اقتصادی 16:23 - 01 مرداد 1396
با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛
«دویچه بانک» و «بانک آمریکا» در تلاش هستند همزمان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کارمندان خود را از لندن به نقطه دیگری از اروپا منتقل کنند.

بزرگ ترین بانک آلمان و آمریکا از لندن خارج می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کریان» مدیر عامل «دویچه» بزرگ ترین بانک آلمان گفت: به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی بمنظور انتقال کارمندان خود از لندن به دفتر مرکزی بانک «دویچه» در شهر «فرانکفورت» هستیم؛ این در حالی است که «بانک آمریکا» هم در حال طرح ریزی اقدام مشابهی است.

در همین حال مدیر عامل «دویچه» گفت: نمی دانیم با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا به چه شکلی در خواهد آمد.  

«کریان» تصریح کرد، تلاش ما این است که مختل شدن در فرآیند کاری را برای مشتریان و مردم خود به دنبال برگزیت به حداقل برسانیم؛ اما به ناچار بعضی از کارهای ما باید یا به «فرانکفورت» انتقال داده شود یا اینکه حداقل به دفتر مرکزی ما افزوده شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تقریبا ۹ هزار کارمند این بانک یعنی حدود یک دهم کل نیروی کار ما در لندن مستقر هستند و «دویچه» بیشترین حضور در میان بانک های خارجی در بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

قرار است تا مارس ۲۰۱۹ میلادی یعنی زمانی که بریتانیا بطور کامل از اتحادیه اروپا خارج می شود، کارمندان «دویچه» از لندن به «فرانکفورت» انتقال داده شوند؛ اما «کریان» در مورد تعداد آنها اطلاعات بیشتری را ارائه نکرد.

مدیر عامل این بانک آلمانی خاطر نشان کرد، قرار است زیرساخت ها را تا زمان درنظر گرفته شده برای انتقال به حداقل دو برابر افزایش دهیم؛ ضمن اینکه قصد داریم تا به جایگاهی برسیم که لندن و «فرانکفورت» تبادل پذیر باشند.

بر پایه این گزارش، «بانک آمریکا» هم اعلام کرده که به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قصد دارد کانون فعالیت های خود را از لندن به «دوبلین» پایتخت ایرلند انتقال دهد.

در همین حال «بریان موینهان» مدیر عامل «بانک آمریکا» گفت: «دوبلین» پیشنهاد استقرار این بانک را در این شهر داده است؛ ضمن اینکه پیشینه فعالیت «بانک آمریکا» در ایرلند تقریبا ۵۰ سال است.

«بانک آمریکا» به لحاظ سرمایه، دومین بانک بزرگ ایالات متحده محسوب می شود و اکنون در حدود ۷۰۰ کارمند این بانک در «دوبلین» و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروی انسانی بانک آمریکا در لندن مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل «بانک آمریکا» در پایان گفت: تمرکز ما بر این است که به بهترین شکل ممکن از مشتریان خود در بازارهای اروپایی حمایت کنیم و در نهایت کانون فعالیت های خود از لندن را به جای دیگری از اروپا انتقال خواهیم داد.


9286735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که با واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بازار به تعادل رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سکوهای انتشار آگهی ملک در شیپور و دیوار، اگر تا هفته آینده وب سرویس مشخص شده (احراز هویت مالک و کد پستی ملک) را انجام ندهند، بخش مسکن‌شان مسدود خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز چهارم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۴۶ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در فروردین ماه ۲۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روز گذشته سرانجام ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد؛ فرآیندی که موافقان و مخالفان بسیاری را داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی از صدور ۴۴ هزار و ۸۰۰ بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور خبر داد و گفت: تمامی این بسته‌ها به صورت چهره به چهره به متقاضیان واگذار شده است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باوجود بارش‌های یک هفته اخیر به ویژه در نواحی جنوبی کشور، همچنان شاهد کاهش بارندگی‌ها نسبت به وضعیت نرمال هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: متقاضیان خرید سرخابی‌ها قبل از ورود برای معامله نخست صلاحیت‌شان بررسی شد و سپس اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است