فرهنگی‌هنری 13:02 - 11 شهریور 1393
مدیر سینما آزادی در اعتراض به طرح «سینما سلام»
رضا سعیدی‌پور گفت که سازمان سینمایی بعد از هفت ماه، تنها 835 هزار تومان بابت بیش از 50 سانس نمایش فیلم در طرح سینما سلام پرداخت کرده است!

سازمان سینمایی با سینماها شوخی دارد؟!

مدیر سینما آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با ابراز تأسف از این اقدام سازمان سینمایی بیان کرد: نکته جالب برای من این است که در روز اجرای این طرح (11 بهمن‌ماه) آقایان ایوبی و ایل‌بیگی خودشان به سینما آزادی آمدند و از ما تشکر کردند که طرح سینما سلام به این خوبی در این سینما برگزار شده است و ما اجازه ندادیم که مردم اذیت شوند.

سعیدی‌پور افزود: طرح سینما سلام سال گذشته در روز پنج‌شنبه اجرا شد. سینما آزادی در روزهای پنج‌شنبه هر هفته حداقل 43 میلیون تومان فروش دارد و بلیت می‌فروشد؛ آن هم در شرایطی که سانس‌های صبح کاملا پر نمی‌شود. حال دوستان برای طرح سینما سلام مبلغ 835 هزار تومان به ما داده‌اند و این در حالی است که در روز برگزاری این طرح ما از ساعت 9 صبح تا 4 صبح روز بعد تمام سانس‌هایمان کاملا پر بوده است و به نظر می‌رسد هزینه بلیت بیش از 70-80 میلیون تومان بوده است.

مدیر سینما آزادی با ابراز تأسف مجدد از چنین نگاهی به سینماها بیان کرد: در واقع دوستان با این حرکت نشان دادند که ارزش کار ما در سینمای ما برای اجرای طرح سینما سلام در حد همین 835 هزار تومان بوده و این در حالی است که در آن روز ما بیش از 100 پرسنل را به خدمت گرفته بودیم و چندین صندلی شکسته شد. این رقمی که به ما پرداخت کرده‌اند، هزینه نهار و شام آن 100 پرسنل هم نمی‌شود چه برسد چیزهای دیگر. البته فکر می‌کنم دوستان در سازمان سینمایی قصد داشتند با ما شوخی کنند!

«سینما سلام» در سینما آزادی

سعیدی‌پور خاطرنشان کرد: با چنین وضعیتی چگونه انتظار دارند که ما باز هم برای برگزار طرح سینما سلام با آن‌ها همکاری کنیم؟

مدیر سینما آزادی در پایان سخنانش با یادآوری بدهی سازمان سینمایی به این مجموعه گفت: ما در ایام جشنواره فجر با دبیر این رویداد سینمایی قراردادی منعقد کرده بودیم اما پس از هفت ماه هنوز هزینه پیش‌فروش بلیت‌های سینما آزادی که 100 میلیون تومان می‌شود را به ما پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سینما «آزادی» در روز 11 بهمن‌ماه که طرح سینما سلام برگزار شد، از ساعت 9 صبح تا 4 صبح روز بعد، 10 سانس در پنج سالن فیلم نمایش داد که به روایت شاهدان عینی و عکس‌ دوربین‌های خبری، نه‌تنها تمام صندلی‌های سالن‌ها پر بود، بلکه مردم در راه‌روها روی زمین نشسته بودند. به عبارتی دیگر سینما آزادی در هر پنج سالنش به طور همزمان میزبان بیش از 1600 نفر بود که این رقم در 10 سانس به حدود 16 هزار نفر می‌رسد!

بدون توجه به خسارت‌ها به صندلی‌ سالن‌ها، هزینه‌های جاری برق، آب، سیستم گرمایشی و پرسنل، استقبال 16 هزار نفری مردم از سینما آزادی در یک روز، در حالی اتفاق افتاده که سازمان سینمایی برای این تعداد تماشاگر تنها 835 هزار تومان پرداخت کرده است که چیزی در حدود «52 تومان» برای هر نفر است!!!

انتهای پیام


4627187
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اسماعیلی با بیان اینکه از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود، از راه‌اندازی ستاد تدوین احکام برنامه هفتم در وزارت فرهنگ خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث فرهنگی، مرمت را امری مقدس و کار پروردگار عالم دانست و گفت: میراث ملموس و میراث‌ناملموس از هم جدا نیستند و روی هم تاثیر متقابل دارند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد رسولی شاعر آئینی درباره عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعری سرود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه آغاز خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد داد: در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس شنیده‌ها اکران فیلم سینمایی مست عشق که قرار بود فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه همزمان در ایران و ترکیه آغاز شود، به تعویق افتاد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از برگزاری جلسه کمیته انتخاب، نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب» معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسول صدرعاملی، ۷ سال پس از آخرین فیلمی که جلوی دوربین برده، «زیبا صدایم کن» را کارگردانی می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است