استانی 16:51 - 03 فروردین 1396
رییس سازمان دارالقرآن الکریم مازندران خبر داد
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: 800 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در مازندران مشغول فعالیت در حوزه قرآن هستند.

فعالیت 800 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در مازندران

به گزارش ایسنا، سعید قربانی با اشاره به اهمیت شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: موسسات قرآن و خانه های شهری و روستایی قرآن کریم نمونه بارز توجه به اقتصاد مقاومتی و مصداق عینی توجه به ظرفیت درون و اتکاء به نیروی انسانی داخلی است.

وی وجود بیش از 800 موسسه و خانه قرآن روستایی و شهری را در استان به عنوان یک ظرفیت بسیار بزرگ و اثر گذار در حوزه فعالیت های قرآنی و دینی دانست و افزود: تمامی طرح های بزرگ قرآنی با پتانسیل همین موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی در مازندران در حال اجرا است و خود این مجموعه مصداق عینی و واقعی باور به "ما می توانیم" است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تحویل سال نو و فرا رسیدن سال 1396، تصریح کرد: تمسک و توسل به آیات روح بخش قرآن کریم و عترت و بهره گیری از این منابع نورانی می تواند هر لحظه و هر روز حال انسان را دگرگون کند و باید قرآن برنامه اصلی و جامع زندگی در همه سال های زندگی قرار گیرد.

قربانی با انتقاد از عدم انسجام در برنامه های شورای توسعه استان و کم تحرکی در حوزه فعالیت های قرآنی تاکید کرد: با وجود این ظرفیت عظیم انسانی  و قرآنی در مازندران و شهرهای استان اما شورای توسعه نتوانسته است به خوبی در جهت تحقق فعالیت های سند چشم انداز قرآنی موثر واقع شود و این مساله نیاز به آسیب شناسی جدی دارد و امیدواریم در سال جدید شورای توسعه نسبت به رفع این مشکل گام های جدی بردارد.

این استاد و محقق علوم قرآنی در مازندران ضمن اشاره به رشد چشمگیر فعالیت های قرآنی در سال های اخیر، اظهار کرد: مازندران طی 10 سال اخیر رتبه اول فعالیت های قرآنی در کشور را به خود اختصاص داده است و این امر و تداوم آن مستلزم حمایت های جدی مسئولان فرهنگی استان است و این سطح فعالیت ها در استان بار مسولیت را در حوزه مدیریت فضای قرآنی استان سنگین تر می کند.

قربانی در پایان با اشاره به حضور شش هزار فعال قرآنی در مازندران، خاطرنشان کرد: طرح های مصباح الهدی و نورالهدی در سال جدید، برگزاری دوره های مختلف و کارگاه های آموزشی سبک زندگی قرآن کریم ویژه مربیان و فعالان قرآنی در استان با حضور اساتیدی چون استاد دکتر فعالی، لطفی و استاد خدام الحسینی، برگزاری دوره های مختلف تربیت مربی قرآن کریم، جلسات محفل انس با قرآن کریم در طول سال به ویژه در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات قرآن کریم(صاعد) و دوره های مختلف حفظ قرآن کریم از مهم ترین برنامه های سال گذشته و برنامه ریزی در جهت تقویت این برنامه ها در سال جدید است.



انتهای پیام


8945504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است