اجتماعی 15:51 - 25 مهر 1400

تعامل و ارتباط پژوهشگاه با محاکم و دادگاه‌ها باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی هادی در دیدار عمومی با مدیران، رؤسای پژوهشکده‌ها، پژوهشگران و کارکنان پژوهشگاه قوه قضائیه، با تأکید بر جایگاه علمی قابل قبول پژوهشگاه اظهار کرد: در شرایط فعلی که پژوهشگاه قوه قضائیه از جایگاه علمی قابل قبولی برخوردار است، هدف اصلی تمام فعالیت‌ها و پژوهش‌ها باید در راستای حل مشکلات دستگاه قضائی باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما این است که طرح‌ها و پروژه با محوریت حل مسائل دستگاه قضا باشد به شکلی که قضات نیز در آرای خود از این پژوهش‌ها استفاده کنند، گفت: پژوهشگاه قوه قضائیه این آمادگی را خواهد داشت تا نیازهای علمی تمام بخش‌های دستگاه قضائی را دریافت و بر اساس آن نیازها، پژوهش‌های کاربردی لازم را انجام دهد.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه با بیان اینکه استفاده از سربازان نخبه و طرح‌های مختلف بسیار مؤثر بوده ولی باید دید که این طرح‌ها و اقدامات چه تأثیری در رأی دادگاه و استفاده قضات خواهد داشت، افزود: از نکاتی که باید پژوهشگاه قوه‌قضاییه مدنظر قرار دهد، فضای دوستانه و اعتماد به یکدیگر است به شکلی که اصل باید تعامل و فضای دوستانه باشد و این امر در سوره حجرات نیز تاکید شده که افراد مؤمن و مسلمان باید رابطه اخوت و برادری داشته باشند.

هادی با تاکید بر اینکه بحث کار مفید نیز باید مدنظر قرار گیرد تا از نظر قانونی و شرعی در پیشگاه حق تعالی مدیون نشویم، گفت: موضوع دیگر سلامت کاری است که باید در دستور کار قرار گیرد به شکلی که افراد از مسیر خود منحرف نشده و در فضای علمی مؤثر واقع شوند.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه در ادامه بر ضرورت افزایش ارتباط گروه‌ها و پژوهشگران پژوهشگاه با یکدیگر تأکید کرد و افزود: همچنین افزایش تعامل پژوهشگاه با دستگاه قضا به ویژه محاکم باید مدنظر قرار گیرد زیرا در حال حاضر ارتباط کاملی وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضائی و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام والمسلین هادی در پایان نیز بر ارتقا ارتباط و تعامل پژوهشگاه قوه قضائیه با مراکز علمی تأکید کرد و گفت: برقراری این ارتباط و تعامل به طور قطع و یقین، فضای علمی مطلوبی را رقم خواهد زد.

در ادامه این نشست نیز کارکنان اداری و پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضائیه، درخواست‌ها، نیازها و چالش‌های پیش روی خود را با رئیس جدید پژوهشگاه مطرح کردند.


11275864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است