اجتماعی 19:15 - 14 اسفند 1393
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان واقع در ملارد کرج گفت: قاچاقچیان مواد مخدر باید به دار مجازات آویخته شوند و قوه قضاییه هیچ رحمی نباید در برخورد با این افراد داشته باشد.

بازدید وزیر کشور از مرکز ترک اعتیاد اخوان/ در ایران 750 هزار معتاد در حال درمان هستند
قاچاقچیان مواد مخدر باید به دار مجازات آویخته شوند و قوه قضاییه هیچ رحمی نباید در برخورد با این افراد داشته باشد

 

 

 

او گفت: در دنیا فشار هست که چرا ما قاچاقچیان را اعدام می‌کنیم، علت این است که مواد مخدر یک درآمد و گردش مالی چندهزار میلیاردی دارد و این قاچاقچیان از اشرارند و به شبکه های تروریستی کمک می‌کنند و پول می دهند.

او با اشاره به اینکه در ایران 750 هزار معتاد در حال درمان هستند گفت: بیش از 90 درصد موارد را مردم در مراکز درمانی کمک می کنند و باید مددجویان نیز خودشان در امر بهبودشان مشارکت داشته باشد.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ، قرار است سه مرکز دیگر در تهران راه اندازی کنیم، ظرف یکی دوماه می‌توانیم تا 10 هزار معتاد را در تهران جمع آوری کنیم و از سم زدایی و ترک گرفته تا مهارت آموزی را برای آنها انجام دهیم.

 

مهارت آموزی 240 معتاد تحت درمان در مرکز اخوان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه مرکز نگهداری اخوان در سال 90 یک مخروبه بود که با مشارکت شهرداری، استانداری و... در سال 92 بازسازی شد گفت: مساحت این مرکز 17 هکتار است و از 4000 معتاد جمع‌آوری شده در تهران،1027 نفر را تحت درمان قرار دادیم.

محمدرضا آذرنیا در حاشیه بازدید وزیر کشور از مرکز نگهداری معتادان اخوان در منطقه ملارد کرج گفت: هزینه بازسازی این مرکز و امر درمان معتادان، به چهار میلیارد و 300میلیون تومان رسیده است. همچنین هزینه نگهداری روزانه از هر معتاد 13هزار تومان است.

به گفته او، در مرکز اخوان بیش از 240نفر مشغول مهارت آموزی اند و حدود 10 میلیون وام اشتغال قرض الحسنه نیز برایشان در نظر می گیریم.

در جریان بازدید از مرکز نگهداری معتادان اخوان که مرکز حرفه آموزی آن مدتی است راه اندازی شده و امروز آموزش دور دوم را برای معتادان در حال درمان کلید خورد، استاندار تهران، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، رییس پلیس موادمخدر تهران و فرمانده انتظامی غرب تهران، وزیر کشور را همراهی می‌کردند.

منبع:ایسنا

282 


5982110
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است