فرهنگی‌هنری 16:12 - 07 شهریور 1393
غلامحسین امیرخانی:
غلامحسین امیرخانی گفت: هزینه در بخش هنر برای کشور سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

هزینه در هنر، سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرنگار هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان رضوی، این استاد خوشنویسی ایران که شب گذشته (ششم شهریور) در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در محل تالار فردوسی فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: ما به عنوان ایرانی این افتخار را داریم که شیعه اهل‌ بیت (ع) هستیم و این مساله برکات زیادی را شامل حال ما کرده است.

وی ادامه داد: اما شاید اصلی‌ترین پیامی که از مکتب اهل‌ بیت(ع) دریافت می‌کنیم این باشد که بایستی توجه خود را از ظاهر به متن معطوف کنیم که این توجه هدف غایی همه مکاتب تربیتی است.

امیرخانی افزود: رجوع به باطن اساس هدف و پیام اهل‌ بیت(ع) است و آن‌ها می‌خواهند ما به مرحله‌ای برسیم که به معنویت وجودی خود نزدیک بشویم و مسیر زندگی خود را به سمتی سوق دهیم که به بهشت وعده داده‌شده برسیم.

او با بیان اینکه سلوک در مقامات هنری بصیرت‌بخش است، خاطرنشان کرد: هنرمند از طریق هر کار هنری در واقع در این مسیر سلوک می‌کند و پس از طی مراحل اولیه مانند کسب تجربه و شهرت و... به مرحله‌ای می‌رسد که توجهش از ظواهر به متن جلب می‌شود و به این فکر می‌کند که چقدر توانسته‌است خود را به مقصود آفرینش نزدیک کند.

این خوشنویس تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به این مرحله برسیم باید چشم بینا و بصیر پیدا کنیم و در این صورت است که کمال، جمال و نیکی خداوند ما را رشد می‌دهد.

امیرخانی با بیان اینکه سلوک در مقامات هنری این نگاه را به انسان می‌بخشد، اظهار کرد: در مرحله‌ای از مقامات هنری هنرمند بایستی با دقت در جزییات تفاوت‌ها را تشخیص دهد و این کار باعث می‌شود که او در زندگی نیز بیشتر به باطن امور توجه کند که این توجه چراغی را در کنار دیگر چراغ‌ها برای رسیدن از ظاهر به باطن روشن می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: امیدوارم هرساله شاهد رشد هنر خوشنویسی در کشور و این جشنواره باشیم زیرا این هنر یک هنر ناب ملی است.

امیرخانی با اشاره به ارتقای کیفیت آثار هنرمندان در این دوره از جشنواره، گفت: اگر از این جشنواره حمایت لازم صورت بگیرد می‌توانیم به نقاط بهتری هم برسیم.

این استاد خوشنویسی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم این جشنواره در مراکز استان‌ها برگزار شود تا این برکت فراگیر شود و هنرمندان شهرهای دورافتاده نیز بتوانند به این جشنواره دسترسی دشته باشند.

او افزود: هزینه در بخش هنر برای کشور سرمایه گذاری محسوب می‌شود اما با توجه به تاثیرات عمیق فرهنگی هنر خوشنویسی این سرمایه‌گذاری به یک سرمایه‌گذاری سودآور برای کشور تبدیل می‌شود.

امیرخانی عنوان کرد: ما در طول تاریخ می‌بینیم که هرکجا تحولی رقم خورده است عده‌ای از انسان‌های بزرگ و بااراده آن را رقم زده‌اند و در همین راستا از همه مسئولان می‌خواهم که در جهت رقم زدن این تحول بزرگ وارد میدان شوند.

در این مراسم از یک قرآن مطلا نیز رونمایی شد. این قرآن که توسط علیرضا بهدانی به رشته تحریر در آمده در ۸۷۰ صفحه و در قطع ۷۰*۵۰ است.

در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان بخش‌های این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام


4593281
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است