اجتماعی 09:57 - 01 آبان 1393
اخبار شهری در هفته ای که گذشت؛
اولتیماتوم استانداری تهران به میدان میوه و تره بار، حل مشکلات آب جنوب پایتخت با سد ماملو،پاسخ شهرداری به ابهامات زمین فرمانیه، اعلام آمار کارتن خوابهای تهرانی ، تشکیل فراکسیون بافت فرسوده در شورا و... از مهم ترین اخبار شهری این هفته بود .

تهران 15 هزار کارتن خواب دارد/ حل مشکلات آب جنوب پایتخت با سد ماملو

به گزارش خبرنگار مهر،این هفته با پاسخ معاون شهردار به درخواست برخی از اعضای شورای شهر تهران و شورای عالی شهرسازی مبنی بر توقف فعالیت ساخت و ساز در بوستان مادر آغاز شد .

شنبه 26 مهرماه، علیرضا نادری گفت: برای این پروژه پروانه ساخت صادر شده و تنها قوه قضاییه می تواند ساخت و ساز در این زمین را متوقف کند. پروژه نور پروانه ساخت دارد و حقوق محتسبه است که ایجاد شده، به همین دلیل فقط مرجع قضایی می تواند جلوی پروانه ساخت را بگیرد و مرجع دیگری کس مانع ساخت و ساز شود.

وی با بیان اینکه سیر مراحلی که پروژه نور داشته به تصویب کمیسیون ماده 5 رسیده است، گفت: اعضای کمیسیون ماده 5 پروانه ساخت این پروژه را تصویب کردند و یک نسخه از آن به  شورای عالی شهرسازی ارسال شد که شورای عالی شهرسازی ظرف مدت 15 روز حق اعتراض به این پروژه را داشته اما اعتراضی در این خصوص صورت نگرفته و سه سال از این ماجرا گذشته است.

در این روز رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، اعلام کرد: استانداردهای دکل و آنتن‌های مخابراتی تعیین شده است و آنتن و دکل‌های غیراستاندارد باارجاع به ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها جمع آوری می‌شوند.

وی با بیان اینکه لایحه استانداردهای دکل و آنتن‌های مخابراتی توسط شرکت ارتباط شهر بزودی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود، افزود: پس از بررسی این لایحه در کمیسیون‌های مربوطه و تصویب آن در صحن علنی، شورای شهر نسبت به نظارت این استاندارد‌ها اقدام خواهد کرد.

یکشنبه 27 مهرماه، شورای شهر تهران نحوه انتقال زمین فرمانیه که ماههاست از سوی برخی اعضای شورا دنبال می شود  رادر جلسه غیرعلنی  بررسی کرد.

اقبال شاکری درباره نقش شرکت جهان در این واگذاری گفت:این شرکت خرید دین کرده است و به عنوان کارگزار واسطه تهاتر شده است، کارگزار تملک نمی کند و تنها آن را به اشخاص حقوقی واگذار می کند.

شاکری اضافه کرد: برخی اعضا نسبت به تعیین قیمت زمین ایراداتی داشتند که قرار شد اسناد جدیدی را که شهرداری ارسال کرده است بررسی کنند.

دوشنبه 28 مهرماه، شهردار تهران در یک برنامه تلویزیونی آمارکارتن خواب های تهرانی را اعلام کرد .

شهردار تهرا ن با بیان این که  شهر تهران حدود 15 هزارکارتن خواب دارد و باید بپذیرید که قریب به اتفاق آن ها عزت نفس دارند گفت : در میان این افراد، کسانی هستند که 4،5 کتاب ترجمه کرده اند و عزیزی را دیدم که در عملیات بدر حضور داشته و فارغ التحصیل دانشگاه دولتی است. ما برنامه ریزی کردیم و به همه این ها رسیدگی می کنیم. به نحوی که در طول 3،4 سال گذشته اعلام کردیم در شب های سرد زمستان هیچ کس بی سرپناه نیست.

