اقتصادی 05:37 - 10 مهر 1393
بازار میوه با ورود میوه‌های پاییزی و خروج تدریجی میوه‌های تابستانی همچنان نابسامان و گران است.

این شرایط درحالی است که از یک‌ماه قبل دستگاه‌های نظارتی و مسئول در قالب طرح‌هایی مانند مانور گشت‌های مشترک، وعده داده‌بودند که قیمت‌ها از ابتدای پاییز و با ورود میوه‌های پاییزی ساماندهی شده و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. اما این وعده‌ها و مانورها تاکنون نتیجه نداده و بازار میوه‌های نوبرانه پاییزی دست کمی از بازار تابستانی ندارد. حال بماند که در آشفته ‌بازار یک‌ماه اخیر و اجرای طرح‌های مختلف، دستگاه‌های مسئول و متولی بارها یکدیگر را به کم‌کاری و عدم‌اجرای درست وظایف متهم کردند.

کار به جایی رسید که وزیر صنعت راسا وارد میدان شد و با انتقاد ضمنی از اتاق اصناف به‌دلیل بی‌تفاوتی نسبت به ساماندهی بازار میوه، از آنها خواست تا به‌طور جدی‌تر در این زمینه اقدام کنند. دست‌اندرکاران بازار میوه هم برای توجیه پایین نیامدن قیمت میوه، به هر دری زدند و بهانه‌های مختلف را مطرح کرده‌اند. پس از نقش صادرات احتمالی میوه به روسیه و عراق، کمبود، مقصر اصلی گرانی میوه معرفی شده و هنوز هم صدور فاکتورهای نامعتبر، کشف قیمت‌های نادرست و فعالیت دلال‌ها با شیوه‌های جدید ادامه دارد.

بنابراین همچنان گرانی و فاکتورهای صوری و سود 200تا 300درصدی عرضه‌کنندگان خرد در سطح شهر، حرف اول بازار میوه را می‌زند و این قضایا گویا قرار نیست پایانی داشته باشد. در همین حال خبر می‌رسد که وزارت جهادکشاورزی طرح نظارت بر قیمت میوه از مبدأ تولید برای حذف واسطه‌ها از مزرعه تا میدان مرکزی میوه و تره بار را در دستور کار قرار داده است. اتحادیه بارفروشان استان تهران نیز صدور فاکتورهای متحدالشکل، تعیین نرخ روزانه میوه در سطح خرده فروشی و نصب تابلوهای هوشمند قیمت را در دستور کار دارد.

جدول


4853622
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است