استانی 20:41 - 31 تیر 1398

مشکل کمبود زمین برای مهاجرت معکوس سنقر داریم /نجات یک برند جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر معصومی زاده عصر امروز در نشست خبری در قالب دوشنبه‌های خبری به ارائه گزارشی از کارها و یگیری‌های صورت گرفته در فرمانداری سنقر پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته در ۴۶ جلسه بیش از ۳ هزار نفر ملاقات عمومی داشتیم.

وی افزود: در این ملاقات‌ها ۹۰ درصد مشکلات مردم خارج از بوروکراسی اداری رفع شده است و بر اساس نظرسنجی‌ها ۹۸ درصد مردم از رسیدگی به مشکلاتشان اعلام رضایت می‌کنند.

فرماندار سنقروکلیایی از ایجاد یک داشبورد مدیریتی در فرمانداری سنقر خبر داد و گفت: در ماه‌های آینده میزان نارضایتی مردم از ادارات مختلف شهرستان را اعلام می‌کنیم و همچنین در نظر داریم تا مدیران توانمند را معرفی و مدیران ضعیف را تقویت کنیم.

مهاجرت معکوس به سنقر و کمبود زمین

معصومی‌زاده سپس به بیان خدمات ارائه شده در این شهرستان پرداخت و افزود: در حال حاضر با اقدامات و خدمات انجام شده مهاجرت معکوس در این شهرستان در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما با مشکل کمبود زمین برای مردمی که به شهر و روستاهای شهرستان بازمی‌گردند مواجه هستیم و اوضاع به گونه‌ای است که برخی از مردم از ما کانکس برای زندگی کردن درخواست می‌کنند.

فرماندار سنقروکلیایی با اشاره به جمعیت بیش از ۸۱ هزار نفری شهرستان سنقروکلیایی بیان داشت: از این میزان ۴۵ هزار نفر ساکن شهر و ۳۶ هزار نفر ساکن روستا هستند.

معصومی‌زاده تصریح کرد: شهرستان سنقر نخبگان زیادی دارد که برای پیشبرد شهرستان در قالب اتاق فکرهایی که تشکیل داده‌ایم از این افراد استفاده می‌کنیم.

وی به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان هم اشاره‌ای داشت و گفت: روستاهای هدف گردشگری چرمله و ورمقان، سدهای شهدا و جامیشان، دهکده‌های بومگردی و مجتمع‌های تفریحی، آبشار پریشان، منطقه کیونانات، امامزاده هادی و امام زاده احمد، بقعه مالک، پارک سراب گزنهله با پل معلق و زیپ‌لاین به طول ۸۰۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر و… از این جمله هستند.

فرماندار سنقروکلیایی بیان داشت: ۲۰ حمام تاریخی در روستاهای این شهرستان شناسایی شد و ۹ مورد آن توسط میراث فرهنگی بازسازی شده و برای بازدید گردشگران آماده شده است.

معصومی‌زاده عنوان کرد: ۷۴۵ کیلومتر راه اصلی در این شهرستان وجود دارد که ۱۳۴ کیلومتر بین شهرری و ۶۱۱ کیلومتر روستایی است و از این میزان راه روستایی ۴۳۲ کیلومتر آسفالت، ۱۴۷ کیلومتر شوسه و شن‌ریزی‌شده و تنها ۳۱ کیلومتر آن خاکی است.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۲ میلیارد تومان سال گذشته برای راه‌های شهرستان هزینه شده است.

به گفته فرماندار سنقروکلیایی، ۵ کیلومتر از بزرگراه بیستون سنقر سال گذشته افتتاح شد و سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای این بزرگراه اختصاص داده شد و امسال هم بیش از این میزان اختصاص داده شده است.

معصومی‌زاده گفت: طرح تفصیلی شهرستان را امسال تهیه کردیم و پیگیری برای احیای بافت فرسوده سنقر هم انجام شده است.

وی بهسازی ورودی و خروجی شهر، احداث چندین پارک، اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان برای زیرساختهای عمران شهری را از دیگر اقدامات عمرانی بیان کرد.

فرماندار سنقروکلیایی بیان داشت: ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان سنقر وجود دارد که ۱۸ هزار هکتار آن اراضی آبی است؛ کشاورزان سه برابر مصرف شهرستان تولیدات مازاد دارند که به شهرستانها و استان‌های دیگر صادر می‌شود و درصدد هستیم تا این میزان را به ۵ برابر ارتقا دهیم.

به گفته این مسئول، میزان تولیدات دامی شهرستان سنقر ۲۹ هزار تن گوشت قرمز و سفید، ۴۰۰ تن عسل و ۷۰۰ تن ماهی است.

وی اذعان داشت: کارهای عمرانی بی‌سابقه‌ای در بیش از ۱۵۰ روستا در سال ۹۷ انجام و همچنین در ۳۲ روستا طرح هادی اجرا شده است.