رییس شورای عالی استانها هم  در این روز طرح مجلس شورای اسلامی و لایحه دولت درخصوص انتخاب شهردار اعلام کرد: همزمانی این طرح ها را می توان حمله دوسویه ای تعبیر کرد که درنهایت به سود شهر نخواهد بود.

سه شنبه 29 مهرماه ،محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست اعلام کرد:  یک آزمایشگاه بین المللی در آلمان تایید کرده است سوخت گازوئیل مورد استفاده در اتوبوسهای شرکت واحد، بسیار آلاینده بوده و استفاده از این سوخت، باعث تشدید آلودگی هوای تهران می شود .

وی ادامه داد: آزمایشگاه ASG آلمان با آزمایش 5 نمونه از سوخت گازوئیلی که در تهران توزیع می شود، رسما اعلام کرده گوگرد موجود در گازوئیل شرکت واحد اتوبوسرانی که در ایستگاه بزرگراه هنگام توزیع می شود، دارای بیشترین میزان آلودگی گوگردی است.

به گفته حقانی، میزان آلودگی گوگرد این سوخت، 47 برابر حد مجاز است.

 در این روز جلسه علنی شورا ،مرتضی طلایی گفت: 7 سال است هرچه که داشتیم برای بافت فرسوده فریاد کرده ایم اما دیگر نفسی برای ما نمانده و آنچه که باید انجام می شد به نتیجه نرسیده است.

طلایی با اعلام خبر تشکیل فراکسیون پیگیری بافت فرسوده در شورای شهر گفت: باید نهضت بافت فرسوده راه بیفتد و از اعضای شورا می خواهم که دراین فراکسیون با ما همراه شوند.

در این روز احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورا نیز با اشاره به اعلام آمار 15 هزار کارتن خواب در پایتخت که چندی پیش توسط شهردار تهران اعلام شد گفت: من گمان می کردم تهران هفت تا 10 هزار کارتن خواب دارد که متاسفانه متوجه شدم این آمار 15 هزار کارتن خواب است.

وی با اشاره به مرگ کارتن خواب ها به دلیل یخ زدگی در سال 84 گفت: ما هنوز آن زمستان را که چند کارتن خواب همزمان یخ زدند و جانشان را از دست دادند از یاد نبرده ایم و پیشنهاد می کنم همزمان با فرارسیدن ماه محرم که دل ها نرم تر می شود جلسه ای در این رابطه گذاشته شود و به طور اضطراری برنامه ای برای این کارتن خواب ها که بخشی از آن زنان و کودکان هستند پیش بینی شود.

چهارشنبه 30 مهرماه مهدی چمران با اشاره به بحران آب در پایتخت گفت: قرار است در جلسه علنی سه شنبه هفته آینده ، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران به صحن شورا بیاید و درباره مشکلات آب پایتخت توضیحاتی دهد.

وی با اشاره به تامین آب تهران از سد ماملو گفت: انتقال آب این سد به تهران نیازمند ایجاد شبکه لوله کشی است و به 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. آب سد ماملو می تواند مشکلات آب جنوب پایتخت را برطرف کند. در حال حاضر در برخی از نقاط دارای نیترات بالایی است.وی با اشاره به تکمیل شبکه فاضلاب پایتخت گفت: طی سه چهار سال آینده این شبکه تکمیل می شود و اگر همکاری مدیریت شهری نبود، شاید تا 110 سال آینده نیز این اتفاق در فاضلاب تهران نمی افتاد.

در این روز معاون استاندار تهران بر تعیین تکلیف جواز و وضعیت مالکیت غرفه های میدان مرکزی میوه و تره بار تاکید کرد و گفت: تکالیف شهرداری باید به طور کامل احصاء شود و اگر قرار است 1400 غرفه در میدان مرکزی فعالیت کنند باید وضعیت مشخصی داشته باشند.


5019795
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است