ورزشی 09:38 - 28 فروردین 1397
فدراسیون تکواندو در حالی اصرار به برگزاری جام باشگاههای آسیا دارد که این رقابتها هیچگونه بار فنی برای تکواندو ایران ندارد.

اصرار بر یک کار اشتباه در فدراسیون تکواندو

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام فدراسیون تکواندو هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا طی روزهای سوم و چهارم اریبهشت ماه در سالن انقلاب کرج برگزار خواهد شد. رقابتهایی که همانند ادوار گذشته تیم های داخلی برای کسب عنوان قهرمانی آن باید تلاش کنند.

جام باشگاههای آسیا به پیشنهاد ایران و موافقت اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی از بهمن ماه ۱۳۸۵ آغاز به کار کرد. از هفت دوره قبلی این مسابقات شش دوره در ایران برگزار شده و تنها بهمن ماه ۹۴ و ششمین دوره این رقابتها به میزبانی امارات در شارجه برگزار شد.در هر هفت دوره تیم های کشورمان قهرمان شده اند. دانشگاه آزاد سه دوره، تبریز یک دوره و شهرداری ورامین نیز سه دوره متوالی روی سکوی قهرمانی این مسابقات ایستاده است. 

هفته آینده نیز دوره هشتم این مسابقات با حضور تیم های از پاکستان، عراق و افغانستان به همراه سه تیم شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه مقاومت از کشورمان و بازهم در ایران برگزار می شود. 

غیر از یکی دو دوره اول که تیم هایی از کره جنوبی در این مسابقات شرکت داشت و ششمین دوره که در شاجره برگزار شد، در سایر ادوار شاهد رقابتهایی با پائین ترین کیفیت فنی بوده و تکواندوکاران شایسته کشورمان رونق بخش این مسابقات بوده اند. 

فدراسیون تکواندو در ثابت کرده که فقط برگزاری این مسابقات برایش مهم است و چندان به افزایش کیفیت آن توجهی ندارد چرا که در هر دوره شاهد افت کمی و کیفی مسابقات نسبت به دوره قبل هستیم. اگر خلاقیت و ابتکاری در برگزای این مسابقات بود و یا کیفیت این رقابتها از حد و اندازه تورنمنت G۱ بلاتر می رفت، تاکنون شاهد آن بودیم که فدراسیون جهانی هم دست به کار می شد و جام باشگاههای جهان را برگزار می کرد. 

در طول تمام این سالها هیچ ابتکاری برای رونق بخشیدن به مسابقات در دستور کار قرار نگرفته و مشخص نیست چه اصراری بر برگزاری چنین مسابقاتی است. رقابتهای که بدون داشتن بار فنی لازم، فقط هزینه سنگینی روی دست تکواندو می گذارد.


9748270
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است