گوناگون 21:37 - 10 فروردین 1394
«تشدید حملات هوایی به یمن هیچ سودی نخواهد داشت، زیرا هیچ هدف نظامی دیگر باقی نمانده است و بیشتر قربانیان از غیرنظامیان خواهند بود.»

عبدالباری عطوان: راهکارهای مهم عربستان برای خروج از بحران یمن

 

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، "عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه رای الیوم طی تحلیلی به موضوع جنگ علیه یمن پرداخت و نوشت :««سخنان سرتیب احمد العسیری سخنگوی عملیات «توفان قاطع» را شبیه سخنان همتای آمریکایی خود هنگام حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 دانست.

 

 

 

وی گفته بود قدرت نیروی هوایی یمن به انجام مانورهای نمایشی محدود است در حالی که ارتش عربستان سعودی به جدیدترین انواع سلاح مجهز است و بیشتر فرمانده های نظامی این کشور در دانشکده های نظامی معتبر آمریکا تحصیل کردند.»

 

 

 



این تحلیلگر عرب در ادامه نوشت: «کارشناسان عربستانی تاکید می کنند ارتش کشورشان بسیار توانمند و زمان سکوت در برابر توهین ها پایان یافته است. یکی از کارشناسان امور راهبردی کویت نیز تهدید کرد مرحله آینده ارتش ائتلاف عربی مقابله با گروه هایی است که امنیت منطقه را به هم می زنند.»

 

 

عبدالباری عطوان در ادامه خاطرنشان کرد: «تشدید حملات هوایی به یمن هیچ سودی نخواهد داشت، زیرا هیچ هدف نظامی دیگر باقی نمانده است و بیشتر قربانیان از غیرنظامیان خواهند بود. از این رو، ائتلاف کشورهای عربی به فرماندهی عربستان سه گزینه در پیش رو خواهد داشت.

 

 

گزینه اول این است که ائتلاف از میانجگری ها برای دستیبای به راه حل مسالمت آمیز برای این بحران استقبال کند و منافع همه طرف ها محقق شود. گزینه دوم این است که نیروهای زمینی خود را برای اشغال یمن اعزام کند، و حوثی ها را وادار به تسلیم کرده و منصور هادی را به صنعا بازگرداند.

 

 

این دو گزینه عربستان را در مورد پرونده یمن رهایی می بخشد ولی تبعات سنگینی را در پی خواهد داشت. و اما گزینه سوم این است که حملات هوایی ادامه یابد و همینطور که قبلا در عراق صورت گرفته بود، تمام حریم هوایی یمن به منطقه پرواز ممنوع تبدیل شود.

 

 

 

وی در پایان افزود: «این جنگ تله خونین به شمار می رود تا ثروت عربستان پایان یابد و غیر منطقی است ثبات منطقه خلیج (فارس) متزلزل شود تا منصور هادی به کاخ ریاست برگردد. باید به مقامات عربستان سعودی بگوییم که حوثی ها همپیمان تاریخی ریاض بودند و می توانستند از این همپیمانی حمایت کنند تا این دو طرف یمنی به ایران متوسل نشوند.» 

 

 

 

 

 

512


6116316
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است