استانی 21:13 - 09 فروردین 1394
دبیر ستاد خدمات سفر اردبیل:
دبیر ستاد خدمات سفر اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون تعداد نظارت‌ها از مراکز اقامتی و پذیرایی در سطح استان اردبیل تا 28 درصد افزایش یافته است.

نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی 28 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریم حاجی‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر در اردبیل اظهار کرد: ما امسال نظارت‌ها را به صورت انفرادی توسط دستگاه‌ها و تلفیقی با همکاری نهادهای مختلف در دستور کار قرار دادیم به طوری که در این مدت بیش از یک هزار مورد بازدید و نظارت انجام شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل از 24 مورد تشویق، 54 مورد تذکر و تعطیلی سه مرکز اقامتی اردبیل خبر داد.

وی گفت: بر این اساس یک هزار و 352 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری، 15 مرکز اقامتی و 9 مرکز پذیرایی به دلیل خدمات‌دهی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی تشویق دریافت کرده‌اند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه برای 13 مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و 40 مرکز پذیرایی به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی تذکر داده شده است، افزود: برای چهار مرکز پذیرایی نیز اخطار کتبی ارسال شده است.

این مسئول با اشاره به 452 مورد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی در هفته اول نوروز، بیان داشت: براساس این بازدیدهای نظارتی، پنج فقره شکایت از مراکز اقامتی گزارش شده و فعالیت سه مرکز اقامتی استان به دلیل ارائه خدمات نامطلوب به مسافران به حالت تعطیل و تعلیق موقت در آمده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون 422 مورد بازدیدهای نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده است، افزود: همچنین 41 مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی استان به عمل آمده است.

حاجی زاده تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی موقت چون کمپ‌ها، مهمانسراها، منازل استیجاری و ... را در حدود 437 مورد عنوان کرد و تصریح کرد: بازدیدهای نظارتی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

افزایش قابل توجه ورودی گردشگران خارجی به اردبیل

در این جلسه معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش 48 درصدی ورود گردشگران خارجی از پایانه مرزی شهرستان بیله سوار به این استان خبر داد.

قادر تقی‌زاده گفت: از 28 اسفندماه سال گذشته تا 8 فروردین ماه سال جاری، 10 هزار و 256 گردشگر خارجی از پایانه مرزی بیله سوار وارد استان شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 48 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام‌شده با همکاری جهاد دانشگاهی استان، 49 درصد از گردشگران جمهوری آذربایجان به قصد درمان، 34 درصد به قصد گردش، 9 درصد به قصد تجارت و بقیه به خاطر دید و بازدید و ... به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تقی‌زاده در پایان سخنان خود یادآور شد: احداث ساختمان جدید پایانه حمل و نقل به منظور تسهیل ورود و خروج گردشگران از مرز شهرستان بیله‌سوار و افزایش خدمات در محل پایانه باعث افزایش رضایتمندی گردشگران جمهوری آذربایجان شده است.


6111876
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است