استانی 15:41 - 11 شهریور 1393
امام جمعه موقت لنده عنوان کرد
امام جمعه موقت شهرستان لنده با اشاره به گسترش روز افزون معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه گفت: برخوردهای قانونی و به موقع نیروها و دستگاه‌های مجری با معضلات اجتماعی و فرهنگی باعث کاهش این معضلات در شهرستان شده است.

کاهش چشمگیر معضلات اجتماعی در شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی، امنیت و آسایش  و سلامتی را از موهبات الهی برای انسان خواند و گفت: در سایه امنیت و آرامش اجتماعی است که انسان مراتب پیشرفت و ترقی را طی کرده و به سطوح عالیه دست می‌یابد.

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ در جامعه باید مسئولان و متولیان امر در هر زمینه‌ای خود عامل به اجرای آن فرهنگ و عمل در جامعه باشند تا بتوانیم آن را به مردم و جامعه القاء کنیم.

امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: این مهم بدان معنی است که باید هر کاری را ابتدا از خود شروع کنیم تا بتوانیم آن را در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: بسیاری از رفتارهای اجتماعی و معضلات فرهنگی جامعه ما به دلیل غافل شدن از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یافته و ضربات جبران‌ناپذیری را به جوامع وارد ساخت است.

وی خاطرنشان ساخت: در کنار ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید مضرات و عواقب معضلات و فرهنگ‌های ناصحیح به صورت گوناگون برای مردم بازگو شود تا مردم با آگاهی و هوشیاری هر چه تمام‌تر نسبت به آن موضوع برخورد کنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان لنده با بیان اینکه‌ اگر شیوه درست بیان حقایق در جامعه رعایت شود تأثیرگذاری بیشتری را به همراه خواهد داشت گفت: معضلات اجتماعی در سطح کشور وجود داشته و دشمنی‌های دشمنان هم به قوت خود باقی است ولی آنچه که می‌تواند ما از این مهلکه نجات دهد بصیرت‌بخشی به افراد جامعه و توانمند ساختن آن‌ها برای مقابله با موضوعات مختلف است.

وی ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی معضل اصلی برنامه‌های فرهنگی خواند و ابراز داشت: اگر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی وحدت رویه وجود نداشته باشد آثار و برکات و تأثیرات آن برنامه‌ها تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

امام جمعه موقت شهرستان لنده در ادامه ضمن تقدیر از برخورد‌های قانونی و به موقع برای مقابله با معضلات اجتماعی در شهرستان افزود: برخوردهای صحیح و قانونی و به موقع با معضلات اجتماعی و فرهنگ باعث کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگ در شهرستان لنده شده است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده در ادامه با اشاره تأثیر کتاب در جوامع گفت: در حوزه کتاب و کتابخوانی فرهنگ‌سازی لازم صورت نپذیرفته و این خود یکی از معضلات فرهنگی جامعه است.

سید زکریا تقوی افزود: اگر ما بتوانیم فرهنگ‌ کتابخوانی را در جامعه به درستی نهادینه کنیم بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ما حل خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از کتاب‌های مهم و اساسی که سفارش بسیاری به تدبر در آن شده، قرآن، کتاب آسمانی ما مسلمانان بوده که برنامه‌ هدایت و سعادت انسان‌ها می باشد و تمسک به آن می‌تواند جامعه ما را به سرانجام برساند.

رئیس شورای شهر لنده نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات اجتماعی فراروی جامعه گفت: نباید نسبت به حل معضلات اجتماعی تخیلی فکر کنیم بلکه باید واقع‌بین باشیم و راه مقابله با آن را جست‌و جو کنیم.

علیرضا فاضلی در ادامه به موضوع ماهواره در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد جامعه امروزه تنها به دلیل ترس از آبرو سراغ ماهواره نرفته‌اند نه کارکرد فرهنگی جامعه.

وی تصریح کرد: ما باید فرهنگ را به گونه‌ای در جامعه گسترش دهیم که مردم به خاطر آن از معضلات دوری کنند.

فاضلی تهیه برنامه‌های بلند مدت مقابله با معضلات اجتماعی را یادآور شد و گفت: طرح‌های کوتاه‌مدت برای مقابله با معضلات اجتماعی مناسب نیست چرا که بعضی از معضلات به صورت فرهنگ‌های غلط در جامعه رواج داشته و عکس‌العمل نسبت به آن با واکنش از سوی مردم رو به رو خواهد شد.

وی نگهداری از دام در شهر را یک فرهنگ غلط خواند و یادآور شد: امروزه ما شاهد آن هستیم که شهرداری برای جمع‌آوری احشام از سطح شهر با چه مشکلات و معضلاتی رو به رو شده است.


4629453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است