بین‌الملل 12:21 - 03 آذر 1393
پکن - ایرنا - مسوولان عالیرتبه نظارت و بازرسی ایران و چین با اشاره به حجم مناسبات دو کشور توافق کردند که از این پس همکاریهای خود را در زمینه نظارت، بازرسی، مبارزه با فساد اداری و پولشویی گسترش دهند.

«ناصر سراج» رییس سازمان بازرسی کل کشور که در پکن بسر می برد، روز دوشنبه با «یو چوئن شنگ» قائم مقام وزیر نظارت چین دیدار کرد و دو طرف در خصوص بررسی ظرفیت های همکاری دوجانبه پیرامون فساد اداری و چگونگی توسعه آن تبادل نظر کردند.



سراج در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: با توجه به سوابق همکاری دو کشور در حوزه های مختلف به ویژه در انجمن آمبودزمانی آسیا، همکاری سازمان بازرسی و وزارت نظارت چین از این پس با برنامه ریزی های انجام شده بیشتر خواهد شد.



وی گفت: با توجه به رویکرد و استراتژی نزدیک دو کشور در خصوص مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری، زمینه برای توسعه همکاری های بیشتر از هر حیث فراهم است و نشست امروز می تواند شرایط رسیدن به این اهداف را هموارتر سازد.



رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که ایران در زمینه بازرسی و مبارزه با فساد اداری، تاکنون مراودات خوبی با چینی ها داشته است، ابراز امیدواری کرد که این همکاریها با پیشنهاد ایران مبنی بر راه اندازی 'آکادمی مشترک' بیشتر شود.



وی در توضیح پیشنهاد مطرح شده گفت: از آنجاییکه ایران عهده دار راه اندازی انجمن آمبودزمان آسیایی است و مبارزه با فساد اداری یک خواست بین المللی است، قصد داریم ضمن تحقق اهداف این انجمن که سالم سازی و پاکسازی سازمانها و نهادها است، نزدیک تر شویم.



سراج ادامه داد: با تشکیل این آکادمی، همکاری کمیته ها و دستگاههای نظارتی دو کشور بیشتر شده و دو طرف می توانند در راستای تحقق اهداف خود گام های استوارتری بردارند.



رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این پیشنهاد با استقبال «یو چوئن شنگ» قائم مقام وزیر نظارت چین نیز مواجه شده است ،یادآور شد: قرار است این موضوع پس از بررسی از سوی طرف چینی به اطلاع مسوولان ایرانی رسانده شود تا در نهایت راه اندازی 'آکادمی مشترک' با امضای توافقنامه، اجرایی شود.



رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین یادآور شد: دو کشور ایران و چین در مبارزه با فساد اداری جدی هستند و گسترش مراودات می تواند، تهران و پکن را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.



«یو چوئن شنگ» قائم مقام وزیر نظارت چین نیز در سخنانی اظهار داشت: همکاری ما با سازمان بازرسی ایران از مدت ها قبل بوده و همچنان ادامه دارد و چین به داشتن چنین همکاری به خود می بالد.



وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد آرزوی همه دولت ها است، بر گسترش و تقویت همکاری با ایران تاکید کرد.



وی گفت: چین آماده است در چارچوب تبادل نظر، برگزاری سمینارها و انجام سفرهای کارشناسی متقابل، این همکاری را بیش از پیش مستحکم تر کند.



«یو چوئن شنگ» در خصوص پیشنهاد ایران مبنی بر راه اندازی آکادمی همکاری دو کشور نیز گفت: چین همواره از پیشنهادهایی که بتواند در ارتقای کیفی همکاری دو کشور نقش داشته باشد، استقبال می کند و به همین منظور یکی از معاونین این وزارتخانه مسوول مستقیم بررسی پیشنهاد ایران خواهد شد تا زمینه های اجرایی شدن این طرح فراهم شود.



«ناصر سراج» رییس سازمان بازرسی کل کشور قرار است عصر امروز با «هوانگ شو شیان» وزیر نظارت چین هم دیدار داشته باشد.



واژه «آمبودزمان» ریشه اسکاندیناوی دارد و معنی آن رسیدگی به شکایات مردم از سوی مراجع و نهادهایی ذیربط است.



ویژگی این نوع رسیدگی غیرقضایی، نداشتن تشریفات معمول در رسیدگی های قضایی و در نتیجه افزایش سرعت و به نتیجه رسیدن شکایت ه است. به خاطر همین ویژگی، آمبودزمان مورد استقبال کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته است.



در ایران سازمان بازرسی کل کشور نقش آمبودزمان را ایفا می کند و به تبع آن ادارات کل بازرسی و پاسخگویی به شکایت در تمام وزارتخانه ها و سازمان های دولتی چنین نقشی دارند.



آمبودزمان جهانی یا مؤسسه بین المللی بازرسی در سال 1978 میلادی شروع به کار کرد.



ایده تشکیل انجمن آمبودزمان آسیایی(Asian Ombudsman Association) در سال 1995 در اجلاس عمومی موسسه آمبودزمان بین المللی(IOI) با تأسیس نهادی در آسیا برای توسعه فعالیت های آمبودزمانی مورد تأکید قرار گرفت و در پی آن انجمن آمبودزمان آسیایی(AOA) در 16آوریل 1996میلادی(28 فروردین 1375) به عنوان یک انجمن غیر حکومتی، غیر سیاسی، مستقل و حرفه ای با مشارکت ایران، چین، ژاپن، کره جنوبیِ هنگ کنگ و پاکستان به وجود آمد.



آساق *4* 1597 *1579*

انتهای پیام /*


5257886
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه با هدف مقابله با حزب کارگران کردستان سامانه اس-۴۰۰ خود را در مرز عراق مستقر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه نروژ با تمجید از سازمان آنروا، خواستار از سرگیری کمک رسانی به این نهاد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است