بین‌الملل 11:11 - 18 بهمن 1394
ناوگان‌های حمل و نقل هوایی در خاورمیانه در سال 2015، با 14.2 درصد، رکورد پرترافیک‌ترین خطوط هوایی جهان را بدست آوردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «گالف بیزینس»؛ خطوط هوایی خاورمیانه رکورد بالاترین ترافیک مسافری جهان در سال 2015 را از آن خود کردند.

بر اساس گزارش سالانه انجمن بین المللی ناوگان حمل و نقل هوایی، خطوط هوایی خاورمیانه، بالاترین ترافیک مسافران هوایی را در سال 2015 داشته اند. خطوط هوایی خاورمیانه با 14.2 درصد از سهم ترافیک بین المللی، از رکورد سال گذشته خطوط هوایی آمریکای شمالی پیشی گرفتند. خطوط هوایی آمریکای شمالی انیز مسال با 13.4 درصد در جایگاه دوم بیشترین سهم ترافیک بین المللی قرار گرفتند.

آمارهای ذکر شده درباره حجم مسافران هوایی در مناطق مختلف جهان حاکی از آن است که کشورهای خاورمیانه با 10.5 درصد رشد، پرترافیک ترین خطوط هوایی جهان را داشته اند. البته افزایش ظرفیت 13.2 درصدی مازاد بر تقاضا نیز عامل اصلی در ترغیب مسافران برای استفاده از این خطوط هوایی است.

خطوط هوایی آمریکای لاتین با 9.3 درصد رشد، خطوط هوایی آسیا- اقیانوسیه با رشد 8.2 درصدی، خطوط هوایی اروپا با 5 درصد رشد، خطوط هوایی آمریکای شمالی با 3.2 درصد و خطوط آفریقایی با رشد 3 درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.

در مقایسه با سال 2014، ترافیک مسافران خطوط هوایی بین المللی تا 6.5 درصد در سال 2015 افزایش داشته است و این پرسودترین تجارت پس از بحران اقتصادی سال 2010 است. البته در سال 2015 اصول اقتصادی ضعیف تر از سال 2014 عمل کردند و افزایش ارزش دلار، تا حدودی به کاهش تقاضای بلیت هواپیما منجر شد.

در این بررسی با اشاره به بخشی از گزارش سالانه یاتا آمده، خطوط هوایی ایتالیا به دلیل افزایش 33 تا 38 درصدی مالیات و گرانی بلیت هواپیما، با کمترین تقاضا برای استفاده از حمل و نقل هوایی مواجه بوده اند. این کاهش تقاضا نه تنها به اقتصاد رقابتی ایتالیا ضربه زد، بلکه موجب ریزش بیش از 755 هزار مسافر در ماه و از بین رفتن 2300 فرصت شغلی شد. از سوی دیگر خطوط هوایی کشورهای عربی منطقه خاورمیانه، بیشترین موفقیت را در جلب نظر مسافران داشته اند.

انتهای پیام/

7662426
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است