استانی 19:34 - 09 مرداد 1394
معاون جهادکشاورزی خراسان رضوی:
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دلال‌ها همیشه بد نیستند.

حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی مستمر است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، سید جواد حاج مجتهدی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه دام و طیور که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، بیان کرد: دلال‌ها در تمام بخش‌ها فعالیت دارند و همیشه بد نیستند و گاهی سودمند واقع می‌شوند.

وی با اشاره به نیاز بخش کشاورزی به نظارت بیشتر بر عملکرد دلال‌ها، عنوان کرد: دلال‌ها نوعی واسطه هستند که کالا را از تولیدکننده خریداری نموده و در بازار پخش می‌کنند.

حاج مجتهدی با بیان این‌که تولید به سمت صنعتی شدن در حرکت است، اظهار کرد: برای اولین بار طرح ساماندهی دام‌داری‌های کشور از لحاظ کیفیت و کمیت را داریم که با حمایت‌های مالی و عمرانی دولت همراه بوده است.

وی یکی از مشکلات دامداری روستایی را خواست عده‌ای مبنی بر خروج دام از روستا دانست و تصریح کرد: اگر دام را از روستا خارج کنیم آن را تبدیل به شهرک کرده‌ایم زیرا یک روستا با دام و طیور تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دامپزشکی، اتحادیه‌ها و... تلاش شده است تا علاوه بر بهداشتی سازی محیط دامداری‌های روستایی، کیفیت تولیدات آن‌ها نیز افزایش یابد.

معاون امور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی جداکردن دام از روستاییان را خطرناک دانست و گفت: جدا کردن دام از روستا و خارج کردن آن موجب افزایش مهاجرت می‌شود.

وی در خصوص حمایت پس از تولید اعلام کرد: حمایت در قالب خرید تضمینی شکل می‌گیرد به طوری که سال گذشته 30 هزار تن شیر خریداری شده است واکنون نیز با خرید روزانه 200 تن و با قیمت هر کیلو 1440 تومان، سعی شده است تا از تولیدکننده حمایت شود.

حاج مجتهدی با اشاره به خرید تضمینی مرغ، افزود: سال گذشته با حمایت‌های دولت قیمت نهاده‌های دامی نه تنها با افزایش همراه نبود، بلکه کاهش نیز داشت، به طوری که جو به عنوان پایه برخی نهاده‌های دامی با نصف قیمت به فروش رسید.

وی ادامه داد: حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی مستمر است به گونه‌ای که در سال جاری حدود 100 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده و در انبار تعاونی‌های دامداران ذخیره شده است تا علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل موجب تنظیم بازار شود.

انتهای پیام


6836515
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است