استانی 10:29 - 01 مهر 1396
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:
زنجان-زنجان-مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: موضوع آسیب های اجتماعی غیر قابل انکار است و در حال حاضر در مدارس زنجان به شدت کنترل می شود.

آسیب های اجتماعی در مدارس زنجان به شدت کنترل می شود

مرتضی تمجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فراوانی اعتیاد در بین دانش آموزان بسیار پایین است، افزود: خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد و گرایش به مصرف مواد مخدر در مدارس زنجان خیلی پایین بوده و کم است و در سطح کشور رتبه خوبی را داریم. 

وی اظهار کرد: همه باید حساس باشیم و راه های پیشگیری از اعتیاد در مدارس را در دستور کار قرار دهیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: موضوع آسیب های اجتماعی غیر قابل انکار است و در سطح جامعه مشاهده می شود و بحث آسیب های اجتماعی در مدارس زنجان کم بوده و کنترل می شود. 

تمجیدی تاکید کرد: اگر آسیب های اجتماعی در جامعه زیاد شود تمام مراتب و سطوح جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و در این میان دانش آموزان و نوجوانان بیشترین آسیب را می بینند که در این میان آموزش و پرورش برای پیشگیری از این آسیب ها فعالیت های فرهنگی و قرآنی را در دستور کار جدی خود دارد و رتبه اول را دراجرای این برنامه ها در سطح کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی گفت: دانش آموزان چند ساعتی را در مدرسه سپری می کند و باید برنامه ها طوری باشد که دانش آموزان توانمند شده و در مقابل آسیب ها بتوانند مقابله کنند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: اگر چه تعدادی از اولیاء دانش آموزان گرفتار اعتیاد هستند ولی آموزش و پرورش استان زنجان برای دور ماندن دانش آموزان از اعتیاد برنامه های پیشگیری از اعتیاد را در مدارس استان زنجان برگزار می کند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مسئولین در آموزش و پرورش به بحث اعتیاد در مدارس بسیار حساس هستند و به خوبی در مدارس موضوع اعتیاد کنترل می شود. آموزش و پرورش برای آگاه سازی دانش آموزان از اعتیاد برنامه های خوبی را انجام می دهد و  باید خانواده ها هم مراقب رفت و آمد فرزندان خود باشند. 

وی تصریح کرد: دشمن امروز با جنگ نرم وارد عرصه شده و در این راستا دانش آموزان در معرض تهدید معضل خانمان سوز اعتیاد هستند ولی آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی در بحث مبارزه و مقابله با اعتیاد در بین دانش آموزان مهارت های زندگی را در دستور کار دارد و در راستای کاهش اعتیاد در مدارس باید دانش آموزان به سمت مهارت های زندگی تشویق شوند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: باید دانش آموزان  با آسیب های ناشی از مواد مخدر آشنا شوند و باید بدانند که مصرف مواد مخدر نه تنها باعث کاهش استرس نمی شود بلکه تفکر افراد را هم مختل می کند و  معلمان با آموزه های خود دانش آموزان را از مضرات مواد مخدر آگاه می کنند و باید این آموزش ها از مدارس شروع شود.


9431784
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است