر شود.

خدادادی در بخش دیگری از سخنانش در فاز تشخیصی ویروس کرونا گفت: آماده‌سازی و در دسترس قرار دادن کیت‌های تست تشخیصی هم‌زمان ویروس‌های آنفلوانزا و کووید – ۱۹ بسیار مهم است و اگر بخش‌های خصوصی نیز در این زمینه فعال شوند و این کیت‌ها با قیمت نازل‌تری توزیع شوند، می‌توانند کمک شایانی در این عرصه ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به تست‌های رپید که در کشورهای اروپایی در حال مراحل اولیه هستند، گفت: احتمالاً این تست‌ها تا ماه آینده با دریافت تأییدیه‌های لازم وارد بازار می‌شوند که باید برای تهیه آنها نیز تلاش وافری داشت.

وی در بحث تأمین دارو نیز بیان کرد: در خصوص تهیه و توزیع مناسب داروی تامی فلو به میزان لازم تا قبل از مهرماه امسال که به عمل آید، ضروری است پیش‌بینی لازم را در این راستا انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر داروهای آویگان و رمدسیویر که در تخفیف عوارض ناشی از بیماری کرونا مطرح هستند و در لیست داروهای مورد قبول پروتکل‌های درمانی قرار گرفته و تأیید شده‌اند، متقاضیان بسیاری دارند و با عنایت به اینکه بخشی از این داروها توسط سازمان بهداشت جهانی تهیه و در اختیار بعضی از مراکز قرار گرفته وعدم تأمین فراگیر آنها مشکلاتی را به وجود آورده است.

خدادادی در این زمینه از شرکت‌های دارویی خواست با توجه به تقبل تهیه و توزیع داروهای جدید، نسبت به رفع نیاز موجود در جامعه تلاش بیشتری صورت دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان به بحث پر اهمیت ظرفیت‌های پذیرش بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز اشاره کرد و افزود: باید در سطح کل کشور افزایش ظرفیت پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها به ویژه توسعه بخش‌های مراقبت ویژه مورد توجه جدی قرار گیرد.

خدادادی واکسن کرونا را از همه مقوله‌های مرتبط با شیوع ویروس کووید – ۱۹ و مبارزه با آن مهم‌تر ارزیابی کرد و اظهار داشت: برخی منابع اعلام کرده‌اند تا پایان شهریورماه امسال قادر خواهند بود واکسن این ویروس را به بازار عرضه کنند و در کشور نیز تلاش‌هایی در این راستا به عمل آمده است لذا لازم است این آمادگی در راستای تهیه واکسن در صورت عرضه آن به میزان نیاز ایجاد شود.

وی در پایان تصریح کرد: در کشور ظرفیت‌هایی از قبیل جمعیت هلال احمر وجود دارد که با توجه به جهانی بودن این نهاد و ارتباط آن با صلیب سرخ می‌تواند گره‌گشای تنگناها و محدودیت‌هایی که امروزه به واسطه تحریم‌های ظالمانه در کشور به چشم می‌خورد باشد تا بدین سبب شاهد کاهش خطرپذیری و مرگ و میر ناشی از این بیماری باشیم.


10615590
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است