علمی فناوری 15:20 - 21 مهر 1394
بختیاری خبر داد
دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری از معرفی فناوران برتر و رونمایی از برنامه ایده‌های برتر در هفته پژوهش و فناوری امسال خبر داد.

تغییر آیین‌نامه انتخاب پژوهشگران برتر کشور

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر جلال بختیاری در گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که با محوریت برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، ضمن حساس خواندن نقش دانشگاه‌های بزرگ در هفته پژوهش و فناوری گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد بر این است که غرفه‌های عرضه دستاوردهای پژوهشی همه دانشگاه‌ها در یک محل که همان مکان برگزاری هفته پژوهش است، تجمیع شود.

وی همچنین فرایندسازی هفته پژوهش و فناوری را از کارهای جدید برشمرد و افزود: امسال قصد داریم نظام تشویق دانشگاه‌ها برای نشان دادن توانمندی‌های پژوهشی هر دانشگاه را با جدیت دنبال کنیم تا ازعرضه و به نمایش گذاشتن کارهای تکراری پرهیز شود.

بختیاری در ادامه افزود: بخش صنعت امسال حضور پررنگ‌تری را در هفته پژوهش و فناوری خواهد داشت و امسال سعی کرده‌ایم ضمن دنبال کردن اهداف سال‌های گذشته به آسیب‌ها بیشتر توجه شود.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری امسال گفت: علاوه بر معرفی پژوهشگران برتر تصمیم داریم فناوران برتر را نیز معرفی کنیم و از برنامه ایده‌های برتر رونمایی کنیم.

وی به برنامه‌هایی که در سال جاری برای اولین بار در هفته پژوهش و فناوری انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته هفته پژوهش و فناوری دبیرخانه دائمی و ستاد نداشت که امسال برای اولین بار ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری تشکیل شد و آیین نامه جشنواره دانش‌آموزی نیز برای اولین بار ابلاغ شد.

وی در ادامه گفت: آیین‌نامه‌های قبلی انتخاب پژوهشگران نمونه و برتر نیز با تغییراتی همراه بوده و تلاش شده شعار پژوهشی هفته در سطح کشور یکسان باشد و آرم مورد استفاده در هفته پژوهش و فناوری نیز بدون تغییر نسبت به سال قبل در همه سطح کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

بختیاری با اشاره به بحث استارت آپ‌های دانشگاهی گفت: امسال امیدوار هستیم بخش استارت آپ‌های دانشگاهی یا همان ایده‌های برتر بهتر و پررنگ‌تر از قبل برگزار شود و در این راه باید توجه به امر پژوهش از پایه دانش‌آموزی آغاز شود و باید به دانش‌آموزان اهمیت بیشتری دهیم و همگان تلاش کنیم که پیام پژوهش کشور از دل این هفته شکل بگیرد.

وی به اهداف هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: تقویت و تسهیل تبادل فناوری، حمایت و حفاظت از عرضه فناوری، تامین نیازهای فناوری، بهره گیری از فنون تجاری‌سازی، انتقال و انتشار فناوری با تاکید بر فناوری پیشرفته از رئوس اهداف و برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری امسال است.

انتهای پیام


7204686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است