پایان سال ۹۸ تمام روستاهای سنقر از نعمت آب و گاز برخوردار می‌شوند

فرماندار سنقروکلیایی گفت: از ۲۱۱ روستای شهرستان تنها ۲۴ روستا از نعمت گاز برخوردار نیستند که کار گازرسانی به این روستاها هم با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس و استاندار کرمانشاه پیمان‌سپاری شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال ۹۸ این روستاها هم به شبکه گاز متصل می‌شوند.

معصومی‌زاده گفت: همچنین ۱۴۷ روستای شهرستان تحت پوشش آب شرب بهداشتی هستند و ۴۱ روستا هم در دست اقدام است و در پایان سال ۹۸ هم روستای محروم از نعمت آب شرب بهداشتی نخواهیم داشت.

فرماندار سنقروکلیایی اعتبار پروژه در حال اجرای شهرستان را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بعد از مسائل امنیتی، اشتغال را در اولویت کارها قرار داده‌ایم و با توجه به سهم یک هزار و ۸۰۶ نفر در نظر گرفته شده در سند اشتغال استان برای شهرستان سنقر توانستیم در سال ۹۷ برای ۲ هزار و ۲۲۵ نفر اعتبار ۳۵ میلیارد تومان تخصیص دهیم.

معصومی‌زاده افزود: برای امسال هم ۹۰۰ نفر اشتغال خالص برای شهرستان سنقر در نظر گرفته شده و در سه ماهه اول امسال توانستیم ۷۲۸ نفر اشتغال‌زایی انجام دهیم.

فرماندار سنقروکلیایی بیان داشت: همچنین با مساعدت مسئولان استان ۴۷۵ فقره وام تسهیلات زلزله به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی دولت به روستاییان شهرستان سنقر پرداخت شد.

تشکیل کارگروه کاهش نارضایتی عمومی

معصومی‌زاده عنوان کرد: در بحث امنیت و صیانت از حقوق شهروندی نیز یک تیم بازرسی فارغ از کارشناسان فرمانداری به صورت سرزده به ادارات مراجعه می‌کنند و عملکرد دستگاه‌ها را به کارگروه کاهش نارضایتی‌ها که تشکیل شده گزارش می‌دهند تا بررسی می‌شود.

فرماندار سنقروکلیایی گفت: در حوزه امنیت نیز شهرستان سنقر بعد از ۶ اسفندماه ۹۶ که بنده به عنوان فرماندار انتخاب شدم تا به امروز جزو امن‌ترین شهرستانهای استان بوده است.

وی گفت: دستورالعمل جامع آسیب‌های اجتماعی شهرستان تدوین شده و امسال هم آسیب‌های اجتماعی تهیه شده و برای هر اداره هدف‌گذاری انجام شده است.

معصومی‌زاده از راه‌اندازی سامانه پیامکی اطلاعات و اخبار فرمانداری خبر داد و افزود: مردم حتی از دورترین نقاط شهرستان از این طریق با پیامک با مرکز ارتباط دارند و ظرف کمتر از ۳ ساعت مدیران مکلف هستند مشکل گزارش شده را بررسی کنند.

سنقر هم شهر بدون گدا می‌شود

فرماندار سنقروکلیایی بیان داشت: در سنقر برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که اگر اجرایی شود دیگر گدایی نخواهیم داشت.

وی در مورد اقدامات انجام شده برای حمایت از برند فرش سنقر گفت: ۱۴ نقشه فرش سنقر به برند و ثبت جهانی شده است؛ فرش سنقر دستخوش و سوءمدیریت شده و تا حدودی به تعطیلی کشیده شده است، البته این موضوع آسیب‌شناسی و کمیته فرش تشکیل شده است.

معصومی‌زاده ادامه داد: برای این موضوع ۹ کارگاه در شهرستان ایجاد و طرح «پشم تا فرش» را تهیه کرده ایم؛ بیش از ۸ هزار بافنده فرش داریم که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب تعاونی فعال هستند.

فرماندار سنقروکلیایی در مورد وضعیت واحدهای راکد از جمله معادن این شهرستان هم گفت: ۲۳ واحد راکد از جمله معادن سنگ آهن در شهرستان داریم که در دستور ستاد تسهیل قرار گرفته که برخی از آنها از جمله معدن سنگ آهن به دلیل مشکلات سوءمدیریت و بانک‌ها تعطیل شده، ۸ واحد راکد در حال راه اندازی و مشکلاتشان رفع شده است.

وی در مورد میزان پیشرفت پتروشیمی سنقر هم تصریح کرد: پتروشیمی با حمایت نماینده مردم شهرستان در مجلس و استاندار کلنگ‌زنی شد و مناقصه برای تسطیح آن انجام و تجهیز کارگاه شده قول داده‌اند ظرف ۱۲ ماه تحویل دهند.


10185666
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است